15 Haziran 2009 Pazartesi

Je m'appelle Elisabeth (2006)



İki sene önce İstanbul Film Festivali’nin konuşulan filmlerinden olan “Benim Adım Elizabeth” bu sene de benim festivalime konuk oldu. O zaman gösterildiğinde Ceyda Düvenci’nin sevdiğini duymuştum, bu sefer de ben çok beğendim. Bir kere başroldeki kız, Little Miss Sunshine’daki Abigail Breslin kadar başarılı ve sempatik bir performans sergiliyor. Kızın tedirginliği yönetmen Jean-Pierre Ameris’in atmosfer kurmadaki başarısı dolayısıyla bize de rahatlıkla yansımış. Yvon rolündeki deli kardeşimizi inandırıcı bulmakta güçlük yaşadım ben ancak filmin bunun ötesinde kusuru yok gibi. Ailenin ilgisizliği, akıl hastanesi ortamı, kızın yalnızlığı çok iyi bir bütün oluşturmuş ve etkileyici bir büyüme öyküsü sunmuş bizlere. Kızın yuva özleminden dolayı her bulduğu mekanı odalara bölerek hayaller kurması sempatikti. Açıkçası yaşımız kaç olursa olsun bir kaçış planına, kendi dünyamız bizi dışladığında sığınacak daha iyi bir ihtimale açlığımızı hatırlattı bana. Zira kız kendini ait hissedeceği bir yer için ne kadar arayış içindeyse, annesi de öyleydi, ablası da, babası da.

Not: Filmin DVD'sini Teknosa'larda 4.99 TL'ye bulabilirsiniz.

1 yorum:

Emre dedi ki...

fatih hangi teknosalar bunlar ya, son bi haftada 3 teknosaya girdim, hiçbirinde indirimli dvd yoktu. bırak indirimi, normal fiyata dvd bile bikaç tane vardı. gen ve je m'appelle elisabeth'i gerçekten çok seyretmek istiyorum, o yüzdfen bu bilgiye ihtiyacım var :P