1 Eylül 2009 Salı

Madonna - Celebration (Video)




Yabancı müzik hakkında epeydir yazmıyordum. Son konser yazıları ve bu video iyi oldu. Gelgelelim dün övgüler sıralarken bugün farklı bir telden çalacağım. Her ünlünün zirveye çıkıp indiği anlar vardır, bu normal bir şey ama bugüne kadar her zaman yüksek çıtalı beklentileri karşılamayı becermiş birinin bu videoyla karşımıza gelmesine çok üzüldüm. Madonna'nın zamanından erken gelen best of toplamasının ilk teklisi Celebration'ın, videosundan mix'ine kadar her şeyi yanlış.

- Madonna Warner Bros.la son albümü olan bu toplamaya önem vermemiş olabilir. Yine de 50'sini geçmiş bir kadının "bu albüm de böyle geçsin, yeni şirketime odaklanayım" demesi risk değil aptallık olur bence. Madonna'nın aptal olmadığını da biliyoruz. Dolayısıyla şirket meseleleri yüzünden bu şarkıyı ve bu fırsatı böyle harcaması olasılığını kabul edesim gelmiyor.

- Şarkı kendi halinde gayet basit ama eğlenceli bir şarkı. Nakarata gelince coşturmasını biliyor ama herkesin farkettiği üzere bir Madonna klasiği olmanın yakınından bile geçmeyecek. Hal buyken şarkının gerçeklerini kabul edip, onlar üzerinden çalışmak doğru olmaz mıydı? Bunu tercih etmeyip Benny Benassi'nin korkunç aranjesini almışlar, onu kliplendirmişler. Ben bu mix'e kafam iyiyken barda, clubda bile katlanamam. Şarkının iyi olan neyi varsa almış götürmüş zaten. Give It To Me'nin konser versiyonuna "ucuz disko" diyordum, bunun yanında şaheser kalıyor.

- Kısa saç... Dünya şu gerçekten nasıl bihaber kaldı bilmiyorum ama kısa saç yaşlı gösterir. Gösteriyor da. Üstelik çoğu kişiye yakışmaz. Erkekte uzun saçın yakışması ne kadar nadirse kadında da kısa saçın yakışması o kadar nadirdir. Kısa saçtan daha da kötüsü küt saçtır. Kylie'nin şu an Light Years zamanlarına döndürdüğü saçına bakın, bir de X2008 turnesindeki gıcık kısa saçlarına bakın. Arada 10 yaş var resmen, kadın zınk diye gençleşti. Ama Madonna 51 yaşında olmasına rağmen bir risk daha alıp küt saçla çekmiş videoyu. Yakışmamış ve enerjik durmuyor. Jump videosundaki gibi olmamış.

- Danslar çok itici. Sevgili M, 51 yaşındasın ve gerçekten dans edebiliyorsun. Neden her yeri düzermiş gibi kıvranmaktan başka bir şey yapmamışsın peki? Hande Yener gibi bacaklarını yırtarcasına açıp pantolon ağını sağa sola sürtmek gerçekten dünyadaki hiç kimseye seksi gözükmüyor. Üstelik de birazcık hafif meşrep bir devlet memurunun üstünden aşırdığın bir kıyafetin içindeyken.

- Sevgili faktörü. Bu laneti dünyaya kim saldı bilemiyorum ama sevgiliyle profesyonel iş yapınca yüzde doksan bir boka benzemiyor. Gerçi ben Guy Ritchie'yle yaptığı filmi severim ama herkes yerden yere vurdu. Bu videoda da kendisinin yarı yaşındaki sevgilisi Jesus Luz konuk oyuncu olmuş. Çocuğun tişörtünü çıkartıp, onu öpüyor, başka da bir etkisi yok. Heralde eski kocaya nispet yapmaya çalışıyor, bilemiyorum ama klibi buna alet etmese iyi olurdu. Jesus kimin umrunda biz Madonna'nın kendini aşıp, "re-invent" etmesini izlemek istiyoruz. Hande Yener'in Romeo klibiyle başlayan düşüşünü de hatırlatmak isterim. Orada da sevgilisini göstermekten başka bir amaç güdülmüyordu.

- Hard Candy çıkıp beni biraz hayal kırıklığına uğrattığında söylemiştim, bundan sonra artık sadece düşüş olur diye. Hakikaten 4 Minutes'ten beri videoların kalitesi hızla azaldı, şarkılar ise daha yavaş yavaş sıradanlaşıyor. En azından Madonna'nın konserlerini her zaman umursayacağını umuyorum, burdaki özensizlik orada olmayacaktır. Fakat stüdyo materyalleri (albümler, tekliler, videolar) böyle devam ederse yeni şirket Live Nation'a geçmiş olsun diyorum. Tarihteki en pahalı anlaşmalardan birini dünyanın en büyük yıldızının düşüşüne ev sahibi olmak için imzalamış olabilirsiniz.

- Klipteki en güzel sürpriz Madonna'nın anasına çekmiş kızı Lourdes'in dans ediyor oluşu.

- Yönetmenin Kemal Doğulu olmadığından hala emin değilim.

8 yorum:

coulrophobic dedi ki...

Harfi harfine katılıyorum. Mükemmel tespitler.
Klibin tek 'hoş'tarafı Lola'nın dansı... maalesef.

hassan dedi ki...

Şarkı ve remix b*k gibi, ama klip güzel bence. Best of erken değil, yeni bi dönem başlatacak kadın Live Nation ile, haliyle çıkması gerekiyordu. Kısa saç rahatsız etmedi kıyafetle çok seksi durmuş, ama remix b*k gibi olduğundan bayıyor. Klip sektörü zaten rezil bi halde o yüzden düşüş hepsi için geçerli; Beyonce de düşüşte yani ona bakarsan, aynı temayla 30 klip, bleh.. :D Kylie desen Bollywood olmuş.. :) Bi Lady Gaga heyecanlandırıyor beni.. Toptan iğrenç geri kalanı bence.

Adsız dedi ki...

şarkının iki versiyonunada montaj yapıldı bunu beğenmeyen album versiyonuyla acısını dindirir. kendi aralarında eğleniyorlar şarkının temasına uygun güzeeeelce bi kutlama havasında geçiyor. jonas gene konusturarak montaj hunerini goz onune seriyor. ne bekleniodu onu anlamadım. neyse

Adsız dedi ki...

+ oralarak bir dans videosu en nihayetinde.. enerjiside oldukca yuksek... kafa iyiykende öleeee güzel gidioki bu benny mixi... bence bi dene sonra yaz... ne demişler asla asla deme.....

coulrophobic dedi ki...

Klip, şarkının versiyonuyla bağlantılı olarak kötü geliyor. Madonna hayranı olmayan zor katlanır. Albüm versiyonu olsa en azından iyi bi tanıtım sürecine girilebilirdi. Bizim "şurup şeker şarkı seven havuz başı Türkleri" pek bi tutardı bu şarkıyı ama olmadı meeleseff. :)

görkem dedi ki...

3 eylülde albüm versiyonuna gelen klibi izlicez.bu arada yazdıklarında göremedim galiba 2. çıkan dansçı Yaman :)

Adsız dedi ki...

şarkı güzel...ama klip'teki versiyon pek eğlenceli değil.radyolarda çalan ve albüm versiyonu olduğunu düşündüğüm versiyonda bildik eski madonna şarkılarının havası var ve hoşça vakit geçirtiyor. klip kendi halinde bir dans klibi. masrafsız çıkartılmış, başarılı dans figürleri eşliğinde geçen bir üçbuçuk dakika. abd'de pek tutmaz ama avrupa ve diğer kıtalarda yine başa oynar.

lecterhouse dedi ki...

ben hala rastlamadım orijinal versiyonun klibine. emin olamamıştım o cocugun yaman olduğuna, iyi oldu söylediğin :)

ayrıca hassan beyonce'nin kliplerine laf atma olm çarpılacaksın :) o aynı tema dediğine biz konsept dioz :P kylie'nin olayı ayrı güzel. lady gaga'yı bi türlü sevemedim halen de sevemiom.

ayrıca klibe dün tv'de rastladım, madonna sandığımdan daha güzel gözüküyormuş ama saçı başı için düşüncelerim değişmedi.

orijinal versiyona daha az saçma sapan, daha eğlencenin dbine vurduk temalı bir klip istiyoruz. beklemedeyiz madonnaaa