17 Ağustos 2009 Pazartesi

2009'un İlk Yarısının En İyileri: 2) Duman - 1&2


İki albümlük çalışmayı birbirinden ayırsaydım belki birincisi zirveye oynayabilirdi ama ikincilik de gayet güzel bir sonuç. Mor ve Ötesi'nin meydanı boş bırakmasıyla ülkenin rakipsiz en iyi grubu olan Duman seneler boyu eski günlerinin ekmeğini yedikten sonra sonunda iki yeni albüm birden yaptı. Çok da iyi yapmış. Gerçi kendilerini unutturmaları listelerde oldukça hayal kırıklığı sonuçlar almalarına sebep oldu ama olsun. Albüm hiç hit çıkarmasa bile övünecek yeterince şeyi var. Aslında hit potansiyelinden bahsedersek albümün yarısında mevcut zaten. Dibine Kadar, Sarhoş, Sor Bana Pişman Mıyım, Balık, İyi De Bana Ne, Sevdim Desem bu yükü sırtlanacak kadar kuvvetliler. Çıkış parçası Senden Daha Güzel'in zamanla sevilir bir parça oluşu albümün yeteri kadar dinlenmesini engellemiş olabilir. Oldukça tartışmalı sözler içeren albümün politik duruşuna da saygı duymamak imkansız. Fikirler şarkılardan taşmıyor ve onların önüne geçmiyor. Mor ve Ötesi bunu her zaman beceremiyor mesela. Bu gibi parçalardan bir tanesi olan İyi De Bana Ne'yi dinleyip de etkilenmemek mümkün değil. Sonuç olarak 20 yeni şarkının canlı yorumları da albümdeki kadar iyi olursa ve eskisi kadar büyük konserler verirse Dumanseverleri arenalarda mutlu günler bekliyor demektir.

Hiç yorum yok: