31 Temmuz 2009 Cuma

Makas: Sezen Aksu - Yürüyorum Düş Bahçelerinde



Kolaylıkla içimi kanattığı için Sezen Aksu’yu da makas seçtim. Belki son on yıldır eleştirilecek şeyleri var artık ama şarkı yazışı kesinlikle onlardan biri değil. Hayranlarının halen toz kondurmadığı yorumuna benim için katlanmak zor ama başka sanatçılara verdiği eserlerini topladığı yeni albümünü özetlemek için iki kelime yetiyor: Şarkıların hatırına. Hatta belki de albümün ismi bile bu olmalıymış.

İki CD’lik çalışmada bir tane şarkı yok ki orijinal yorumcunun versiyonuna tercih edesiniz (Ferhat Göçer’inkiler hariç). Sezen yanlış söylemiyor ama kelimeler ağzından sanki zorla çıkıyor ve müziğe oranla geç kalıyorlar. Bu yüzden ne efkarlanırken ne de dans ederken eşlik edebiliyorsunuz şarkılara. Zaten albümü hoparlörden dinlemek biraz daha kötü yapıyor işleri. Neden bilmem ama kulaklıkla dinlemeyi tercih ederseniz Aksu’nun yorumunun biraz daha iyileştiğini fark edeceksiniz.

90’larda verdiği birçok şarkıya zaten deli oluyordum ama 2000’lerde Ebru Gündeş’e, Levent Yüksel’, Ferhat Göçer’e verdiği için dikkatimden kaçmış şarkıları yakaladım bu albümle. “Kaçak”, “Takvim” ve özellikle “Uslanmadım” çok güzel şarkılarmış. Orijinali tam anlamıyla kusursuz olduğu için yeni versiyonları gereksiz olanlar da var (Lal, Yok Ki, Bile Bile, Elveda), sırf Sezen’in tarzından farklı olduğu için merakla dinlenenler de (Kibir, Çakkıdı). Toplamadaki en güzel şarkılardan biri ise ben aşık olduktan epey sonra hayranların da uğruna çıldırdığı, orijinalini Göksel’in söylediği “Kurşuni Renkler”. Bu şarkıdan çok daha vurucu olan Elveda’nın ise yeni hali hiç hoşuma gitmedi. Aşkın Nur Yengi’nin yorumundan öteye gidemez zaten bu parça benim için. Kendisinin de söylediği en güzel yavaş şarkılardan biridir.

Albümün güzel tarafı Sezen’in Aykut Gürel’le tutturduğu kimyaya şahit oluşumuz. Bir de kapağın tasarımı gerçekten ilham verici olmuş. Geçen seneki oldukça kişisel “Deniz Yıldızı”ndan sonra böyle popüler bir çalışmanın geleceği belliydi zaten. İçeriği de bunu hatırlayarak değerlendirmek gerekiyor.

Hiç yorum yok: