12 Eylül 2011 Pazartesi

Çeşitli Kaygılar

Eskiden her konuda fikrimi belirtmeye, ne kadar bilgiliysem o kadar tutkulu konuşmaya bayılırdım. Şimdi karşı tarafın ne kadar az anladığını veya dinlediğini öğrendiğimden olsa gerek o heves kalmadı. Bu sebeple sırf konuşurken değil, bir şey hakkında yazarken de iki, üç, kırkbeş kere düşünüyorum. Bunlar da burayı sık sık güncelleyemememe sebep olan şüpheler yaratıyor bende.

1- Yazdığım şey o an ilginç geliyor olabilir. Fakat iki gün sonra gayet sıradan gelecek bir düşünce serisi de olabilir. Şimdi orijinal bir şey yazdığımı sanıp, iki gün sonra okurken gayet sıradan bir şeyler ürettiğimi görmek istemem. Hele de en bariz şeyleri bir keşif yapmış edasıyla yazan yazarların ne kadar sinir bozucu olduğunu savunurken.

2- Dırdırcı gibi algılanmak istemiyorum. Bu blog genellikle film, müzik ve tv hakkında. Kabul edelim ki yerli film, müzik ve tv piyasalarımız oldukça acınası bir durumda. Dolayısıyla yerli şeyler hakkında yazınca sayısız eksiklerinden bahsedesim geliyor, yabancılar hakkında da yazınca içime işlemiş olan ezikliğimiz fırlıyor bir yerden, "neden böyle şeyler yapamıyoruz" diye. Sonuç olarak yazılarda bir memnuniyetsiz tavır hakim olabiliyor. Bunu da istemiyorum, ki gerçek hayatta da memnun olmasını bilen insanları severim.

3- Herhangi bir şey hakkında yazacağıma, Gerçek Pop'a yazayım da arşivi büyüsün diyorum. Gerçek Pop'a yazacağıma şu aklımdaki hikayeyi temize çekeyim de ortaya çıksın diyorum. O hikaye Allah bilir ne zaman lazım olur, ben en iyisi gitar çalışayım diyorum. Gitarın gelişmesine daha var, şanla ilgilen diyorum. Nihayetinde bu ses seni ne batırır ne çıkarır, en iyisi yazdığın şarkılara odaklan diyorum. Sonra (yabancı) bir diziyi izlemeye odaklanıyorum genelde. Aslında çok da sık olmuyor bu ama kendimi tembel görüyor olmam daha çalışkan olmamı sağlıyor olabilir.

4- "Ulan yazı okuyan kim kaldı ki?" sorusu da güzide bir faktörümüzdür elbette.

Sonuç olarak bunlara rağmen yazmadan da duramam. Kendini nimetten saymak, isteyince her türlü endişeyi yok edebiliyor. Tabii dozunda kullanmak lazım.

Hiç yorum yok: