30 Nisan 2009 Perşembe

Aİ: Orhan Kılıç



"Sanat için soyunduğunu söyleyen kadın oyuncu dangalaktır. Bunu söyleyen kadın oyuncu aslında yapımcıya 'Beni filminde oynatırsan her türlü açık pozu veririm. Bu da senin işine yarar' diye mesaj yollamak ister. Mesajı alan yapımcı da ona rol verir."

Bir dizi oyuncusu böyle dedi ya şimdi dünyadaki aktrisler öldüler üzüntülerinden. Kate Winslet, Helen Mirren, Juliette Binoche şu an başlarını elleri arasına almış, hayatlarını tekrar sorguluyorlar, "biz ne yaptık" diyorlar...

Bir de kendisinin asla böyle bir şey yapmayacağını söylemiş. Sanat için değilse, kim ne yapsın zaten senin soyunmanı.

Bu alıntıyla biraz oynayalım da doğrusu olsun:

Sanat için soyunulmaz diyen oyuncu dangalaktır. Bunu söyleyen oyuncu aslında yapımcıya 'Beni filminde oynatırsan her türlü fuzuli polemiği yaratırım. Bu da senin işine yarar' diye mesaj yollamak ister. Mesajı alan yapımcı da ona rol verir

Şimdi tam oldu işte.

28 Nisan 2009 Salı

Türkiye Top 5

Yerli Liste

1) SEVİYORUM SEVMİYORUM – NİL KARAİBRAHİMGİL
2) SEVİŞMEDEN UYUMAYALIM – SILA
3) SENDEN ÖĞRENDİM – FUNDA ARAR
4) HEDER OLDUM AŞKINA – YUSUF GÜNEY
5) HAYROLA – HANDE YENER

Yabancı Liste

1) JAI HO! (YOU ARE MY DESTINY) – A.R. RAHMAN EE. PUSSYCAT DOLLS
2) RIGHT ROUND – FLO RIDA EE. KESHA
3) LOVE SEX MAGIC – CIARA EE. JUSTIN TIMBERLAKE
4) PITBULL – CALLE OCHO
5) POKER FACE – LADY GAGA

Yerli Rock

1) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT
2) SUSTUKLARIN BÜYÜR İÇİMDE – GRİPİN
3) DÜNYANIN SONUNA DOĞMUŞUM – MANGA
4) GECEYEDİR KÜSMELERİM – BADEM
5) YILDIZLARDAYIM – GECE YOLCULARI

Bu haftanın olayı Hande Yener tabi ki. Şarkıcı Romeo şarkısı patladığından beri (2007 yaz, güzel günler) listelerde bu kadar yükselememişti. Kaç numaraya çıktığını bilemediğim Yalan Olmasın, ki çok güzel şarkıdır ve 10 numaraya çıkabilen Hipnoz’dan sonra, ki kısmen uyuz bir şarkıdır, sonunda tekrar ilk 5’te kendisi. Hayrola’yı tebrik ediyorum, albümün geri kalanının performansını da merakla bekliyorum. Çok çok iyi bir kliple Ok Yay’ın zirveye yükselmesi bence işten bile değil. Zaten Türkiye de iyi işaretler veriyor gördüğünüz üzere. Nil zirveye çıkıp indikten sonra, olabilecek en Türk favorisi şarkılardan biriyle Sıla’yı tekrar devirdi.

Yükselişi beni endişelendiren bir slow Gülben’in Giden Günlerim Oldu’su. Açıkçası BKM’den Oğuzhan’ı Hadise’nin katıldığı Beyaz Show’da gitarıyla “Gül Ki”yi söyleyince oldukça kıskanmıştım. Çocuk yakışıklı, komedi yazabiliyor, oynayabiliyor, Ferhat Göçer’in söylediği en iyi şarkıyı yazmış, onu da söyleyebiliyor, gitar çalabiliyor falan derken seyircilerin arasına gömüldüm ezilerekten. Bu yeni şarkısı beni kendime getirdi. Gülben’e verdiği şarkıya kötü diyemem ama Oğuzhan’ın vokalleri o kadar rahatsız edici ki içten içe bir “oh” çektim. Her şeyi de iyi olmasın kardeşim. Gördüğünüz gibi açık sözlüyüm :) (Gülben Ergen smiley’si)

Yükselişi beni telaşlandırmayan bir slow ise M. Boz’un Özledim’i. Bu şarkı oldukça güzel. Klibi sıkıcı da olsa, Boz’u bir sözü diğerini tutmayan “dım tıs”lardan başka bir şey söylerken görmek güzel. Manga ve Duman’ın rock listelerinde bile hala zirveye çıkamayışları ise üzücü. Şebnem Ferah da albüm yapınca ilk 5’e girmekle mi yetinsin yani? Olmaz öyle şey. Rock’a biraz destek lütfen sevgili dinleyiciler.

Diğer listeler zaten zar zor değiştiği için onların bahisleri haftaya kalsın. Herkese iyi dinlemeler.

Türkiye Top 5

Bir önceki haftanın sonuçlarıdır:

Yerli Liste

1) SEVİYORUM SEVMİYORUM – NİL KARAİBRAHİMGİL
2) SEVİŞMEDEN UYUMAYALIM – SILA
3) HEDER OLDUM AŞKINA – YUSUF GÜNEY
4) SENDEN ÖĞRENDİM – FUNDA ARAR
5) SON ÖPÜCÜK – ASLI GÜNGÖR


Yabancı Liste


1) RIGHT ROUND – FLO RIDA EE. KESHA
2) JAI HO! (YOU ARE MY DESTINY) – A.R. RAHMAN EE. PUSSYCAT DOLLS
3) LOVE SEX MAGIC – CIARA EE. JUSTIN TIMBERLAKE
4) PITBULL – CALLE OCHO
5) POKER FACE – LADY GAGA

Yerli Rock

1) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT
2) GECEYEDİR KÜSMELERİM – BADEM
3) DÜNYANIN SONUNA DOĞMUŞUM – MANGA
4) SUSTUKLARIN BÜYÜR İÇİMDE – GRİPİN
5) YILDIZLARDAYIM – GECE YOLCULARI

Nil geçtiğimiz hafta zirvede gezinirken biricik yazarınız Fatih Melek “Blogunu En Çok Savsaklayan Yazar” listesinde bir numaraya oturdu. Tebrik ediyoruz ikisini de.

25 Nisan 2009 Cumartesi

Ölürüm de Susmam



"Bir dizide başrol oynuyorsanız, başka bir şey yapamıyorsunuz. Ben 30 ayrı iş yapıyorum."

Pelin Batu şikayet etmeye devam ediyor. Bunu diyen bunları ve bunları da dedi:

23 Nisan 2009 Perşembe

Nuri Bilge Ceylannes



Bu seneki Cannes Film Festivali jürisini açıklamak isterim:

Isabelle Huppert (Fransız şahane oyuncu) - Jüri başkanı

Nuri Bilge Ceylan (Türk yönetmen) - Ohaaaaaaa!

Hanif Kureishi (İngiliz yazar)

Shu Qi (Oyuncu)

James Gray (Yönetmen)

Lee Chang-dong (Yönetmen)

Ne kadar prestijli bir durum olduğunu bir anlığına farkedip sonra aşırı yükleme oluyorum. Sonra tekrar fark edip tekrar şaşırıyorum. Bence Altın Palmiye'yi kazanmak kadar sevindirici bir durum. NBC'ı tebrik ederim.

(Orgazmik bi başlık oldu ayrıca)

20 Nisan 2009 Pazartesi

Naylon Plak Ödül Töreni 2009 - 1. Kısım



Dırırırın dırırın dırırııııııııııııııııımmmmm!

Dış Ses: Hanımlar, beyler! Geleneksel Naylon Plak Ödülleri'nin gala gecesine hepiniz hoşgeldiniz!

(Alkış kopar)

Dış Ses: Karşınızda gecenin sunucusu Fatih Melek!

(Fatih gülümseyerek sahneye gelir)

Fatih: Ekran başındaki sevgili konuklarımız ve Lütfü Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'ndaki milyonlarca davetlimiz, bu görkemli törende bize eşlik ettiğiniz için teşekkürler.

(Herkes alkışlar)

Fatih: Gerçi gelmeseydiniz muhtemelen bilgisayar başında saçma sapan bir şeyler yazıyor olacaktınız, kendimizi kandırmayalım.

(Kamera Tarkan'ı çeker. Gülmektedir.)

Fatih: Müzik açısından hareketli bir yıl geçirdik. Ancak 2009 daha da aksiyonlu olacakmış gibi görünüyor. İşaretlere bakarsak bütün dengeler değişebilir. Örneğin Gülben Ergen akustik albüm yaptı. Dikkat ediniz, çıplak sesini duyduk! Albümün kapağına yapıştırılacak “Verdiğimiz rahatsızlık için özür dileriz” etiketi son anda iptal edilmiş.

(Kamera kahkahalarla gülmekte olan Gülben Ergen'i çeker.)



Fatih: Sadece bu değil. Hepsi grubu artık 4 yerine 3 kişi.

(Salon destek vermek için alkışlar. Hepsi kızları el ele tutuşarak gülümserler kameraya)

Fatih: Son albümlerinde rap yaptıkları parçaların sahipleri beddua etmişti, tuttu heralde.

(Kahkahalar)

Fatih: Ortaçgil de aynısını Gülben'e yapacakmış ama o zaten bir kişi. (Salon gülümser) İşaretler diyorduk, dahası da var. Örneğin geçenlerde Sıla'ya Eurovision'u sormuşlar, “biraz politik bir yarışma” demiş. (Donar) Yok canım!!!

(Herkes gülmektedir. Sıla başını masumca yana eğer)



Fatih: Neyse kız her gece meşgul tabi, sevişmeden uyumuyor. Maalesef aynısını Ferhat Göçer için söyleyemiyoruz. Ferhat Göçer sevişince de uyumuyor.

(Ferhat Göçer gülümser ama televizyon izleyicisinin göz zevkini düşünen yönetmen göstermez bunu)

Fatih: Adam hem doktor hem de ülkenin en çok satan pop starı. İkisinin de hedef kitlesi farklı biliyorsunuz. Kimse Ferhat Göçer'in cazibesinden kurtulamıyor, ne iyi koca meraklısı kızlar ne de poster biriktiren liseli kızlarımız. Neyse ki bağırmaya başlayınca kaçışıyor herkes.

(Aslı Güngör kameraya gülümser, başını evet manasında sallar.)

Fatih: Evet, işaretler diyordum. Bunlardan daha çok var. İbo Show yayından kalktı, Deniz Seki hapiste, Nazire Şenlendirici istediği tazminatı 2 milyon dolardan 1.75 milyon dolara çekmiş.

(Salon muzipçe güler)

Fatih: Bu para karşılığında boşanmayı kabul edip bir Hollywood filminde rol alacak kendisi. Kara Şövalye'nin devam filminde. (Gülümser) Warner Brothers, Joker’in yerini bir tek bu bayan doldurabilir demiş.

(Hande Yener, Kemal Doğulu'nun kulağına bir şeyler fısıldar. Gülüşürler)



Fatih: Anlayacağınız yine heyecan dolu bir yıl bizleri bekliyor sevgili seyirciler. Fakat önce bu yılla hesaplaşmak lazım! İşte heyecanla beklediğiniz an! İşte Naylon Plak 2009 ödülleri!!!

(Herkes alkışlar, salonda spot ışıkları dolanırken Fatih sahneden iner.)

Dış Ses: Gecenin ilk ödülünü takdim etmek üzere hiçbirinizin tanımadığı bir Star TV yöneticisini sahneye davet ediyoruz. Hayati Yertutan!

Hayati: Herkese iyi akşamlar. Kral TV satıldıktan sonra biz bu ödülleri veremez olduk, tüm iş arkadaşlarımla beraber bir boşluk içerisindeyiz. Fatih Melek'e çok teşekkür ediyorum bu fırsat için. Sizi de çok bekletmeden ilk kategoride kazananı anons etmek istiyorum. İşte yılın en kötü video klibi. (Zarfı açar) Keremcem ve Kita! Hayallerin Peşinde!

(Müzikle beraber Keremcem sahneye gelir, ödülünü alır.)

Keremcem: Çok teşekkürler. Bu videoyu çekmeden önce “ya bir daha aşık olamazsam” diyordum kendime. “Ya bir daha sevemezsem”, “ya kalbim tekrar deli gibi çarpmazsa”? Ne yapacaktım o zaman? Gözlerime uyku girmiyordu. Kalbim.. Ve aşklarım.. Onlar olmadan.. Ben nasıl o rezalet dizileri yapabilirdim ki? Neyse ki çözümü Kita'da buldum. Kita animasyon bir karakter. Onu yarattım, ona aşık oldum. Alçak gönüllü bir kız. Bakire. Sesi çok güzel. Ferrari falan istemiyor. Mutfakta aşçı, sokakta hanım, yatakta fahişe. Artık ona aşığım. Geçen bir konserde kayayım derken yere yapıştım. Yaralarımı sardı. Atv'ye yeni bir saçma sapan dizi çektim. Ona güzel dedi. “Ne yakışıklı çocuktun, sana ne oldu?” demiyor bana. Aşkım o benim, İsmi Kita. Bu ödülü de beraber unutacağız. Ona teşekkür ediyorum. Kızıl saçlı, daha 13 yasında. Deli gibi sevişiyor. Seviyorum onu. Ödül için teşekkür ederim.

(Alkışlarla yerine geçer.)


Dış Ses: Reklamlardan sonra tekrar birlikteyiz...


Reklamlar



Naylon Plak Ödül Töreni 2009 - 2. Kısım

Dış Ses: Reklamlardan sonra yine beraberiz. Sırada yılın en büyük hayal kırıklıkları var. Bu kategori her sene kendinden bekleneni verememiş müzisyenleri ödüllendiriyor.

(Kamera sahnenin öbür köşesinde ödül vermek için bekleyen Seda Sayan'ı çeker)

Seda Sayan: Anacım ne stresli işmiş bu ödül vermesi. Vallaha ellerim ayaklarım titriyo bak (Seyirciye ellerini uzatıp gösterir). Kilo verdim, iki saniyede. Elma-krom bile böyle değil (Güler). Evet ben bu akşam yılın en büyük hayal kırıklığı olan albümü anons edeceğim. Daha fazla heyecanlandırmayacağım sizi (Zarfı açar) HANDE YENER GELİYOOOOOORR!!!



Dış Ses: Bu Hande Yener'in ilk Naylon Plak'ı. Şarkıcı geçen sene “En Kötü Video” dalında Romeo'yle aday olmuş ancak kazanamamıştı.

(Hande Yener gülümseyerek yerinden kalkar ve sahneye gelir.)

Hande Yener: Ahh biraz tempo istiyorum yani dans. (Ödülü alır) Ben bu ödül işini aştım aslında. Yenilikler peşindeyim. Yani at gözlüğü. Onu çıkarmak.. Çıkarmalı. DJlerle falan çalışmayı seviyorum. Benden önce kimse dans müziği yapmamıştı. Ben bu ülkeye yenilikleri getirmekle.. ee Yani yeniliklerle getirmeyi seviyorum. Yani bir beat var mesela. Bunu vuruyorsun, herkes dans ediyor mesela ama anlamıyorlar. Yani onun frekansı.. Böyle dünya dışından. Başka bir yere gideriz ya bazen. Konuşamadım. Yani ben dans müziğini getirdim. Bi de mükemmel albümler yapıp sonra sıçmayı getirdim. Yeni bunlar. Saçım mesela... Turuncu idi bir klibimde. Bir videomda saçım turuncu olarak kamera karşısına geçtim. Turuncu... bir ... saç.. Turuncuydu yani.. İlginçtir bu. İlginç bir şey turuncu saç. Çünkü.. Yoktur yani. Vardır ama Türkiye'ye ben getirdim (Elindeki içki şişesini gösterir) Bunu da Türkiye'ye getirdim. Free shop'tan. Teşekkür ederim bu ödül için. Ama bence gidip kendinize bi Romeo bulun.

Dış Ses: “En Büyük Hayalkırıklığı Şarkı” kategorisinde kazananı açıklamak üzere karşınızda Hepsi grubu eski üyesi Gülçin.

Gülçin: Herkese iyi akşamlar. Uuuuu... uuuaaauuuuuu...

(Bütün salon alkışlar)



Gülçin: Bu artık, Hepsi şarkılarında duyamayacağınız benim zenci gırtlağımdı. Geçmiş olsun diyorum kendilerine. Ayrıca buradan açıklamak istiyorum ki ben para veya aşk meseleleri yüzünden ayrılmadım bu gruptan. Benim ayrılma sebebim grup içinde yapılan ırkçılıktı. Zenci gırtlağım olduğu için beni köle pazarlarında satmaya çalıştılar.

(Salon şaşırır)

Gülçin: Üstelik ben havada durabiliyorum diye kıskanıyor bunlar beni. Kayseri'ye gidiyorken uçtum ben. Hepsinin şahidi var.

(Kamera Esra Ceyhan'ın şaşkın yüzünü gösterir)

Gülçin: ALLLLAAAAAAAH! (Kendini yere atıp yuvarlanmaya başlar) ALLLLAAAAAAH!! UUUUUAAUUUUUUUAAUAUUUU!

(Tarık Mengüç koşarak salonu terkeder)

Dış Ses: Gülçin Hanım ne yapıyorsunuz?



Gülçin: (Toparlanıp mikrofon başına döner) İşte bu senenin kazananı. (Zarfı açar) Hmm ben daha önce dinlemedim ama sıradaki grup tam ÜÇ kategoride kazanmış. Naylon Plak goes to.... Hepsiiiiii!!! Uuuuu..uuuauuuuuauuu...

(Hepsi sahneye gelirken, Dış Ses konuşur)

Dış Ses: Hepsi'nin “Dört Peynirli Pizza” isimli şarkısı En Büyük Hayal Kırıklığı Şarkı ve En Kötü Beste dalında kazanan olurken, albümleri “Şaka 9+1En Kötü Düzenleme ödülünü kucaklıyor. Grup geçen sene “Hepsi 1” adlı dizileriyle Naylon Plak kazanmıştı.

Hepsi: (Üç ödülün her birini biri alır) Biz dünya çapında bir Girl-Band olduğumuz için birimiz ayrıldı. Çünkü dünyaya bakarsanız her grupta birileri seperate olur. Yani gider, bye der. biz de o yüzden yaptık. Mesela Madonna, Spice Girls'den ayrılmasaydı bu kadar başarılı olabilir miydi? Biz de o yüzden bu award'u bağrımıza bastık. Bizim için en büyük hayal kırıklığı yani dissappointion Gülçin'in gitmesi değil nereye gitmesidir. Dubai'ye gitti. Akp yüzünden. Evet. Yes. Yeah! “We got the power” derdi Gülçin. Auauauauauaua derdi. Ona “Goodbye” diye bir şarkı yazdık. Ama Türkçe, sadece başlığı Goodbye. Öyle bi huyumuz var. Çok teşekkürler bu ödüller için.




(Reklama girer)

Reklamlar



Naylon Plak Ödül Töreni - 3. Kısım



Fatih: Ödüller oldukça heyecanlı değil mi? Ben içeride bayağı bir gerildim. Hak eden kazansın diyoruz tabi her zamanki gibi.

(Salon alkışlar)

Fatih: Bu sene de şarkıcılar bir çok farklı sanat alanında karşımıza çıktılar. Örneğin Keremcem “Elif” adlı bir dizide oynadı. İzlediniz mi?

(Salon alkışlar. Keremcem gülümsemektedir)

Fatih: Klasik bir zengin erkek-fakir kız hikayesiydi ama Keremcem, fakir kız rolünde çok başarılıydı bu sefer.

(Herkes gülmektedir)

Fatih: (Şaşırmış gibi yapar) Dizinin yarısı boyunca zırladığı için karıştırdım pardon, Keremcem dizinin jönüydü aslında. İzleyicilerden de kafası karışmış olan olabilir, dizi boyunca soyunan ve ağlayan Keremcem’di, adam öldürüp hapse düşen ise Elif isimli bir kız. Bir de Sibel Tüzün’ün Çılgın Dersane 2 adlı sinema filmi var. Bu film gösterime girdikten sonra Eurovision komitesi Sibel’le iletişime geçmiş.

(Sibel Tüzün yüzünde büyük bir gülümsemeyle dinlemektedir)



Fatih: “Gel seni yarıştığın senenin birincisi ilan edelim, uluslararası yıldız ol ama Allah aşkına bir daha film yapma” demişler.

(Herkes alkışlar. Fatih de muzipçe gülümsemektedir.)

Fatih: Sırada bu alandaki ödülümüz var. “En Kötü Uzun Formatlı Şarkıcı Videosu”. İşte kazanan… (Zarfı açar) İbrahim Tatlıses! İbo Show!

(İbrahim Tatlıses kızgınca sahneye gelir.)

Fatih:
Emmy’lerde bile yayından kalkan şovları pek kaale almazlar, tebrik ederim İbrahim Bey.

İbrahim Tatlıses: (Ödülü alır) Böyle mi olduk Fatih! Ben seni pezevenklerin elinden kurtarmadım mı? Hıyar!

Fatih: Bunları niye herkesin içinde söylüyorsunuz, ayıp değil mi?

İbrahim Tatlıses: “Abi beni dövüyorlar, kurtar” demedin mi?

Fatih: Beni kimse kurtarmadı! Beni Allah kurtardı! (Alkışlar, çıkar)

İbrahim Tatlıses: (Kamerayı tam suratının önüne çeker) Özlemişim bunu yapmayı. Bu ödülün anlamı. Her şey gibi. Bazı şeyler. Ödül verirken almak da. Ve bir ödülün içinde. Bir ödül daha varsa eğer. O zaman gerçekten anlamlıdır. Bu bir nesne. Bir obje. Bir subje. Bir oje. Peki bunun içinde ne var? Yürek var! Yüreğimiz var. Yüreğiniz var. Ciğerimiz var. Ciğerimiz yanar. Bu ödüle. Çünkü neden? Halk vermiş. Verdiyse alırız. Ormana bakın. Çıkın dağa, ormana bakın. Her şey, Allah’ın yarattığı her can verileni alır. Allah böyle yaratmış. İşte ben de aldım. Ülkemiz, vatanımız, benim evim, ailem, şarkılarım. hepsi verince alınır. Bu ödül gibi. Sakalı kesince daha gür çıkar. Ama damarı kesince? Kan akar. O akan kandır bu ödül. Ben her şeye rağmen, bunu alıır, öper başıma koyarım (Hakikaten öpüp başına koyar). Atamızın yolundaaa, göreneklerimizin gölgesindeee yürürüm. Bu ödül... çok büyük bir şey. Bir destan. Ergenekon (Kurnazca bakar) Evet.



(İbo sahneden inerken, dış ses anons eder)

Dış Ses: En Kötü Şarkı Sözü dalında ödülü vermek üzere sayın Erol Büyükburç’u sahneye davet ediyorum.

Erol Büyükburç: (Gelir, bir sürü saçma sapan şey söyler) Ve kazanaann!! (Zarfı açar) Bu yılın en kötü şarkı sözü… VJ Bülent! Zurna!

(Bülent sahneye gelir. Oldukça gergindir. Ödülü alır)



VJ Bülent: Çekil şurdan! (Erol Büyükburç uzaklaşır) Ay saat kaç? 8 mi? Ben bu saatte ayakta olmaya alışkın değilim. Yıllar boyu şarkıları sundum. Şimdi söylemişim çok mu? Ha çok mu?! Germeyin, çok pis gerilirim! Hep nedime, hiç gelin öyle mi? Yazın böyle söz de göreyim sizi. Kıymet bilmezler! Bunu yazan yüreğime kurban olasın. Ben bu şarkıyı çift anlamla yazdım. “Bende aşkın zurnası, sende cılız düdük” demek “ben aşkı iyi bilirim sen bilmezsin” demek. Bir de benim pipim 25 santim, seninki 5 santim demek. Bu mu kötü söz? Hangimizin pipisi yok ki? Sanat halk içindir, ben bunu halka yazdım. Sizin entelektüel şeylerinizi gelin benim 1 milyon farklı şapkama anlatın. Her gece ayrı şapka taktım, hala kötü söz diyorsunuz! Kaşlarım Ebru Gündeş’ten bile daha yokuş. İkisi yan yana büyük kanyon gibi oluyorlar. Bunlar mı kötü söz? Rica ederim. Siktirin gidin. Çok kırıldım. Mına koduklarım. Çok kırıcısınız. Bundan sonra her şarkıda tempomuzu biraz düşüreceğiz! Görürüm sizi, ararsınız zurnayı. (Cırlar) ZURNA KAFALILAR! (İner)

Dış Ses: Yılın “En Kötü İkinci Şarkısı” ödülünü takdim etmek üzere, karşınızda bu seneki Eurovision temsilcimiz Hadise.

(Hadise alkışlar eşliğinde gelir)

Hadise: Çok teşekkür ederim. Tabi ki de çok mutlu oldum. Bu sene hiçbir dalda aday olmamak hakkaten çok güzel. Plak şirketimle görüştük bu konuyu, onlar da çok mutlu. Hakkaten çok süper!

(Fatih'in sahne arkasından sesi gelir.)

Fatih (Ses): Ya ne tatlı kız bu! (Susar) Mikrofonum mu açık-- (Kesilir)

Hadise: Arkadaşlarımın performanslarını da tebrik ediyorum, eminim onlar da daha iyisini yapacaktırlar. Daha süperini inşallah. Tabi ki de her sene gelişiyoruz. Hakkaten bu böyle. Plak şirketim de böyle söylüyor. Tabi ki de biz bir ekibiz ve hakkaten süper işler yapmak istiyoruz. Şimdi bu kategorinin ikincisini açıklayacağım. İşte senenin en kötü ikinci şarkısı! (Zarfı açar) Oh my God! Yıldız Tilbe!

(Yıldız Tilbe gayet sakince gelir, ödülünü alır)

Hadise: Hakkaten tebrik ederim. Tabiki de süper!



Yıldız Tilbe: Bu ödül için çok teşekkür ederim. Çok önemli bir ödül. Benim şarkılarım hep yarıda kesildi. Buna çok kızarım. Gerçekten. Ama bunun suçlusunu biliyorum. İsrail’i sevmeyin. Katil onlar. Ben bi tek Allah’tan korkarım. Onlar korkmuyor. Bombalar atıyorlar. Ben güzel bir kadınım. Gerçekten. Şarkım da güzel. Bence siz bi bok anlamamışsınız. Bu şarkıyı Gülben Ergen’e verdim, almadı. Canı sağolsun. Avucunu yalar bundan sonra. Kenar gülü. (Gülben Ergen gülümseyerek ödül törenine getirdiği çocuğuna sarılır). Şarkılarımla ona cevap verdim. İbo Show’u özlüyorum. Pazar geceleri çok yalnızım. Hepinize iyi geceler.


Dış Ses: Reklamlardan sonra tekrar beraberiz.

Reklamlar



Naylon Plak Ödül Töreni 2009 - 4. Kısım


Fatih'in Beyonce'yle yaptığı şov çok beğenildi.


Fatih: Sırada her sene değişen özel ödülümüz var. Geçtiğimiz sene Erol Köse, Kıraç ve Şule Güleç, “Komedi Dans Üçlüsü” utanç ödülünü paylaşmışlardı. Bu sene ise ödül “En Absürd Albüm İsmi” dalında verilecek. İşte adaylar…

Dış Ses: Tümü gerçektir! Nurhan Damcıoğlu, İki Tık Tık Bir Şık Şık! VJ Bülent, Beni Küçük Görene Bakın Zurna – Kalbinde Hayat Buldum! (Nefes alır) Tuğba Ekinci, Condom! İlknur Tekin, Taka Tuka! Sevda Demirel, Uyanma Vakti! Gül Erde, İsmini Bavula Tıktım! Kutsi, Aynadaki Yüzünün Karşılığı Benim! Kürşat, Bu Alemin Tekiyim!

Fatih: (Gülmektedir) Ve kazanan! (Zarfı açar) VJ Bülent! Beni Küçük Görene Bakın Zurna – Kalbinde Hayat Buldum!
(Alkışlar kopar, sahneye gelen giden yoktur)

Fatih: Evet, Bülent galiba bu gece aramızda değil. Ödülü onun adına, bu dahice kategoriyi akıl ettiğim için ben alıyorum.

Nurhan Damcıoğlu: (Seyircilerin arasından bağırır) Ödül benim hakkımdı! En iyi kanto ben yaparım!



(Müzik çalar. Fatih sahneden inerken dış ses anons yapar)

Dış Ses:En Kötü Albüm” dalında ödülü vermek üzere geçen senenin kazananı Gökçe karşınızda.

(Gökçe sahneye gelir)

Gökçe: Bu ödülü kazanmak hayatımda pek bir şey değiştirmedi. Yine de verenlere teşekkür ederim. Gördüğünüz gibi bir albüm daha yaptım bu yıl. Fatih ise halen otursun kös kös. Ha ha ha!

Fatih (Ses): İlki gibiyse kalsın! (Susar) Kapat lan şu mikrofonu!

Gökçe: Ve kazanan… (Zarfı açar) İsmail YK! Bas Gaza!



İsmail YK: (Alkışlarla sahneye gelir) Sağol bacım. Hah şimdi bu en kötü ödülü mü? Kim vermiş bunu? Bence verenlere sormak lazım. Bu ülkede albümüm satıyor mu? Bak deri eldivenlerim var. Deri bir ceketim. Bunlar yetmez mi iyi bir albüm için? Hangimiz gaza basmıyoruz ki? Ben burada içimizden insanı anlattım. İçinizden biri. Tıpkı muhtar adayınız gibiyim. Ben sokaktaki teyzemle yer masasında oturur yemek de yerim. Ama albüm öyle bir şey mi? Hayır. Serdar Ortaç da satıyor, ona kötü diyor musunuz? Çünkü çok kötü. Bildiğin rezalet. Şayze. Tamam bana kötü deyin ama ondan kötü demeyin. Bana asıl bunlar koyar. İyi geceler.

Dış Ses: Gecenin beklenen anı geldi! “Yılın En Kötü Şarkısı”nı açıklamak üzere geçen senenin kazananı Ebru Destan ve görmekten bıkmadığınız Fatih Melek karşınızda.

(Ebru ve Fatih sahneye gelir. )

Ebru: Fatih sana boyfriend’imi tanıştırmış mıydım?

Fatih: Evet Ebru, geçen sene en kötü şarkı seçildiğinde tanışmıştık.

(Kimse gülmez. Fatih şaşkındır)

Fatih: (Açıklamaya başlar) Geçen sene en kötü şarkı seçilmişti ya hani? Şarkının ismi “Boyfriend”di. Anladınız mı?

(Kalabalık sessizdir)

Fatih: Şarkıda diyordu ya “Tanıştırayım, boyfriend’im” diye.

(Ses yoktur)

Fatih: Şarkıyı hatırlıyor musunuz?

(Seyirciler şaşkınca birbirine bakar)

Fatih: Neyse bu ödül verme skeçleri bi boka benzemez zaten. Ebru’cum şarkın da müthiş kalıcı olmuş tebrik ederim.

Ebru Destan: Serdar Ortaç’tan şarkı aldım, yeni albümüm çıkacak.

Fatih: Mutlaka… Bu senenin kazananını açıklamak ister misin?



Ebru Destan: Evet. Karşınızda veliahtım, tacın yeni sahibi! Bu seneki Naylon Plak kazananı... (Zarfı açar) Alex! Depresif Poligon! (Fatih dürter) Pollyanna! Depreşik Pollyanna!

Fatih: Depresif Pollyanna!

(Alex hoplaya zıplaya sahneye koşar)

Alex: İsmim Alextronika, lütfen düzeltelim (Ödülü alır). Çok teşekkür ederim. Bu ödülün benim için anlamı büyük. Ben daha küçük bir çocukken Kral TV müzik ödüllerini izler ve “bir gün ben de onlardan alacağım” derdim. Ve işte bugün buradayım! Görüyorsunuz ya, hayallerin peşinden koşarsanız gerçekleşir. Bu şarkıyı yaparken bana herkes "oğlum bu elektronik müzik değil, hayal kuruyorsun" dedi ama son gülen ben oldum işte! Kral TV müzik ödüllerindeyim, kimmiş hayal kuran?! Onların hepsine teşekkür ediyorum, bana çok büyük azim verdiler. Ayrıca klipte tişörtlerime sponsor olan "Fairy"e çok teşekkür ediyorum, kendilerinden 5 lira aldık. Bu ödül benim için bir son değil, bir başlangıç. Hepinizle daha yükseklerde karşılaşmayı umuyorum. Bu ödül törenine de tişörtsüz gelmeme izin veren sayın Cem Uzan’a teşekkürü bir borç bilirim. Çok teşekkürler!. Hayallerinizi takip edin. Depresif de olsanız, Pollyanna olun. Ve unutmayın! Bu bir tercihtir, doğuştan gelen bir şey değildir. Değiştirebilirsiniz. İyi geceler!

Fatih: Ve heyecanlı bir ödül töreninin daha sonuna geldik. Bu sene de bizi yalnız bırakmayan herkese çok teşekkür ediyoruz. Basına bir fotoğraf vermek için şimdi tüm kazananları sahneye davet ediyorum! Lütfen buyurunuz.

(Kimse gelmez)

Fatih: Herkes nerede?

Dış Ses: Çabuk çabuk gittiler.

Fatih: Basın ne yapacak?

Dış Ses: Kim var kim yoksa çağır. Kazanması şart değil.

Fatih: Peteeek! Gelsene sahneye. Efendim? Çorabın mı kaçtı?

Dış Ses: Neyse boşver.

Fatih: Hakikaten Kral TV ödüllerine benzedik. İyi geceler ekran başındaki sevgili izleyicilerimiz.

Dırırırın dırırın dırırııııııııııııııııımmmmm!


Tarkan, canlı performansıyla izleyicileri coşturdu.

Naylon Plak Ödülleri 2009: Kazananların Tam Listesi


EN KÖTÜ ŞARKI


Alex – Depresif Pollyanna (%20.96)

Yıldız Tilbe – Ben Senin Var Ya (%20.48)

Keremcem – Hayallerin Peşinde (%13.73)


EN KÖTÜ ALBÜM


İsmail YK – Bas Gaza (%29.92)

Tuğba Ekinci – Condom (%25.83)

Keremcem – Ateşler İçinde (%10.74)


EN BÜYÜK HAYAL KIRIKLIĞI ŞARKI


Hepsi – Dört Peynirli Pizza (%31.53)

Tarkan – Uyan (%15.32)

Murat Boz – Uçurum (%13.81)


EN BÜYÜK HAYAL KIRIKLIĞI ALBÜM


Hande Yener – Hipnoz (%25.29)

Hepsi – Şaka (%22.70)

Yonca Evcimik – Şöhret (%17.24)


EN KÖTÜ VİDEO


Keremcem – Hayallerin Peşinde (%23.42)

Hande Yener – Hipnoz (%23.14)

Deniz Seki – Aptal (%13.42)


EN KÖTÜ ŞARKI SÖZÜ


VJ Bülent – Zurna (%25.42)

Tuğba Ekinci – Condom (%22.07)

Yıldız Kaplan – Motive (%15.72)


EN KÖTÜ BESTE


Hepsi – Dört Peynirli Pizza (%31.54)

Alex – Depresif Pollyanna (%15.77)

Yıldız Tilbe – Ben Senin Var Ya (%13.85)


EN KÖTÜ DÜZENLEME


Hepsi – Şaka (Tüm Albüm) (%32.39)

Gripin – Dalgalandım Da Duruldum (%14.55)

Alex – Depresif Pollyanna (%11.27)


EN KÖTÜ UZUN VİDEO


İbrahim Tatlıses – İbo Show (%34.27)

Sibel Tüzün – Çılgın Dersane 2 (%11.27)

Gülben Ergen – Aşk Hiç Bitmez Konseri (%10.33)


EN ABSÜRD ALBÜM İSMİ


VJ Bülent – Beni Küçük Görene Bakın - Zurna! (Kalbinde Hayat Buldum) (%27.27)

Nurhan Damcıoğlu – İki Tık Tık Bir Şık Şık (%18.18)

Tuğba Ekinci – Condom (%14.09)


Toplam Oy : 3042

16 Nisan 2009 Perşembe

Bobiler.Org'u Ne Kadar Sevdiğimi Söylemiş Miydim?







Söylemeyeyim zaten anlatamam!

Türkiye Top 5

Yerli Liste

1) SEVİŞMEDEN UYUMAYALIM – SILA
2) SEVİYORUM SEVMİYORUM – NİL KARAİBRAHİMGİL
3) HEDER OLDUM AŞKINA – YUSUF GÜNEY
4) KASABA – MURAT DALKILIÇ
5) SENDEN ÖĞRENDİM – FUNDA ARAR

Yabancı Liste

1) RIGHT ROUND – FLO RIDA EE. KESHA
2) LOVE SEX MAGIC – CIARA EE. JUSTIN TIMBERLAKE
3) JAI HO! – A.R. RAHMAN EE. PUSSYCAT DOLLS
4) POKER FACE – LADY GAGA
5) PITBULL – CALLE OCHO

Yerli Rock

1) GECEYEDİR KÜSMELERİM – BADEM
2) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT
3) DÜNYANIN SONUNA DOĞMUŞUM – MANGA
4) DON KİŞOT – REDD
5) YILDIZLARDAYIM – GECE YOLCULARI

Billboard’un yerli liste sayfasının haftalardır 1’den 20’ye kadar saymayı becerememesi çok ilginç. Neredeyse bir aydır giderilemeyen teknik arıza sebebiyle, biz de sayamasak bu haftanın listesinde 3 tane birinci, 3 tane ikinci, 3 tane de dördüncü olduğunu zannedeceğiz. İlginç bir rekabet ortamı.

Ziynet Sali ve Beş Çayı’nın 7 numaraya, Atiye ve Muamma’nın 9 numaraya, Zuhal Olcay ve Yine Aşk Var’ın ise 10 numaraya kadar tırmanması bayanların bu aralar listeye daha hakim olduğunu gösteriyor. Dilden dile dolaşan Gökhan Türkmen’in Büyük İnsan’ı ise 11. sırada. Ben bu albümü 1 yıldan fazla zaman önce raflarda gördüğümü hatırlıyorum ancak şarkının yükselişi daha çok taze. Heralde tam albümden ümit kesmişken yaşadığı patlama şarkıcıyı sevindirmiştir. Ben albüm kapağında yüzünü saklarken, arkayı boydan boydan sırt resmiyle kaplamanın manasını pek anlamamıştım o zamanlar. Halen daha çözmüş değilim.

Sezen Aksu’nun en çok abartılmış ve en sevmediğim şarkılarından biri olan İkili Delilik’in yazarı Halil Koçak da kendi çalışması “Doğudan Doğanım” ile 12 numarada takılıyor. Eminim yetenekli bir yazardır, İkili Delilik ile değerlendirmeyeceğim kendisini. Yalnız Gülşen’in parçaları Yurtta Aşk Cihanda Aşk ve Canın Sağolsun’dan da anlaşılabileceği gibi uzun cümleleri melodiye zorla oturtma çabası var. Pek hoşa giden bir şey değil bence. Şarkısının ismi ise ilginç. “Ben güneşim”demeye getiriyor, öyle değil mi? Oldukça iddialı. Ya da birine “güneşim” diye mi seslenmiş. Evet, şarkıyı dinlemedim daha.

Hala daha piyasada varoluşunu “vardır bir hikmeti” diyerek yorumladığım Özgün’ün yeni çalışması 18. sıraya oturmuş. Okan Bayülgen’in Kingo Disco programında iyi işaretler veren Hande Yener ise Hayrola ile 25 numarada. Hipnoz, 10’a kadar çıkabilmişti. Gerisinde kalmaz umarım.

Rock listesinde Redd ciddi bir yükseliş yapmış. Neredeyse 20 şarkılık yeni albümleri için umut dolu bir gelişme. Manga azimle yükselmeye devam ederken, Duman’ın hali ağzımı açık bırakıyor. Çıkış şarkıları halen ilk beşe giremedi. Herkese iyi dinlemeler.

13 Nisan 2009 Pazartesi

Paint by Numbers

Sitemizi bugüne kadar 117.283 kişi ziyaret etti.

Naylon Plak Ödülleri 2009'a yaklaşık 3000 oy gelmiş durumda.

Facebook grubumuzda 275 kişi var.

Sadece teşekkür edesim geldi :)

Hande Yener - Hayrola



Ben “Hayrola?” diye geçen albümde sormuştum açıkçası. 2006'nın en iyi yerli albümünü (Nasıl Delirdim) yaptıktan sonra bir anda imajını da müziğini de “mükemmel”den “tuhaf”a çeken şarkıcının neredeyse bütün tercihleri yanlış görünüyordu gözüme. Hipnoz klibindeki hali, kendini fazla büyük gören şarkı sözleri, ilginçliğini yitiren altyapılar gibi bir sürü faktör Hande Yener'in verdiği umudu alıp götürdü 10 tane şarkıyla. Bu albüm, yeni bir plak şirketi, yeni bir konsept derken iyi bir geri dönüş olabilirdi. Fakat, kötü bir albüm demek için fazla kaliteli olsa da şunu acıyla kabul etmek gerekiyor ki Hande en iyi çalışmalarını Erol Köse ile yapıp bitirmiş.

Hipnoz'un snobluğunun yanında hiç de sevilemeyen bir tarafı vardı. Yeni albümde bu yok. Sanırım sebebi de bu sefer hüzünlü şarkıların gerçekten tam yerinden vurması. Örneğin Ok Yay, Nasıl Delirdim'in 11. parçası Sen Anla'dan beri Hande'den duyduğum en iyi şarkı. Erol Temizel'in (ki kendisinin bir Erdem Kınay olmadığını kabullenmek lazım) iki albümdür değişmeyen tarzında gittiği en orijinal nokta bu şarkı. Bu şarkı, kendisinin sözlerini Hande'yle beraber yazdığı tek şarkı olma özelliğini taşıyor. Çıkan başarılı sonuca bakarsak belki bir dahaki albümde aranjeden çok söz yazımına katkıda bulunsa iyi olacak.



Hüzünlü ve güzel parçaların diğeri “En Uzun Gece”. Önceki albümün sonralarındaki “Gece Gündüz”ü hatırlatsa da ondan birkaç adım ötede ve hedefini tutturan bir şarkı bu. Hipnoz'un ticari olarak ne kadar başarısız olduğunu hatırlarsak (tek video klip) format olarak bu albümde bu kadar taklit edilmesi şaşırtıyor beni. İsim parçasıyla açılıyorlar, “gece”li bir mid-tempoyla sona geliniyor, iki şarkıda iyi rockçıların imzaları var ve neredeyse bütün sözler Hande'nin elinden çıkma. Neyseki tüm bu benzerliklerde sonraki albüm öncekine fark atmayı beceriyor. Hande'nin söz yazımının belli kusurları hala devam etse de kendini geliştirdiğini görmek mümkün. Belki sadece Harun Tekin katkısının, Teoman ve Aylin Aslım'dan daha başarılı işlediği düşünülebilir.



10 şarkının hiçbiri “Pinokyo”, “Yarasa” ve “Yaban Gülü” kadar başarısız değil beki ama örneğin Narsist'te “ateşliyorsun!” dizesi kadar çekici başka bir şey bulmak da zor. Nabız o anda bir anda coşuyor ve nakaratta çabucak eski seyrine dönüyor. Yine de bu albüm için yaptığı tüm konserleri o “ateşliyorsun” çığlığıyla açmalı bence. Sözlerin Kemal Doğulu'ya yazılıp yazılmadığı ise benim için küçük ötesi bir merak konusu oldu. Deliler ve Ne Rüyası, birkaç kez dinlenince kulağın alıştığı, sevilebilir şarkılar. İkincisindeki rap eşlik çoğu kişinin sevmemesine rağmen, altyapıyla desteklenince benim hoşuma gitti. “Çok mu gerekliydi” derseniz ona da evet diyemem.

Gelelim albümün lokomotif parçalarına. Hayrola, Hipnoz'u katlayıp katlayıp tıpa yapabilir. “Güller kuruyor elimde” dizesi haricinde oldukça iyi bir dans şarkısı. Hele o sonda giren siren efekti HER ZAMAN işe yarar. Burada ispat edilmesi de iyi olmuş. Klip Kemal Doğulu'dan geleceğine göre, en iyisini umut etmekten başka yapacak bir şey yok. Teoman'la düet yapılan Arsız ise, ne yalan söyleyeyim, hiç olmasa da olurmuş. Geçen albümdeki “İyi Günler”in nasıl harcandığını hatırlarsak, bu şarkı buharlaşıp gitse de farketmez. Hande'ye seslenebilsem söyleyeceğim 1000 tane şey var ama ilki şudur, ikinci bir klip çekilecekse buna değil Ok Yay'a gelmelidir!



Her gün köşe yazısı yazıp 40 yılda bir gerekli bir şey denk getirebilen Ayşe Özyılmazel'in bir tane şarkı yazınca onun da güzel olması istatistiksel bir saçmalık olurdu. Dolayısıyla Sarhoş Dünya'nın albümün en çekilmez şarkısı olmasına şaşırmadım. Hüzünlü şarkıları geçtik ama Senden Uzakta, türdaşları kadar iyi olmasa da varlığıyla sorun yaratmayan, hoşça dinlenilebilen bir parça. Albümün de en azından bu kadar olması geerkiyor zaten normal şartlar altında.

Artık kusursuz bir albüm için umudu kessek mi, yoksa elektronik olunca keçiye Abdurrahman Çelebi diyen hayranları göz ardı edip beklemeye devam etsek mi bilemiyorum. Hande'nin tarzını değiştirdiği zamanlarda çıkardığı albümler yerli piyasaya ilaç gibi gelen şahane albümlerdi. Şimdi ise hepsini popüler müzik başlığı altında toplarsak yarışması gereken bir sürü iyi albüm var. Kendi ölçeğini kendi küçülttü ama “Romeo” gibi kendinden ödün verdirtmeden patlayan bir başka hit yazana kadar yeni albümü bekletmeli, hatta bunu da bekletmeliydi bence. Önceki Erol Köse anlaşması bitsin diye yapıldı denildi, buna Köse'den kurtuluşun kutlaması denildi ama her yıl vasat albümler yapılacaksa bahane bulmak zor değil. Önemli olan hiçbir şarkının fire vermediği, bir de üstüne müziğe katkısı olacak albümler yapması. Tıpkı daha önceden yaptığı gibi.

Not: 3 / 5

Neden 3 / 5



“Hayrola” yazımı tamamlayacak olan küçük araştırmamı gururla sunarım.

Son albümündeki “Ok Yay” hariç 9 şarkıdan da güzel olan Hande Yener şarkıları:

Yalanın Batsın
Bunun Adı Ayrılık
Balon
Kırmızı
Bir İz Gerek
Acele Etme
Bu Yüzden
Armağan
Hoşgeldiniz
Yola Devam
Apayrı
Nasıl Zor Şimdi
Kelepçe
Kim Bilebilir Aşkı
Bugün Sevgililer Günü
Sakin Olmalıyım
Sorma
Biraz Özgürlük
Heey Çocuk
Kibir
Ne Yaparsın
Yalan Olmasın
Romeo
Fırtına
Şu An Erken
Paranoya
Nasıl Delirdim
Kurtar Beni
Kötülük
Sen Anla
Naciye
Seni Seviyorumlar Yok
Bir Yerde
İyi Günler
Kumar
Burdayım

Derdimi anlatabilmişimdir umarım.

10 Nisan 2009 Cuma

Hadise - Düm Tek Tek (Çıktı!)



Hadise'nin olay şarkısı "Düm Tek Tek" sonunda ülkemizde resmi olarak yayınlandı. Geçtiğimiz günlerde Belçika'da listelerde bir numaraya oturan ve orada da satışa sunulan single, Türkiye baskısında ufak çaplı bir "best of" ayarında hazırlanmış.

Düm Tek Tek: Eurovision 2009 şarkımızın son hali. Artık listelere girebileceği için (yayınlanmadan giremiyordu), video klip de yayınlanırsa zirveye çıkar, uzun süre de inmez. Önemli olan yarışmada zirvede olması tabi.

Deli Oğlan: Hadise'nin ilk Türkçe hiti. Daha geçen yaz herkes tarafından ezberlendi, sonbaharda çıkan albümde de yer alıyordu ama Düm Tek Tek kesmiyorsa, peşine de bunu dinleyin, iyice coşun.

Stir Me Up: Hadise'yi Türkiye'ye tanıtan parça. Bu aralar televizyonlarda dönen Yedigün reklamlarında da kullanıldığı için doğru bir tercih olmuş konulması. Belçika'da büyük bir liste başarısı gösteremedi bu şarkı ama gariptir, bir türlü eskimiyor.

Aşkkolik: Klipsizlikten güme gitti denilebilir heralde Aşkkolik için. Resmi yerli listede 17. sıraya kadar yükseldi ama televizyonlarda gözükmeyişi önünü kesti kısmen. Sözlerine pek bayılmam ama melodisi ve düzenlemesi oldukça eğlendirici.

A Good Kiss: Deli Oğlan'ın orijinali, 100 kat daha iyisi, Hadise'yi bana sevdiren şarkı, Avrupa'nın sevdiği Türk melodilerine kusursuz bir örnek. Bence 5 şarkının en arasında en sevilesi olanı bu. Klibindeki yüzde yüz star havası da yardımcı oluyor buna.



Türkiye'de single satışı yok denecek kadar az olduğundan böyle bir EP yayınlanması iyi bir karar bence. Belçika'da yaşıyor iseniz, alttaki kapakla rastlayabilirsiniz müzik marketlerde.

Zuhal Olcay - Aşk'ın Halleri



Her parçası güzel albümlerden bahsetmişken (John Legend – Evolver) bir tane de yerli örnek vermek için tam zamanıdır dedim. Zuhal Olcay’ın “Başucu Şarkıları” serisinden sonra doğru bir kararla 10 adet yeni şarkıyla hazırladığı “Aşk’ın Halleri” Türk popunun kıymetini bildiren, başından sonuna kadar etkileyiciliğini yitirmeyen bir çalışma. Şarkıcının güzel sesi ve güzel yorumunu hiç eskimemiş parçalarla dinledik son birkaç yıldır. Şimdi ise hiç eskimeyeceği şimdiden belli işlerle dinliyoruz.

Oldukça riskli bir parçayla açılıyor albüm. “Derinde”nin diğer az sözlü şarkılardan farkı melodi ve aranjeden çok yoruma yaslanması. Öyle zor ve etkileyici bir parça ki albüme o anda saygınızı kazanıyorsunuz zaten. Bu hissi körüklemek istercesine sözü ve bestesi Bülent Ortaçgil adlı dünya harikasına ait olan “Aşkın En Mavi Zamanı” geliyor peşine. Yazarın en iyi parçalarından biri değil belki, yine de ne kadar güzel olduğunu söylemeye gerek bırakmayacak kadar iyi. Her şeyin ötesinde hisli ve sanatsal. Albüm sattırmak için değil, yıllar sonrasına da kalsın diye yapılmış. Olcay’ın albüm promosyonunda bu şarkıyı kullanması albümle ilgili de aynı hedeflerin geçerli olduğunu gösteriyor.

Çıkış şarkısı “Yine Aşk Var” albümün genel temposunu temsil etmiyor açıkçası. Fakat bu şarkıyı dinlemek kadar keyifli, tatmin edici başka bir müziksel aktivite bulamıyorum bugünlerde. Zuhal Olcay’a yapışmış olan o hüzün duygusunu en şekere bulanmış haliyle sunan parça videosuyla da tam hedefinden vurmuş. Açıkçası üzüntüyü hareketli parçalara, sevinci ise duygusal parçalara sokuşturabilen işer her zaman birkaç puan daha fazla alıyorlar benim gözümde.



Albümü dinlenmek zorunda kılan parçaların bir kısmı “Yine Aşk Var”a en çok yakışan ve yaklaşan “Aşk Bana Zor Geliyor”, Zuhal Olcay’ın söz yazımında en az yorumculuk kadar iyi iş çıkardığı “Düş-Müş”, eski günler, eski aşklar özlemini çok iyi işleyen “Hanfendiler Beyefendiler” ve heralde albümün en vurucu ve en iyi şarkısı olan “Gitme Vakti”. Bu sonuncusu ilk dinleyişte hemen çarpmayabilir ama birkaç sefer sonra, benim düşündüğüm gibi, modern bir klasik olduğunu anlayacaksınız.

Halka Açık” da özellikle sevgi dolu sözleriyle bu üstte saydıklarımın arasına katılırken, 10 parçanın ortalarında, “Şermin” ve “Eski Resimler” ile biraz hız kesiyor albüm. Hani döndürüp döndürüp dinlenilecek olan parçalar bu ikisi değil. Yine de yazının başında her şarkının iyi olduğunu açıkça belirttim, demek ki bunlar da albümden bir şey götüren şarkılar değiller.

90’lar popunu nasıl sevdiğimi biliyorsunuz, bu albüm ondan bir önceki “iyi pop”un, bariz olarak Ortaçgil ekolünün bir üyesi. Gerçi kendisinin aranjelerine oranla oldukça ağdalı bulunabilir “Aşk’ın Halleri”, zira ney gibi “heyecanlı” enstrümanlar sık sık kullanılıyor. Fakat melodilerde, sözlerde hem o dönemi hem de o döneme özlemi görmek mümkün. Zuhal Olcay’ı günümüz piyasasında sadece sanatını konuşturan bir albüm yaptığı için tebrik etmek lazım. Belki herkes 10 senedir aynı şeyi yapsaydı, dinleyici de albümlere olan güvenini kaybetmez, düşen satışlar için gerçekten sadece korsan suçlu olurdu. Son olarak demem şudur ki bu aralar alınacak ve dinlenilek albümler “Hatırına Sustum”la beraber bu albümdür.

Not: 4 / 5

9 Nisan 2009 Perşembe

John Legend - Evolver



Adam resmen ismi gibi albüm yapmış. R&B yapan erkekler arasında heralde dinlediğim en kırılgan müzisyen olan John Legend, alışması kısmen zor olan önceki albümüne oranla daha dinleyici dostu ama yine de şaşırtıcı derecede güzel bir çalışma sunuyor “Evolver” ile. Amsterdam’da bulunduğum tarihlerde iki konser tarihi denk gelen fakat tükenen biletler yüzünden izleyemediğim sanatçının bu son albümünü dinledikçe daha da üzülüyorum bu duruma.

Albüm, o nadir bulunan her şarkının iyi olduğu albümlerden. Benim dinlediğim 15 şarkılık versiyon “Good Morning”den ilhamla yapılmış bir intro ile açılıp, ilk single “Green Light” ile devam ediyor. Legend’ın bugüne kadarki en başarılı single’larından biri olması garip değil zira oldukça çabuk yakalayan bir parça. Hemen sonrasında ise adeta ikinci single olsun diye yapılmış (ama olmamış) It’s Over var. John Legend’ın yazımına bulaşmadığı iki şarkının biri bu dolayısıyla iyi bir dans şarkısı olmasına rağmen tam olarak albümün üst noktalarından sayılmaz. Pharrell ve Kanye West yazmış olsa da albümlerde bütünlük denen şey biraz daha önemli. Kanye’nin şarkıdaki rap’i de Madonna’nın Beat Goes On’undaki katkısını hatırlatırcasına biraz etkisiz.



Çok iyi bir albüm dinlediğinizi en iyi hissettiren şarkılar üçüncü single “Everybody Knows”, Brandy’nin şahane bir yorumla eşlik ettiği “Quickly” ve sade bir piyanoyla söylenmiş “This Time”. Üçünün de sözleri o kadar duygusal ve etkileyici ki şahane melodileri bile ikinci planda kalıyor. Legend bu mükemmel üçlüyü yüksek standartlarında yalnız bırakmamış. Estelle’in eşlik ettiği “No Other Love” da kolayca favori olabilecek türden.



Albümün ikinci single’ı Barack Obama’nın seçim kampanyalarında söylenmiş, savaş, ayrımcılık ve nefret karşıtı iç açıcı şarkı “If You’re Out There”. Şarkıcıyı sadece işiyle değil karakteriyle de sevmemizi sağlayan bir vesile oluyor bu. Aynı müzik türünü paylaştığı kimi şahsiyetler paralarıyla, arabalarıyla ve kadınlarıyla hava atmayı, başkalarından üstün olduklarını belirtmeyi matah sayarken, John Legend ayrılıklarına üzülüp, en içten şekilde aşık olup, dünyayı kurtarmak istiyor. Onu dinlemeyeyim de kimi dinleyeyim öyleyse?

Her şarkıyı teker teker överek yer işgal etmeyeceğim ama edineni hiç pişman etmeyecek albümlerden biri bu. Gerçek ismiyle John Stephens, doğru bir sahne ismi seçimiyle John Legend, Grammy’lerinin de tasdik ettiği üzere umut verici genç müzisyendi, şimdi ise bel bağlanabilecek bir sanatçı olmuş. Kendi klasiğinden biraz daha hareketli olan bu albümün kariyerinin geri kalanı için örnek oluşturmasını umuyor, çalışmayı hepinize tavsiye ediyorum.

Not: 4.5 / 5

Türkiye Box Office 03.04.2009 - 05.04.2009



Bu Cuma gösterime giren filmler arasında Kate Winslet’e Oscar kazandıran The Reader ve ödüllü Pazar: Bir Ticaret Masalı var. Bunlar ve İstanbul Film Festivali ilginizi çekmiyorsa (ve yine de bu sitedeyseniz) animasyon Canavarlar Yaratıklara Karşı, aksiyon Yabancı ve Nicolas Cage’li Kehanet ve western Kanun Benim de seçenekler arasında. Herkese iyi seyirler.

Türkiye Box Office 27.03.2009 - 29.03.2009

8 Nisan 2009 Çarşamba

Murat Boz - Şans



Murat Boz hakkında sızlanmayı kesmek istiyorum. Kendisi iyi bir potansiyel taşıdığı için (çok güzel bir ses, dans yeteneği, iyi bir fizik vs.) epey bir umut bağladık ama onlar geçip gitti. Şimdi kendi oluşturduğu yeni standartları içinde değerlendirmek lazım.

Geçen yaz “Uçurum”la ilgili düşüncelerimi belirtmiştim, ticarilikten yıkılan bir şarkıydı kendisi. Yeni şarkıcılar bunu yapar, ilk albümden sonra sadece aynı satışı koruma derdinde olurlar. Nil bile bunu yaptıysa, Murat’ın hayli hayli hakkı vardı. Fakat “bir maxi-single, bir albüm” rutiniyle ilerleyen şarkıcının bunları aşmış olması gerekirdi şimdiye kadar. Yeni albümü “Şans” satma derdine o kadar çok batmış ki “Uçurum” çalışmanın en iyi 3-4 şarkısı arasında rahatlıkla yer alıyor.

Albümde iki şarkı yazarının borusu ötmüş: Soner Sarıkabadayı ve Ersay Üner. İlkini “Uçurum” ve “Kasaba” gibi Serdar Ortaç olma heveslisi parçalardan, ikincisini ise Demet Akalın’ın envai çeşit hitinden hatırlayabilirsiniz. İşin kötüsü Akalın bütün güzel parçaları kendine saklatıyor olsa gerek, fazla gürültülü şarkısı “Para Yok” Üner’in albümdeki tek kayda değer işi. Bu şarkıyı gerçekten seven var mıdır bilmiyorum ama Mustafa Ceceli’nin dans ettiren düzenlemesi ve Murat’ın klipteki kendine güvenli tavrı haricinde pek hatırlanacak bir şey değil.




Üner’in diğer şarkısı “İstanbul Eğlencesi” her saniyesi ve her kelimesiyle İsmail-YK albümünden fırlamış gibi. Başka kim “DJ çok iyi, süper müzik çalıyor” der ki? Albümün daha ikinci parçasında yaşattığı bu şoku telafi edecek çok az şarkı var. Açılıştaki “İki Medeni İnsan” “beni sevemedin ya, şu bedenimi saramadın ya” kısmıyla vurmayı hedefliyor belli ki. Boz’un kendi yazdığı parçalar ise ya silik ya da rahatsız edici. “Görmemişim Duymamışım” ve “Hatun Yıkılır” boş yere en sona atılmamışlar. “Gümbür Gümbür” ise vokal olarak beslendiği Tarkan’dan (iyi bir şey) şarkı yazımında da etkilendiğini gösteriyor (kötü bir şey). Tamamen alakasız bir yerde giren “gel de yar beni güldür” dizesi hakikaten güldürüyor.

Belli bir seviyeyi aşan şarkılardan ilki, albümün de en iyi parçası, 90’lar popunu hatırlatan “Özledim”. Hani bu şarkıyı pazarlasınlar, albüm satsın hiç şikayet etmem. Fettah Can çalışması beklemediğiniz kadar etkileyici yazılmış ve söylenmiş. Aşkın Nur Yengi albümlerini hatırlatan girişteki kemanlardan hislenmemek elde değil. Sarıkabadayı’nın hem yazıp hem de albümdeki iki versiyonundan birinde vokaline eşlik ettiği “Sallana Sallana” da sevilebilirlik derecesinde “Özledim”in hemen peşine geliyor. Özellikle düet versiyonunda garip bir orijinallik var. İki erkeğin böyle bir şarkıyı beraber söylemesi çok sık yapılan bir şey değil. Rafet El Roman ve Yusuf Güney’e teşekkür etmek lazım belki bunun için.



Son üç şarkı ise geçen yaz çıkan Uçurum maxi-single’ındaki şarkılar. Uçurum’un girişine ufak tefek geciktirmeler eklenerek yeni bir aranje yaratılmış, çekici de olmuş. Zamanında yüzüne bakmadığım şarkının şimdi “kötünün iyisi” oluşu albüm için bir övgü olamıyor elbette. Murat böyle işlerle devam edecekse kalıcı olmak için gerçekten “şans”a ihtiyacı var. Bakın bu son cümle ne kadar sıradan bir kelime oyunuysa albüm de o kadar sıradan işte. Çuvaldızı da batırdık kendimize.

Not: 2 / 5