2 Mayıs 2009 Cumartesi

Türkiye Box Office 24.04.2009 - 26.04.2009



Güneşi Gördüm’ün bir anda zirveden yedinci sıraya düşmesi ilginç, yerini dolduran film daha da ilginç. “Erkekler Ne Söyler, Kadınlar Ne Anlar” Sex and the City’den ilham almış bir ilişki komedisi. Seviyorum listelerimizin bu çeşitliliğini tabi.

13. Cuma” zaman zaman işe yarayan “her şeye yeniden başlayalım” stratejisine başvurmuş, artık ölen serisini hayata döndürmeye çalışmış. Fakat bu yeniden başlamaların, hakikaten yeni bir şey içermesi gerekiyor, o yok sanırım. Pek kimseden iyi bir şey duymadım hakkında.

Bu Cuma sürüyle film girdi vizyona. Hakkında başka bir şey duymadan önce seksi göl sahnelerini duyduğumuz Handan İpekçi filmi “Benim ve Roz’un Sonbaharı” Hasankeyf’i anlatıyor. Bizim medyanın klasik sevişme sahnesi düşkünlüğüyle pek örtüşmeyen bir film aslında. Devrim Arabaları, 1 Mayıs’tan dolayı sanırım, tekrar vizyona giriyor. Gerçi isimdeki “devrim”in üretilen araba markasından ibaret olduğunu biliyorum ama “fırsat fırsattır” dedi heralde yapımcıları. Diğer yerli filmler ise hakkında pek bir şey bilmediğim “Kelebek” ve hakkında hiçbir şey bilmek istemediğim “Saddam’ın Askerleri”. Tuğba Özay’ın oynadığını bilmek bile fazla bilgi bence.

İstanbul Film Festivali’nde izlediğim ve hasssstası olduğum “Rumba” gösterime girmiş. Mutlaka ve mutlaka tavsiye ederim. Diyaloğu az ama komedisi bol, benzerine rastlaması zor bir yapım. Chaplin dönemine saygılarını sunuyor resmen. Filmin başrol oyuncuları ve yönetmenleri festival gösterimine katılıp, seyircileri gülmekten kırıp geçirmişlerdi. Onlardan böyle komik bir film çıkması tesadüf değil tabi. Son derece iyi çekilmiş bir film bu.

İşkence Odası, artık işkencesiz olamayan korku filmlerinden bir tanesi. Haftanın gişe hiti ise Wolverine. X-Men serisini son derece eğlenceli buluyorum ama o kadar diretilen “iyi film” yakıştırmasını ben yapamamıştım. Şimdi o serinin veliahtı olan bu film için de ciddiyet düşürülmüş, eğlence arttırılmış diyorlar. E zaten, varı yoğu eğlenceydi. Ne değişti bilemiyorum yine de keyifli bir sinema deneyimi olacağı kesin. Kuru kuru CGI efektinden hoşlanmam diyenlere ise Jonas Brothers’ın 3-boyutlu konser deneyimini sunarız. Amerika’nın abarttığı herhangi bir grup olduklarını hatırlatarak. Herkese iyi seyirler.

Hiç yorum yok: