31 Temmuz 2009 Cuma

Taş: Ajda Pekkan - Resim



Eh yani, bacaklarına ve enerjisine bakarsanız, taş elbette Ajda olacaktı. Geçtiğimiz yaz yaptığı “Aynen Öyle” albümünden aynı isimli bir hit ve “Flu Gibi” adında bir başka hit daha çıkaran, “Stretch” gibi hayran favorisi bir şarkı yapan Pekkan, bu yaz iki açıdan hayalkırıklığına uğrattı beni. Birincisi b-side bile içermeyen, aynı şarkının iki versiyonundan ibaret bir single çıkarmasıydı. En azından ilkine yakışan bir ikinci şarkı daha olabilirdi CD’de. İkincisi ise Serdar Ortaç ile çalışmasıydı elbette. Türk Pop’unun seri katilinden aldığı parça tam Ortaç’a yakışacak şekilde şarkı sözü saçmalığına yeni bir boyut getirmiş. Volga Tamöz’ün düzenlemesi en sıradan diskolara layık. Fakat işin bu sefer farklı olan kısmı Ajda’nın hiçbir zaman kusur içermeyen yorumu. Yani bu kadar gereksiz bir şarkıyı bile öyle güzel söylemiş ki insanda beynin kelimelerin manasını algılayan kısmını kapatıp peşpeşe dinleme isteği uyandırıyor. Ya da kısaca sarhoş olup işte… Veya aptal. Neyse tehlikeli sulara giriyorum.

Murat Yeter’in düzenlemesi şarkıya birazcık klas getirmiş. Bu doğru mudur yoksa altyapı farklılığından yanlış mı algıladım emin değilim ama sanki iki versiyon için Ajda iki kere okumuş şarkıyı. Eğer öyleyse remix denen kavrama yeni bir bakış açısı getirmiş, kendi şarkısını cover’lamış oluyor Ajda. Bence bu yorumu daha güzel, ya da dediğim gibi tek bir yorum var ama Yeter’in aranjesi daha iyi parlatmış.

1 yorum:

tuncywashere dedi ki...

İlk şoku Ayten Alpman'ın Serdar Ortaç Yaz Yağmuru'nu coverlaması ile geçirmiştim. Bu kadar klas bir ismin Serdar Ortaç ile ne ilgisi olabilir derken düzenlemenin nelere kadir olabileceğini bir kez daha anladım. Aranjör Sadun Ersönmez bana göre şarkıyı Ortaç şarkısı olmaktan çıkarıp çok farklı bir yere taşımıştı.

Ajda Pekkan'ın bu single'ı ticari olarak düşündüğünü sanıyorum. Vitrin'in sözleri gibi güçlü kadını tekrar canlandırmak istemiş olabilir ama Vitrin kadar başarılı değil :) Bu arada "Taş" saptaması da gayet yerinde olmuş :))