19 Mayıs 2009 Salı

Türkiye Top 5

Yerli Liste

1) DÜNYANIN SONUNA DOĞMUŞUM – MANGA
2) GİDEN GÜNLERİM OLDU – GÜLBEN ERGEN
3) ÖZLEDİM – MURAT BOZ
4) HAYROLA – HANDE YENER
5) SEVİYORUM SEVMİYORUM – NİL KARAİBRAHİMGİL

Yabancı Liste

1) BOOM BOOM POW – BLACK EYED PEAS
2) LOVE SEX MAGIC – CIARA EE. JUSTIN TIMBERLAKE
3) JAI HO! (YOU ARE MY DESTINY) – A.R. RAHMAN EE. PUSSYCAT DOLLS
4) WE MADE YOU - EMINEM
5) CALLE OCHO - PITBULL

Yerli Rock

1) DÜNYANIN SONUNA DOĞMUŞUM – MANGA
2) SUSTUKLARIN BÜYÜR İÇİMDE – GRİPİN
3) BEŞ KURUŞ YOK - GÖKÇE
4) YILDIZLARDAYIM – GECE YOLCULARI
5) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT

Yerli listenin tepesinde epeeey zaman sonra (hatta sanırım benim yayınlamaya başladığımdan beri ilk kez) bir rock şarkısını görmek çok güzel. Manga’nın geri dönüş parçasının daha ilk duyuşta adamı yakaladığını söyleyebilirim. Tarzları pek benim tarzım değil ama güzel sözler yazıp, güzel melodilere oturtuyorlar. Son haftaların en önemli rock albümünün biri onlarınki. Diğeri de Teoman’ın “İnsanlık Halleri” albümü. Maalesef ikisini de dinleyecek fırsatım olmadı ama müzikal geçmişlerine bakarsak tavsiye etmekte bir sakınca göremiyorum.

İki numarada yine bir ilk var. Billboard Türkiye resmi listelerini devralalı beri Gülben Ergen’in çıktığı en yüksek noktaya şahit oluyorsunuz. Bundan önce en fazla “Sürpriz” ile 3 numaraya yükselmişti. “Giden Günlerim Oldu” çok mükemmel bir şarkı değil ama hem Gülben’in hem de Oğuzhan’ın vokallerini başkası söylese iyi bir şarkı olabilirdi. Alttan Demet Akalın geliyor kararlı bir şekilde. Vasat şarkısı “Toz Pembe” 10 numarada.

Listenin güzel sürprizlerinden biri Göksel’in eski şarkıları yorumladığı “Mektubumu Buldun Mu?” albümünün çıkış parçası “Baksana Talihe” ile 67 numaradan 15 numaraya yükselmesi. Göksel en güvenilir müzisyenlerimizden biri bence. Yaptığı iş yüzde doksan iyi çıkıyor. Bu yenileri kendi şarkıları olmasa da yorumuyla imzasını atmayı başarmış. Tebrikler.

Yabancı listenin zirvesindeki “Boom Boom Pow”ın klibi insanlara bana geldiği kadar ürkütücü geliyor mu bilmiyorum ama adeta bir gerilim filmi. Çocukken izlenilen ve korkutan garip videolara benziyor. Şarkı ise şahane. Albümlerinin ismi “The E.N.D” ama umarım grubun sonu olmaz.

Rock listesinde ilk 5’te değişiklik yok. Fark edilesi tek şey Ayça Şen’in “Oryantal” adlı şarkısıyla 11. sıradan giriş yapması. Bu şarkının sözleri güzel ama Ayça Şen kadar kral bir hatunun müzik yapacaksa daha iyi bir şeylerle başlamasını beklerdim. Yani bu şarkı olsa ne olur olmasa ne olur? Garip… Herkese iyi dinlemeler.

Hiç yorum yok: