31 Ocak 2010 Pazar

Bilgi Sahibi Olmadan Fikir Sahibi Olmuşuz


Bazen her birimizin başına gelir, bilmediğimiz konularda atıp tutarız. Ama köşe yazısı yazmak için özel bir donanım gerekiyor elbette. Hele de köşe yazısı denen şey bir de eleştiriye bulaşırsa. Ben de burada kendi çapımda eleştiri yazıyorum ancak laflarımın altını doldurmak gibi bir gayem var. Bazısının yok.

Ülkede profesyonel müzik eleştirisi diye bir şey neredeyse olmadığı gibi olanlar da manipüle edilmeye açık. Şimdi Can Tanrıyar eşi Petek Dinçöz'ü magazin basını tarafından çılgın desteklettiriyor ya, millet daha albümü CD çalara takmadan övgüleri yazıp yayınlıyor sağda solda. İşte örneği:

Tayyar Işıksaçan adlı yazarın sivridilli.com'da yayınlanan yazısında şu paragraf aynen geçiyor:

"Bana Uyar, Ögzür Buldum ve Tırlattım bu seneye damgasını vuracak şarkılar. Sezen Aksu bu kıza bu kadar destek verdiğine göre Petek’in ışığı daha çok uzun süre karanlıkları aydınlatacak demektir."

Ögzür Buldum dediği şey aslında Özgür Buldum, ve yazarın iddiasının aksine bir şarkı ismi değil, Tırlattım şarkısının bestecisi. Kişinin ismi cümle gibi tınlayınca CD'nin iki şarkıdan oluştuğunu çözememiş yazarımız, "süper bir şarkı" diye basmış takdiri. Muhtemelen sözlerinin de "özgür buldum, çabuk kaybettim" diye gittiğini düşünmüştür.

Sonraki paragraf daha vahim:

"Petek’in yaptığı en önemli işlerden biride sanat hayatının en güzel döneminde sevdiği adam ile nikah masasına oturmak oldu. Petek’in bu kararı geç hayranlarına aile olmak önemli, sevginize ve sevdiğinize sahip çıkın diyerek önemli bir mesaj verdi."

"Genç hayranlar" demek istemiş. Yani asıl yazının Can Tanrıyar için yazıldığı bu kadar mı belli edilir?! İçindeki sahte muhafazakarlığa, "varımız yoğumuz, aile yapımız" söylemine girmiyorum bile.

Son olarak yazının geri kalanındaki iddiaların da doğru olmadığını, Petek'de olan star ışığının karanlık falan aydınlatmak için değil, para kazanmak için kullanıldığını, "Bana Uyar"ın denildiği gibi sık sık radyolarda çalınmadığını hatta ciddi bir başarısızlık olduğunu, Sezen Aksu'nun denilenin aksine sık sık boşa kürek çekebildiğini de ekleyelim. Sezen'in Petek'e verdiği hiçbir şarkı müzikal olarak bir şey ifade etmedi bana. Üstelik aynı şarkıyı Mustafa Ceceli daha yeni yorumlamıştı albümünde. Normal olarak çok daha iyi bir yorumdu.

Özgür Buldum'un besteleyip, Deniz Erten'in sözlerini yazdığı şarkı "Tırlattım"a gelince... Bu ikili daha önceden Hadise'nin Aşkkolik'ini yazmıştı. O şarkının bestesini sözlerinden çok sevmiştim, yine de genel olarak bayıldığım bir parça değildi. "Tırlattım" onu mumla aratmış. Özeti budur.

Yazının tamamına şahit olmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Biz bu tip sözde eleştirilerin önünü kesmek için www.gercekpop.com adresinde çabalayacağız. Yaklaşık bir hafta içinde açıldığında sizi de bekleriz.

3 yorum:

HAYAL FABRİKASI dedi ki...

süper gözlem olmuş bu herkesin bildiğini yazıya dökmek iyi birşey anlamayanlarda anlamış olur böylelikle
ayrıca yeni siteninde açılmasını bekliyorum sabırsızlıkla

AlexBoi dedi ki...

Okurken çok güldüm, ağlanacak halimize.
Ülkemizde eleştiri işte bu kadar ciddi yapılıyor.

Furkan Tunç dedi ki...

hahaha çok güldüm :) Müthiş bir yazı olmuş tebrikler :)