15 Kasım 2011 Salı

"2017" Diye Bir Öyküm Vardı

İnternet üzerinden yayınlamıştım yaklaşık 3 yıl önce. Şu an yayında değil ama umuyorum ki yakın bir tarihte basılı sayfalarda bulur yerini. İnternette hakkında yazılmış bir yorum buldum, bir ruh halinden bir başkasına sürüklendiğim şu günlerde bana tuhaf duygular yaşatmaya devam etti.

"2017" by Fatih MELEK 
su an yokum sinemim. adı 2017, ki artik senin de bildigin uzere :)uzuuun zamandir bi kitap ( ki kendisi bence e-kitap) dumura ugratamamisti beni, sıkı bir okuyucu olarak ben yerlerdeyim. yazan adami tanimiyorum ama sapka cikarmak istiyorum. bestseller olan o kadar dandik ticari yazilmis kitap varken, 2017 beni bitirdi. nasil karmasik ilişkiler yumagi anlatamam sana. aslinda bu sifatlama cok basit ama en genel tanimi itibariyle oyle. kafasi mi iyiymiş yazarken bilemiyorum ama kolay kolay oturulup yazilamayacak bişey. ciddi begendim ben. -tavsiyedir-"

Öncelikle bu okuyucuya teşekkür ederim. Hak ettiğinden daha bile övgü dolu bahsetmiş öyküden. Sağolsun.

Sonra da şimdiki okuyucuma bir sorayım. Zira ben çözemedim. Abicim üç sene önce böyle yorumlanmak, sonra da hiç durmadan harıl harıl yazarlık çabalarına devam etmek, kendini yeterli görmeyip, daha iyisini başarmayı istemek nihayetinde insanı tatmin olmuş ve tatmin edici bir hale sokmaz mı? Neden ben keyifle üretir bir halde değilim ve neden kendimi muhafazakar insanların kaşlarını kaldırıp, onları bir tüyle dürtecek sonra da en evcil bir şekilde işlenecek dizi konuları bulmaya çalışırken yakalıyorum? Niye umut veren insanları, tüm edebi yeteneklerini boktan sanat endüstrilerini daha zeki bir şekilde eleştirmek için kullanmaya zorluyorlar?

Şu aralar gerçekten çoğu idealist sanatçı adayının bile, herhangi bir mecrada kendine yer bulabilmek için saçmasapan şeylere ve insanlara boyun eğeceğinden eminim. Hemen her yerin ana akım piyasası böyle olsa da, bizde daha küçük ama kaliteli kitlelere yönelik alternatif piyasa yok maalesef. Olanı da politik emellere alet edilmiş ya da kasılmaktan ölen, kendine hayrı olmayan bir sanat ortamı. İstisnalar kaideyi bozmuyor maalesef.

Çok orijinal bir şey yazmadım ama böyle bir şeyler söylemeye ihtiyacım vardı.

Hiç yorum yok: