19 Mart 2010 Cuma

İstanbul Film Festivali 2010



Uluslararası Mükemmel İstanbul Film Festivali, 3 Nisan'da başlıyor. Bugün bilet kuyruğunda 1.5 saat beklerken kendisi hakkında çok iyi düşünceler beslemedim ama o bilet tomarını elime aldığımda hepsi geçti. Geçtiğimiz sene yoğun iş takvimi yüzünden savsakladığım güzel olay, bu sene "çok iyi" filmlerle olmasa da çok sayıda "iyi" filmle geliyormuş gibi gözüküyor. Umuyorum bilet aldığım filmler beni yanıltmaz.

Bir kere öğrencilere Paso Film kartı diye bir uygulama başlatmışlar. Bu kart sayesinde bugün satışlar başlamadan önce biletlerimi alabildim ve festivalde bir tane gündüz haftaiçi gösterimine (yer varsa) bedava gireceğim. Ancak tanıtımlarında tüm haftaiçi gündüz gösterimlerine girilebiliyormuş gibi bir mana çıkıyor. Bu tilkilikleri için kendilerini kınıyorum. Karta 10 TL alıp, 3.5 TL'lik gösterimi bedava yapmak hiç cömertçe sayılmaz. Zaten satılmayan yerleri verecektiniz ve zaten bu kartı alan onlarca kişi o tek gösterimlik hakkını bile kullanmayacak (hep öyle olur). En azından "hafta içi her gün bir tane gündüz gösterimi"ne davetiye hakkı verselerdi şık olurdu.

Gideceğim filmlerden bir kısmı bunlar:

Kosmos (Reha Erdem'in son potansiyel ustalığı)
Annemi Öldürdüm (Çok sayıdaki ilgi çekici yarışma filmlerinden bir tanesi)
Akvaryum (İngiltere'den, danstan, gençlikten bahseden bir film)
Patenci Kızlar (Drew Barrymore'dan şeker gibi film)
Selvi Boylum Al Yazmalım (Açıklamaya gerek yok, yenilenmiş kopyasıyla gösterilecek, çok mutluyum)
Yuva (François Ozon boş filmler yapsa da izlememezlik edemem. Bu nasıl çıkacak bilmiyorum)
Savaş Sırasında Yaşam (Todd Solondz, yeah!)
Sevdiğim Her Şey (Yine ergenlik dönemi, yine müzik, yine yarışma filmi. İzlenir)
Getirin Kellesini (Yönetmenin önceki filmi "Bu Filmde Ben Varım" çok eğlenceliydi. Öyle çıkar inşallah)
Nowhere Boy (John Lennon'un gençliği falan falan)
İstanbul'lu Bakire (Bu film için zorla da olsa "gitmesem de olur" dedim. Sonra İstanbul ve Haliç'i gösteren 1900 öncesi tarihli 2 dakikalık filmin sadece bundan önce gösterileceğini öğrendim. Kaçınılmaz oldu)
Bornova Bornova (Çok konuşuldu, çok merak ediyorum)

Para ve takvim durumuna göre filmler eklenir diye umuyorum. Yarından itibaren bilet kuyruklarına girecek herkese kolay gelmesini dilerim.

2 yorum:

Emre dedi ki...

Bilet aldığım 20 filmden 6'sı ortak, karşılaşırız kesin. (Kosmos, Annemi Öldürdüm, Akvaryum, Patenci Kızlar, Sevdiğim Her Şey, Getirin Kellesini)

Bornova Bornova'yı görmüştüm vizyondayken. Bu yıl izlediğim en iyi filmlerden biriydi. Pişman olmayacağını umuyorum.

JE Androcoen dedi ki...

patenci kızlar dediğin drew ablanın whip it ise onu izleyip geçen seneki en iyiler listemde 10-20 arası münasip bir yere koymuştum. bir ilk film için çok çok iyi, pamuk şeker tadında. filmde en kötü oynayan kendisi açıkçası. ellen page ise büyümeden birkaç amerikan bağımsız gençlik filminde oynasın istiyorum. bi de bu film gösterime gelsin, bi de sinemada gülümseyerek izleyeyim.