27 Haziran 2009 Cumartesi

Sibel Can - Benim Adım Aşk



Pek tarzımız değil ama Sibel Can’ın albümü yeni çıkmış ve en çok satanlar arasındayken birkaç cümle yazmak lazım hakkında. Gerçi stili giderek popa kaydı zaten ama benim için önemli olan Türkiye’deki en güzel seslerden birine sahip olması. Bu sebeple doğru kişilerden şarkı aldığında (örn. Nazan Öncel – Yalnızlar Treni) dinlemeye doyulmayan şarkılar çıkıyor ortaya.

Bir de her albümden önce Mariah Carey misali kütlesinin yarısına inmesi durumu var ama bu albümde o numarayı çekmedi, sanırım o yüzden kapakta resmi yok. Ki bu normalde saygı duyulan bir şeydir. Şarkı kavgaları yüzünden albümü aceleye getirdiyse, sebebi o da olabilir. Zira albümdeki güzel besteli fakat sözleri rezalet olan “Orta Şekerli” şarkısı için Allah’ın bile unuttuğu MP3 grubuyla çekişmeye girmişlerdi. Sonuçta yakın zamanda çıkan iki albümde de şarkı mevcut, gelgelelim o kadar dam üstünde saksağan sözleri var ki Can’ın sesi olmayınca dinlemeye gerek kalmıyor.



Bir önceki albümü gibi bu albümünde de birer Tarkan ve Serdar Ortaç şarkısını bir araya getirmiş sanatçı. Başka albümlerde (çok şükür) görmediğimiz bir durum bu. Fakat geçen seferin “Çakmak Çakmak”ının tersine buradaki Tarkan şarkısı "Çantada Keklik" oldukça itici. Artık resmen kendisiyle dalga geçen şarkılar yazıyor Tarkan, Ortaç’tan bile daha beter otomatiğe bağladı şarkı yazma işini. Ortaç’ın şarkısını ise daha 5. saniyesinde tanıdım (vallahi billahi) ve ne diyeyim bilemedim yani. O kadar kötü ve lüzumsuz ve hissiz ve demode ve zaman ziyanı bir şarkı ki eğer atlamazsanız albümü çöpe attırabilir. İsmi de Eziyet. 2009’da şimdiye kadar duyduğum en kötü şarkı olması muhtemel. Hiç yakışmamış Sibel Can’a.

Çalışmanın zirve noktaları kuşkusuz Halil Koçak’ın yazdığı, oldukça süssüz fakat etkileyici “Oyunbaz” ve Rafet El Roman’ın “Ebedi Sevgili”si. Albümün hareketli parçalarında hiç iş olmadığı için bunların üstüne düşmek en doğrusu olacaktır. Kendi işleri arasında en iyilerinden biri olmasa da Gülşen’in “Başı Bağlı” şarkısı da Can’ın sesine yakışmış. Üç ismin de henüz cılkı çıkmamış tasdikli şarkı yazarları olduğunu düşününce şaşırmaya gerek kalmıyor.



10 şarkının genelde “bir hareketli bir slow” ayarında giden sıralanışı uyuz hareketli şarkılar yüzünden albümün verdiği etkiyi azaltıyor. Aysel Gürel sözlerine sahip “Eğer İstersen” hayal kırıklığı yaratırken, isim şarkısı “Benim Adım Aşk” yine sözleri sağolsun sürpriz şekilde etkileyici. Düzenlemelerde şaşırtıcı tek bir saniye yok. Fakat sonuç olarak, misal Ebru Gündeş’in aksine Sibel Can’ın her albümünde aşağısına düşmemeye özen gösterdiği bir çizgi var. Albümün ancak yarısı güzel olsa bile o güzel olan taraf diğerini bir şekilde telafi ediyor. Bir de tabi dinlediğiniz ses o kadar şahane ve yorum o kadar doğru ki ne söylerse şans vermeye mecbur oluyorsunuz.

Not: 2 / 5

1 yorum:

rahat yazar dedi ki...

bir serdar şarkısını 1000 km öteden tanırım:)

her şarkıda belli bir ritm ve aynı tarz sözler...

*tarkan'ın verdiği parçayı merak ettim, dinleyeceğim.