26 Eylül 2011 Pazartesi

Müzikal Yolda

Bloguma muhtemelen beni tanıyanlar geliyordur diye düşünüyorum ama tanımayanlar için söyleyeyim. Hayattaki bir hedefim iyi bir yazar olmak. Sülaleden gelen bir bağım, kendi işlerimi basıp yayınlayacak, tanıtacak kadar param ve çoğu yapımcının ağzının suyunu akıtacak kadar vasat ürünlerim olmadığı için halen o hedefe doğru koşturmaktayım. Bu yola ilk girişimi şarkı yazarı olarak yaptım, şimdilik fena durumda değilim. Gelecek parlak gibi görünüyor.

Bu aralar epeydir yapmak istediğim bir projeyi ortaya çıkarmaya başladım. Şarkı yazarlığının yanına senaryo yazarlığını da eklemek istediğimi (kör gözüne parmağım şeklinde) göstersin diye bir müzikal yazıyorum. Epeydir kafamda konusu, teması, türü, hiçbir şeyi belli olmayan bir müzikalin hayaleti dolaşıyordu. Sonra bir öykü ve bu öyküyü neden müzikle anlatmam gerektiğine dair bir "bahane" belirdi kafamda. Sonra asıl şekli çıkana kadar 50 kere çok aptalca olduğunu düşündüm. Asıl şekli çıktığındaysa hiç de aptalca olmadığını, hatta gayet altı dolu bir metine gebe olduğunu fark ettim.

Bu film projesinin ana hikayesinin altına gömeceği sözler, gelişecek olayların yüzde 90'ı, söylenecek şarkıların ne anlatacağı, karakterlerin özellikleri falan şimdiden belli. Senaryonun da ilk taslağında epey yol aldım. Daha finale geldim sayılmaz ama 45 sayfayı geçti (Üstelik de senaryo formatında değil. Sonrasında profesyonelini yazarken eziyet olsun diye gelişine yazıyorum şu an). Devamı ve 15 küsür şarkıyla Titanic'in süresine meydan okuyacağım gibi duruyor. Tabii şimdi bol yazıyorum ki sonraki taslaklar ve nihai metin gereksiz yerlerin çıkarılmasıyla en konsantre haline gelebilsin. Bir de esprileri iyice seçilmiş olsun diye elbette.

Film lisede geçiyor yani bir lise müzikali. Glee ve High School Musical'a hiç benzemiyor, bir yandan da çok benziyor denilebilir. Bunu seven onu da sever gibi bir durum var ortada ama ben o ikisini de sevmeyip bunu seviyorum. Tam çözemedim.

Önümüzdeki birkaç gün içinde bu taslağı bitirip, tüm boşlukları, yığılmaları, seyreklikleri tespit etmek için metni didik didik etmeyi planlıyorum. Sonra da en güzel haline getirip, başrol için yıldız arama hayallerim var. Bir tane vardı kafamda, çok da uygundu ama bu müzikal fikri belirdikten üç gün sonra Twitter'ına "Bir müzikal text okuyorum, şahane olacak!" yazdı. Başta "şansa gel" diye üzülüyordum, şimdiyse bu müzikalin de şahane olacağına bir işaret olarak görüyorum bunu.

Sevgili evren, gördüğün üzere fikrimi herkese ifşa etmiş bulunuyorum. Gözümü sakınmıyorum, sen de çöp batırma.

5 yorum:

Sezer Bekar dedi ki...

Güzel işler çıkaracağına inancım tam. Ha Gayret Yiğidim((: Sezer Bekar

Sezer Bekar dedi ki...

Guest olurum diye düşünmüştüm login oldum iyimi(:

Vitrindeyiz dedi ki...

guzel bir şey olacağı kesin merakla bekliyorum :)
Bende şarkı sözü yazıyorum inşallah çok yakında piyasada olacak..
:)

fatih dedi ki...

saol sezercim :) böyle isimli soyisimli daha şık olmuş hehe. uğraşıoz bakalım nasıl olacak...

fatih dedi ki...

vitrindeyiz, umarım hayırlısıyla piyasaya çıkar sözlerin, o zaman da haber etmeyi unutma :) sağol desteğin için