19 Mart 2009 Perşembe

Türkiye Top 5

Yerli Liste


1) SEVİYORUM SEVMİYORUM – NİL KARAİBRAHİMGİL

2) KASABA – MURAT DALKILIÇ

3) SON ÖPÜCÜK – ASLI GÜNGÖR

4) BEN KİMİM – CANDAN ERÇETİN

5) HEDER OLDUM AŞKINA – YUSUF GÜNEY


Yabancı Liste


1) RIGHT ROUND – FLO RIDA EE. KESHA

2) CIRCUS – BRITNEY SPEARS

3) POKER FACE – LADY GAGA

4) DEAD & GONE – T.I. EE. JUSTIN TIMBERLAKE

5) THE LIGHT – EDDY WATA


Yerli Rock


1) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT

2) GECEYEDİR KÜSMELERİM – BADEM

3) YILDIZLARDAYIM – GECE YOLCULARI

4) YANDIM YANDIM YANDIM – BERTUĞ CEMİL EE. NİLGÜL

5) DURSANA DÜNYA – PİNHANİ


Bunun olmayacağından korkuyordum sevgili okurlar. Nil'in yeni şarkısı 1 numaraya çıkmasa eleştirel anlamda yarattığından daha büyük bir hayal kırıklığı yaratmış olacaktı yeni albüm. Neyse ki “Seviyorum Sevmiyorum”, bir çıkış, bir düşüş ve klibi sağolsun tekrar bir çıkış yaşadıktan sonra zirveye çıktı. Murat Dalkılıç'ın felsefi şarkısı Kasaba ise ikinci sırada.


Geçen hafta ilk 5'in içinde bulunan Lara, Güvenmiyorum adlı parçasına klip çekerse ilk 3'e girmekte zorlanmayacaktır. Ezelden beri hafiften kıro olan bu kızımız gaz parçalar yapmaya ve eşliğinde dans etmeye çabalamaya devam ediyor. Açıkçası Zeynep Dizdar, Betül Demir gibi isimlerden daha az başarılı olmasını gerektirecek bir sebep göremiyorum. Listedeki şu ana kadar çıktıkları en yüksek noktaya ulaşan birkaç şarkı 7,11 ve 15. sıralarda Mustafa Ceceli'den Karanfil, Zuhal Olcay'dan Yine Aşk Var (ki inanılmaz başarılı bir şarkı ve kliptir) ve Ziynet Sali'den Beş Çayı. Sali'nin albümü hakkında yazarken bu parçanın en sevilesi çalışmalardan biri olduğunu söylemiştim. Sezen Aksu'nun bilindik imzası ve Ziynet'in güzel yorumuyla daha da yükseleceğini düşünüyorum listede. Serdar Ortaç'ın son albümü ise kabak tadı vermenin ötesine geçti. Albümdeki 16 şarkının 6'sı listeye girdi bugüne kadar. Halbuki bir tanesine bile gönül rahatlığıyla “güzel” demek mümkün değil.


Yabancı listede her şarkısı ucuz ama dile dolanacak nitelikte olan Enrique'nin yükselişi dikkat çekiyor. Ciara ile söylediği Takin' Back My Love şarkıcının Greatest Hits albümünden yeni bir çalışma. Timbaland'le yaptığı çalışması Part Of Me ile Chris Cornell'e 20 numarada rastlıyoruz. 1. sıradaki Flo Rida parçası Right Round ise Dead or Alive'ın sömürüle sömürüle tükenmeyen You Spin Me Round adlı başyapıtından beslenen bir şarkı. Orijinal olanı dinlemeyi tercih ederim.


Yerli rock listesinde haftalardır bir değişiklik yok ama Duman halen bildiğimiz Duman'sa iki albümde piyasaya sunulan 20 yeni şarkısıyla kapatacaktır o listeyi bir süre için. Albümleri dinlemedim ama sırf ticari sebeplerden yapılmadıysa iki albüm uygulaması ilgi çekici gözüküyor. Dinleyip göreceğiz. Herkese iyi dinlemeler.

1 yorum:

unexpected dedi ki...

9 ay sonra Brit 2 numara. sonunda! :P