17 Kasım 2009 Salı

Tamamlayıcı Yazı


Yazarınıza verdiği desteğe her zaman minnet duyduğum müzik yazarı Suat Kavukluoğlu, Burcu Güneş'in son klip şarkısı "Gözlerinde Bıraktım Aşkı"nın hangi şarkılara benzediğini yazmış. İncelemesinde iki şarkıdan bahsediyor: Hande Yener'den Acele Etme ve Nilüfer'den Ne Masal Ne Rüya. Ben, benim bulup da yazmaya üşendiğim benzerliği de yazmıştır zannediyordum ama sadece beste benzerliklerine değinmiş kendisi. Halbuki sözlerde de çok bariz bir benzerlik var, onu da ben yazayım.

Öncelikle yazıyı
buradan okuyun.

Sonrasında da bu şarkının ve Burcu'nun sesinin her zaman benzetildiği Sertab'ın Sevdam Ağlıyor şarkısının sözlerine bakın.

Gözlerinde Bıraktım Aşkı

Al gönlümü bir kuru dalla bir tatlı sözle
her vuruşunda
kalbim ağlıyor ağlıyıyor ince ince
Ses ver sana
zalim demeye dilim varmıyor
Ah aşk affedilmişliğine minnet et diyor

Senin eşin bir benzerin yok
Ben aşkı sende bildim
Zulümlerin hüzün vermiyor
Önce Allah sonra sensin

Sevdam Ağlıyor

Bir duru sözle gönül alana
Bir kuru dalla
çiçekle gelene
Gitti gidiyor yaralı yüreğim
Gitti gidiyor kanadından tut

Ne sarayda ne handa
Bir
zalim ocağında
Sevdam ağlıyor
Ne gam ölsem uğrunda
Beni zehir zemberek
Diller dağlıyor

Özellikle de iki şarkının hemen girişindeki bu tamlama benzerlikleri, kuru dallar, gönül almalar, kalplerin, sevdaların ağlayışı bana ilginç gelmişti. İşte şarkının bestesi Suat'ın belirttiği parçalara benziyorsa, sözleri de bunu andırıyor.

Ha bunlar şarkının son derece güzel, sarkmayan bir pop şarkısı olduğunu, hatta günümüzde bir sürü çöp şarkının arasında parladığı gerçeğini değiştirmiyor.

Eveet, dağarcığımızı geliştirdik, şimdi de Burcu'nun mevzubahis klibini izleyerek kutlayalım.


Hiç yorum yok: