13 Temmuz 2009 Pazartesi

Türkiye Top 5



Yerli Liste

1) AH BE KARDEŞİM – YALIN
2) BU BÖYLE – SERTAB ERENER
3) İNŞALLAH – SILA
4) TOZ PEMBE – DEMET AKALIN
5) RÜTBENİ BİLECEKSİN – KENAN DOĞULU

Yabancı Liste

1) WHEN LOVE TAKES OVER – DAVID GUETTA EE. KELLY ROWLAND
2) I KNOW YOU WANT ME – PITBULL
3) HUSH HUSH – THE PUSSYCAT DOLLS
4) LE DRAGUEUR – INGRID
5) FIRE BURNING – SEAN KINGSTON

Yerli Rock

1) DÜNYANIN SONUNA DOĞMUŞUM – MANGA
2) HAYDİ GEL İÇELİM – YÜKSEK SADAKAT
3) NE GÜZEL GÜLDÜN – PİNHANİ
4) 5 KURUŞ YOK – GÖKÇE
5) ÇOBAN YILDIZI – TEOMAN

Vay vay vay, Sertab’a bak sen. Kendisi söylemese muhtemelen hiçbir şey ifade etmeyecek bir şarkı ile 2 numaraya yükselmiş. Yazar Soner Sarıkabadayı’nın bu şarkıda kendi standartlarından daha tutarlı sözler yazdığını eklemek gerek. Sıla’nın “…Dan Sonra”dan bu yana duyduğum İLK güzel şarkısı “İnşallah” ise 3 numarada.

Yalın’ın şarkılarını genelde pek beğenmiyorum. Sevdiklerim bir elin parmaklarını geçmez heralde. Meleklerin Sözü Var, Koy Ver, Cumhuriyet gibi şarkıları bunlar. Yeni parçası “Ah Be Kardeşim”i isimsiz bir şarkıcı söylese hiç dinlenmezdi eminim. Gelgelelim klip çok güzel ve bir sanatçı şarkıdan bağımsız hit çıkarma mertebesine ulaştıysa saygı duymaktan başka yapacak bir şey yok. Serdar Ortaç hariç.

Or Touch demişken kendi ayrı kötü, desteklediği isimler ayrı kötü. Salak şarkılarından yeterince şikayet edersem düzelir sanıyordum artık saçma şarkılara yetersiz sesler de eklendi bu yaz. “Beni Yazın” adlı saçmalığı söyleyen Nazlı kızımızın bu hafta listede gerilemesi beni üzmedi.

Bir de Tarkan’ın desteklediği Emir’de ne var da ben göremiyorum? Lütfen aydınlatın. Herkese iyi dinlemeler.

1 yorum:

tuncywashere dedi ki...

Emir konusuna değinmek isterim :)) Tarkan neden kendi benliğinden bir adet daha embriyoladı sorusuna vereceğim cevap biraz barbarca olabilir ama olan biten şu.

Tarkan artık megastar falan değil standart bir şarkıcıdır. Her albümü birbirini tekrar ettiğinden mütevellit miyadının dolduğunu anlayarak "Emir" adlı bir projeyi ortaya çıkarıp sermaye niyetine koymuştur. Hatta o kadar ileri gitmiştir ki daha önceki albümlerinde beste aldığı Nazan Öncel ve Yıldız Tilbe gibi isimleri de buna aracı etmiştir.

Bazı şarkılarını bayıla bayıla dinlesem de Tarkan yeniliklere açık bir yapıya sahip olmadığı için silinmeye mahkum. Son albümü Metamorfoz biraz ümit vericiydi. Ama sadece o kadar. Slogan şarkılar yerine kalbe dokunan şarkılar yapsana be adam !!!