19 Nisan 2011 Salı

Yeni Kelimelere İhtiyacımız Var

Okuldayken bir geyik vardı ya hani bilmem hangi soğuk ülkenin dilinde "kar"ı anlatan 30 kelime varmış falan. Normal olarak kültürler çok karşılaştığı objeler veya durumların her detayına dikkat edip, her başka versiyonuna yeni bir ad takıyorlar.

Şimdi Türkiye gibi bir ülkede müzik ve film hakkında yazmaya çalışırken çok az gelişmiş bu sektörlerimiz yüzünden aynı kelimeleri tekrarlayıp durmak zorunda kalıyor insan. Yabancı eleştiri yazılarını okurken insanın ağzının suyu akıyor kelime bolluğundan, kullanım özgürlüğünden. Biz de "maxi-single" gibi ucube kavramlarla uğraşıyoruz.

Neyse, bu durumdan şikayet edesim geldi de yazayım dedim. Ben buraya aklıma gelen taleplerimi yazayım, siz de bu kelimelerin unuttuğum alternatifleri veya Türkçeleri varsa bana yazın, yardım edin lütfen.

Müzikten başlarsak:

Albüm: ... (Kaset de olmuyor artık)

Şarkı / Parça: ...

Performans: ...

Hareketli / Ritmik: ...

Yavaş / Slow: ...

Orta Tempo: ...

EP / Maxi-single: ...

Featuring: ... ("Eşlik Eden" deme taraftarıyım)

Chart Topper: ... (Zirve fatihi olur mu acep?)

Chart Runner: ...

Filmlere geçelim:

Film: ... (Bulun bir alternatifini başka bir şey istemiyorum)


4 yorum:

mahpeyker_sarsinti dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
coulrophobic dedi ki...

Birkaç tanesine alternatif buldum :)

Albüm: Kayıt

EP / Maxi-single: Orta çalar

Chart Topper: Serdar Ortaç

Film: İzleti (pff)

lecterhouse dedi ki...

hepsi mükemmel bence, tdk'ya açıyorum telefonu şimdi :)

Vitrindeyiz dedi ki...

Albüm: ... (Kaset de olmuyor artık)


Şarkı / Parça: ... Eser- Beste


Performans: ... Gösteri


Hareketli / Ritmik: ... Canlı- Dinamik- Enerjik


Yavaş / Slow: ... romantic :))


Orta Tempo: ...


EP / Maxi-single: ...


Featuring: ... ("Eşlik Eden" deme taraftarıyım) Düet- Paylaşım


Chart Topper: ... (Zirve fatihi olur mu acep?) En çok dinlenen - En çok satan


Chart Runner: ...


Filmlere geçelim:


Film: ... (Bulun bir alternatifini başka bir şey istemiyorum)
7.sanat ürünü :)


Ya idare et Türkçe'den say