1 Aralık 2009 Salı

Hürriyet'ten Yılın En İyi Albümleri


Bu haftasonu Hürriyet gazetesi beni yeniden mutlu etti. Eklerinde her zaman ilgi çekici şeyler bulunan gazete 2009'un en iyi albümlerini seçmiş. Temmuz ayında benim de “ilk 6 ayın en iyi albümleri” listesi hazırladığımı hatırlıyorsunuzdur. İşte bu sitede geçirdiğiniz vaktin boşa olmadığını kanıtlar üzere Hürriyet'in 10 kişilik jüriyle hazırladığı bu seçki benimkiyle yüzde 60 aynı. Gerçi 2009'un tümünü değerlendirmek için henüz erken ama fikirlerimin 10 tane sözü kıymetli adamın ortak fikriyle paralel olması beni çok mutlu etti.


Bunu “hepsinin yerine beni okusanız da yeter” anlamında söylemiyorum tabii ki, öyle bir şey aklımdan bile geçmez :)


Ben 2009 listesini yapmak için Aralık'ta çıkacak olan Mirkelam/Kargo albümünü ve 2010'un Ocak ayını bekleyeceğim ama şu benzerliklere bir göz atalım.


Bir kere Hürriyet'in ilk 10 albümünün ikisi albüm değil, tekli (Ajda – Resim ve Demet Akalın – Toz Pembe). Hatta Demet'in teklisi ticari olarak satışa sunulmadı bile. Geri kalan 8 albümün 5'i benim listemin zirvedeki isimleri.


Hürriyet'in seçkisi:


1- Manga – Şehr-i Hüzün

2- Ajda Pekkan – Resim

3- Sıla – İmza

4- Yalın – Ben Bugün

5- Aylin Aslım – Canını Seven Kaçsın

6- Bengü – İki Melek

7- Demet Akalın – Toz Pembe

8- Atiye – Atiye

9- Duman – 1&2

10- Nil Karaibrahimgil – Nil Kıyısında




Benim seçkim:


1- Aylin Aslım - Canını Seven Kaçsın

2- Duman - 1&2

3- Zuhal Olcay - Aşk'ın Halleri

4- Manga - Şehr-i Hüzün

5- Nil Karaibrahimgil - Nil Kıyısında

6- Göksel - Mektubumu Buldun Mu?

7- Kenan Doğulu - Patron

8- Atiye - Atiye

9- Bora Uzer - B1

10 - Hande Yener - Hayrola


Eh, açıkçası Zuhal Olcay, Göksel gibi isimleri Bengü, Yalın gibi isimlere tercih edişimi de havada karada savunabilirim. Sıla'nın iyi bir şarkı yazarı olmasına rağmen korkunç ilk teklisi “Sevişmeden Uyumayalım”, Yalın'ın çıkış teklisi haricinde diğer albümlerinde de bulunabilecek düzeyde şarkılar yapması, Bengü'nün çalışmasının tümü benim listemde olmayışlarının sebepleri.


Listeyi hazırlayan Naim Dilmener, Tolga Akyıldız, Cem Hakko, Atilla Aydoğdu, Onur Baştürk, Varol Kaynar, Suat Ateşdağlı, İzzet Çapa, Nihat Sırdar, Tayfun Topal isimlerinden benim yazılarımı takip eden var mıdır bilemem ama kendi yazımdan başka çok az yerde rastladığım Aylin Aslım albümünü, genelde sadece eğlencelik görülen ama aslında çok başarılı bir pop albümü olan Atiye çalışmasını listelerinde görmek beni mutlu etti.


Bir de yeni projem var aslında, onun doğrultusunu da çok yerinde belirlediğimi hatırlattı bana bu haber. Hazır olduğunda ismini çok sık duyacağınızı umduğum çok eğlenceli Türk Pop sitesi www.gercekpop.com yakında yayında olacak.


Türk Pop'una çok yeni ve çok ferahlatıcı bir bakış atmaya hazır olun sevgili okurlar.



Hiç yorum yok: