16 Nisan 2009 Perşembe

Türkiye Top 5

Yerli Liste

1) SEVİŞMEDEN UYUMAYALIM – SILA
2) SEVİYORUM SEVMİYORUM – NİL KARAİBRAHİMGİL
3) HEDER OLDUM AŞKINA – YUSUF GÜNEY
4) KASABA – MURAT DALKILIÇ
5) SENDEN ÖĞRENDİM – FUNDA ARAR

Yabancı Liste

1) RIGHT ROUND – FLO RIDA EE. KESHA
2) LOVE SEX MAGIC – CIARA EE. JUSTIN TIMBERLAKE
3) JAI HO! – A.R. RAHMAN EE. PUSSYCAT DOLLS
4) POKER FACE – LADY GAGA
5) PITBULL – CALLE OCHO

Yerli Rock

1) GECEYEDİR KÜSMELERİM – BADEM
2) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT
3) DÜNYANIN SONUNA DOĞMUŞUM – MANGA
4) DON KİŞOT – REDD
5) YILDIZLARDAYIM – GECE YOLCULARI

Billboard’un yerli liste sayfasının haftalardır 1’den 20’ye kadar saymayı becerememesi çok ilginç. Neredeyse bir aydır giderilemeyen teknik arıza sebebiyle, biz de sayamasak bu haftanın listesinde 3 tane birinci, 3 tane ikinci, 3 tane de dördüncü olduğunu zannedeceğiz. İlginç bir rekabet ortamı.

Ziynet Sali ve Beş Çayı’nın 7 numaraya, Atiye ve Muamma’nın 9 numaraya, Zuhal Olcay ve Yine Aşk Var’ın ise 10 numaraya kadar tırmanması bayanların bu aralar listeye daha hakim olduğunu gösteriyor. Dilden dile dolaşan Gökhan Türkmen’in Büyük İnsan’ı ise 11. sırada. Ben bu albümü 1 yıldan fazla zaman önce raflarda gördüğümü hatırlıyorum ancak şarkının yükselişi daha çok taze. Heralde tam albümden ümit kesmişken yaşadığı patlama şarkıcıyı sevindirmiştir. Ben albüm kapağında yüzünü saklarken, arkayı boydan boydan sırt resmiyle kaplamanın manasını pek anlamamıştım o zamanlar. Halen daha çözmüş değilim.

Sezen Aksu’nun en çok abartılmış ve en sevmediğim şarkılarından biri olan İkili Delilik’in yazarı Halil Koçak da kendi çalışması “Doğudan Doğanım” ile 12 numarada takılıyor. Eminim yetenekli bir yazardır, İkili Delilik ile değerlendirmeyeceğim kendisini. Yalnız Gülşen’in parçaları Yurtta Aşk Cihanda Aşk ve Canın Sağolsun’dan da anlaşılabileceği gibi uzun cümleleri melodiye zorla oturtma çabası var. Pek hoşa giden bir şey değil bence. Şarkısının ismi ise ilginç. “Ben güneşim”demeye getiriyor, öyle değil mi? Oldukça iddialı. Ya da birine “güneşim” diye mi seslenmiş. Evet, şarkıyı dinlemedim daha.

Hala daha piyasada varoluşunu “vardır bir hikmeti” diyerek yorumladığım Özgün’ün yeni çalışması 18. sıraya oturmuş. Okan Bayülgen’in Kingo Disco programında iyi işaretler veren Hande Yener ise Hayrola ile 25 numarada. Hipnoz, 10’a kadar çıkabilmişti. Gerisinde kalmaz umarım.

Rock listesinde Redd ciddi bir yükseliş yapmış. Neredeyse 20 şarkılık yeni albümleri için umut dolu bir gelişme. Manga azimle yükselmeye devam ederken, Duman’ın hali ağzımı açık bırakıyor. Çıkış şarkıları halen ilk beşe giremedi. Herkese iyi dinlemeler.

Hiç yorum yok: