31 Ağustos 2009 Pazartesi

Blog Sözlüğü

Okuduğunuz blog hakkında iki ufak uyarı yapmak istiyorum.

1- Single yerine "tekli" denmesini destekliyorum. Dolayısıyla burada da özendirmek amacıyla sık sık kullanacağım. Şarkıcıların bir tane şarkı ve akıllılarsa bir de müzikal olarak yakışan b-side ile yayınladıkları cd'lerin adı olan single bizde zamanında "45'lik"le aynı kefedeydi. Şimdi plak olayı kalmadığına göre "tekli" güzel bir isim.

2- Şarkıları söyleyenlerin ismini yazarken zaman zaman "ee." diye bir kısaltma kullanıyorum. Bunun açılımı "eşlik eden" demek. Türkçe albümde "featuring", "feat." ibarelerini görmekten nefret ettiğim için ve bunların yerine kullanılan "düet" tamamen başka bir şey olduğu için kendi çevirimi kendim yarattım. "Aşk Şarkısı - Ayşe Öztürk ee. Ali Veli" yazısını görünce ne anlama geldiğini anlarsınız artık.

Keyifli okumalar.

3 yorum:

rahat yazar dedi ki...

Keşke herkes senin kadar duyarlı olsa bu konuda :))

Bizim ünlüler feat. ,single hatta maxi single falan diyorlar maksat artistik olsun:)

Poseidon dedi ki...

bloğumda senin için küçük bir ödülüm var :)

lecterhouse dedi ki...

çok teşekkürler. maxi single'ın yerine kullanılabilecek EP diye süper bi deyim var. türkçe fln oldugundan demiyorum ama böyle karizma bi kelime dururken maxi single'ı niye kullanırlar bilmem