1 Ekim 2011 Cumartesi

Faydalı Şeyler

Size benim için işe yarayan bir şeyler anlatayım.

The Secret felsefesi falan var ya "siz istemeyi bilin, mutlaka gelir" özetli olan. Şimdi ben zaten buna inanan bir kişiyim. Ayağa düşmeden önce de böyleydi yani.

Yalnız işin sırrı -bence- istemeyi bildikten sonra o hayalin, hedefin ipini elinizden bırakmak. Bir şey başarmak istiyorsanız, onu unutun, çalışmayı bırakıp yatın demek istemiyorum. Ancak hayatınızda gelmek istediğiniz bir yer, olmak istediğiniz bir nokta varsa, bir süre çok güçlü bir şekilde, gerçekleşmiş gibi hayalini kurup, sonra kendinize saplantı yapmayı bırakın. Uğruna yapılması gereken şeyler varsa yapın ama kendinizi onda kaybetmeyin. Ne zamanki "aa ben uzun zamandır bilmemne olmayı dert etmiyorum" diye hatırlayıveriyorsunuz, kısa bir sonra oluveriyorsunuz. Hayal ettiğiniz şey "olunan" bir şey değilse siz uygun fiili yerleştirin.

Çünkü hayaliniz sizi aşmaya başlamamalı. Hiçbir dünyevi emel sizden önemli değil (insan olduğunuz için; yoksa çok özel biri olduğunuzdan demiyorum).

İkincisi her şey bir döngü içerisindedir. Bunu evrendeki her şeyin etrafında dönmesinden, gece gündüzden, tüm canlılardaki yaşam döngüsünden anlamıyorsanız zaten biraz körsünüz demektir. Bazen iyi bazen kötü günler yaşayacağımıza göre, her şeyin bir döngü içerisinde olması, iyi günlerden sonra kötü, kötü günlerden sonra iyi günlerin geleceğini gösteriyor. ("Şimdi bu tümsekli yolun çukurundayım" hesabı) Anlayacağınız iki türlüsü için de kendimizi parçalamamıza gerek yok. İyi günler için biraz irade, kötüleri için biraz sabır yeterli.

Ha bu iyi günler, kötü günler kendi yarattığınız hayatın standartlarına göre şiddetlenir tabii ki. Mutlaka keyifsiz günlerimiz olacaktır ama umarım geneline bakınca "güzel" denilecek hayatlar kurmayı başarırız.

Laf lafı açtı. İşin özü şudur, bir önceki yazıda bahsettiğim senaryonun ilk taslağı bitti, ilk kontrolden de iyi notlarla geçti. Şimdi "şöyle güzel olacak böyle güzel olacak" diye hayal alemlerinde dolanmamak için bu yazıyı yazmak istedim. Kendi öğüdümü, kendim uygulayabilirim umarım.

Sevgiler.

Hiç yorum yok: