19 Kasım 2009 Perşembe

7 Kocalı Hürmüz'ü İzlemek İçin 7 Sebep


7 Kocalı Hürmüz yarın (20 Kasım Cuma) itibarıyle gösterimde olacak. Yaratıcılığımı fazla zorlamadan yazının formatını filmi görmek için 7 sebep olarak belirledim. Filmde yeterince yaratıcılık var keza.


1. Nurgül Yeşilçay'ın beyazperde kariyeri son derece takip edilesi olduğu için. Kız genç neslin en çok “yıldız potansiyeli” taşıyanı olmasının yanında, sevdiği projenin haklarını satın alıp, şahane bir şekilde yaptıracak kadar da tutkulu. Bahsettiğim proje bu film oluyor işte. Gerçi Hürmüz deyince akla en uygun oyuncu olarak zaten Nurgül gelirdi ancak kızın bunu bilmesi, kendisinin farkında olması, kariyerini (doğru olarak) planlayabilmesi çok güzel. Epeydir kendini dizilerde harcamıyor oluşu da bir hoşluk. (Yönetmen tarafından filmin asıl starı ilan edilen Öner Erkan'a dikkat etmekte de fayda var.)


2. Filmin tamamının stüdyoda çekilmiş oluşu. Yanılmıyorsam 10 yıllardır bunu yapan ilk Türk filmi bu. Tabii ki çekimler için Allah'ın yarattığı doğal setleri reddetmek ciddi bir girişim. Dekor, kostüm, ses, ışık, görüntü sorumlularına ekstra bir sürü yük yüklenmiş oluyor. Şahane set görüntülerine bakınca iyi bir iş çıkmış gibi görünüyor. Filmin masalsı atmosferini düşününce bu seçim, yapıtın gerçekliğine ya da gerçeküstülüğüne nasıl yaramış göreceğiz. Bu arada lisede sinemasever bir arkadaşımın Allah'ın görüntü yönetimine 10 üzerinden 8 verişi aklıma geldi. Çok alemdi vallahi.


3. Şarkılı, türkülü oluşu. Böyle şen şakrak bir konusu varken, hatta bu olmasa bile, iyi müzikleri olan ve bunları göstermekten çekinmeyen bir film genelde bir adım öne geçer zaten. Ezel Akay'ın filmografisine bakınca adamın her şeyden çok müzik kullanımını bildiğini söyleyebiliriz. Firuze'den “Beni Affet”i, Hacivat ve Karagöz'den “4 Kitabın Manası”nı kim unutabilir?


4. Ezel Akay faktörü. Bir filme verilen emek miktarını düşününce, bu adamın son derece cesur, tutkulu bir sinemacı olduğunu görebiliriz. İlk filmini genç sayılmayacak bir yaşta çekmesine rağmen, ürününü tamamlamak konusunda aceleci davranmayan, detaycı olan ve temiz işler çıkaran biri Akay. Neredesin Firuze'yi ilk izleyişte sevmesem de şimdi çektiği iki filminde belli bir standart üzerinde olduğunu rahatlıkla savunabilirim. Reklamcı geçmişi de filmin görüntülerine şahane bir katkı sağlıyor. Ne de olsa ülkemizdeki en gelişmiş video sektörü reklam.


5. Fragmanın orijinalliği. Filmi çekici kılmak için önemli bir şeydir fragman. Kötü filmi iyi, iyi filmi kötü veya çok daha iyi gösterebilir ama bunları zaten biliyorsunuz. Benim bu filmin fragmanından anladığım oldukça farklı ve işe yarayan bir mizah anlayışına sahip olduğu, Gülse ve Nurgül kimyasının sımsıkı tuttuğu ve muhtemelen verdiğiniz zamanı bırakın iki kuruş bilet parasına bile acıyacağınız filmlerden biri olmadığı. İzleyin kendiniz görün.






6. Oyunun geçmişi ve kültürümüzdeki yeri. Günümüzde dünyadaki imajımıza bakmayın, aslında ulus olarak kadına verdiğimiz değer ve bahşettiğimiz güç hep diğer milletlerin bir adım önünde olmuştur. Bu oyun da erkekleri amaçlarına alet aden, kurnaz bir kadını sempatikliğini hiç bozmadan anlattığı için önemli bence. Bu ay Sinema Dergisi'nde yayınlanan söyleşiye göre bunun sebebi erkeklerin hepsinin Hürmüz'ün muamelelerine müstahak olmasıymış. Evet, bu durumda cinsiyet arası dengelerin tarafsız olarak kurulduğunu iddia edemeyiz ama sinemanın geneline bakınca son derece yaygın ataerkil sinemanın karşısında dengeleyici bir unsur olarak duracaktır.


7. Bu akşamki galasına beni davet etme tatlılığını göstermiş bir ekibin işi oluşu. Bu tamamen kişisel bir sebep, biliyorum, dolayısıyla fazla açıklamaya girmeyeceğim. Ancak bana ilk defa bir film galası deneyimi yaşatacakları için (hem de oldukça büyük bir filmle ve büyük bir galayla) sebep olan herkese teşekkür ederim ;)

Hiç yorum yok: