2 Mart 2009 Pazartesi

Oscar 2009 Yazısı



Ödüller açıklandığı anda yitiriyorlar ilginçliklerini ama talep geldiğinden bir Oscar yazısı yazmak lazım oldu. Benim için tam bir başarıydı bu senenin töreni. Kate Winslet’in sonunda altın heykelciğe kavuşması önemliydi, zira bu sene de almasa tarihin en büyük Oscar kaybedeni olacaktı (6 adaylık 0 zafer ile). Ödülü aldıktan sonra Meryl Streep’e şakayla “bunu hazmet Meryl” deyişi gecenin doruk noktalarındandı. Herkes biliyordu o an eski ve yeni Meryl’in şakalaştığını. Bir diğer oyunculuk kategorisi mutluluğunu Heath Ledger yaşattı. Olur ya ters tarafına gelirdi Akademi’nin vermeyebilirdi. Hiç telafi edilemeyecek bir hata olurdu o zaman ama olmadı. İki sene önce Martin Scorsese’nin, şimdi de David Fincher’ın aklına gelmez umarım bu ölme manevrası.

Gecenin galibi filmi izlemedim (Slumdog Millionaire) ancak gecenin kaybedenini izleyip çok sevmiştim (Benjamin Button). Oscar alması şart olan filmlerden değildi belki ama Slumdog hak etmediyse (izleyip göreceğiz) o zaman yazık olur tabi. Brad’in adaylığını zaten saçma buluyordum ama filmin kendisi ve yönetmenliğine biraz daha kıymet verilebilirmiş.



Oyunculuk ödüllerinin, önceki senelerin beşer galibi tarafından verilmesi çok güzel düşünülmüştü. Kendi dünyasında, kendi kendilerine inanılmaz fikirler üreten yaratıcı insanların aklına gelen ve hiç gerçek hayata geçmeyen o mükemmel tasarılara benziyordu (hayır ben değilim, ne alaka). Bir de performanslar konusunda hiç utangaç davranmamışlar. “Müzikal geri döndü” demek için en doğru yıl değildi belki (Moulin Rouge!, Chicago zamanları varken hele) ama şov mükemmeldi. Hugh Jackman ve Beyonce’nin şahane yorumladığı ve Mamma Mia! Ve High School Musical yıldızlarının etkisizce eşlik ettiği “potpori” (gülüyorum) resmen mutlu etti beni. Müzikal seviyor olmanın sosyal hayatta utanç verici olmadığı nadir anlardandı.



Brad Pitt ve Jennifer Aniston’u sosyal bir olayda aynı mekanda görmek magazin basınında katalizör etkisi yaptı. Ben hep Aniston’ı daha çok sevmişimdir, özellikle Pitt ve Jolie dünyanın en abartılmış oyuncuları olduğundan (bir de Friends dünyanın en güzel dizisi olduğundan). O akşamın “üçüncü türle yakın ilişkiler”ine yorum yapmak gerekirse, güzel ve medeni bir ortam olduğunu düşünüyorum. Bizim magazin programlarına sürülmeyi hak eden bazı aptal paparazzilerin körüklemesi işe yaramadı. Bir yandan da Aniston sahnede espri yaparken, Jolie’yi gülerken göstermeleri gibi detaylar törenin, bizim izlediğimiz yüzünün, eninde sonunda bir TV programı olduğunu hatırlatıyordu.



Sean Penn ve Penelope Cruz’un zaferleri hak edilmiş sonuçlardı, Danny Boyle’un artık Oscar’lı bir yönetmen oluşu tarzıyla ilgili ne yapacağını merak ettirdi. Bence hiçbir şey değişmeyecek, tıpkı Gus Van Sant’ta olacağı gibi. Slumdog’da çıkardığı işi bilmiyorum ama Boyle sevdiğim bir yönetmendir. Akademi kimseyi gerçekten hak ettiğinde ödüllendirmez, zamanı geldiğinde ödüllendirir. Boyle’a aynı şey mi oldu, onu izleyince görürüz. Şimdilik gördüğümüz bu tören var, o da kesinlikle başarılıydı.

4 yorum:

Emre dedi ki...

Gus van Sant ne zamandan beri oscarlı : ) (keşkeeeee)

Filme gidene kadar antipatiyle yaklaşıodum ve sıkı bir "Curious Case of Benjamin Button" (CCoBB)taraftarıydım. Ama "Slumdog Millionaire" gerçekten yılın en iyi filmi bence. Nası oldu da Filmekimi'nde kaçırdın anlamadım :) (Zaten "Milk"i seyrettikten sonra CCoBB ikinciliği de kaçırdı benim Oscar en iyi film adayları sıralamamda.)

Ayrıca kendiminki dahil yerli/yabancı Oscar yazıları arasında Lance Black'in konuşmasından bashetmeyen tek yazıya imza atmışın. Ona da şaşırdım.

lecterhouse dedi ki...

oscarlı die demedim yaw, oscarlı olsa öle olur die söledim. hani "good will hunting i de çeker elephant ı da" misali.

şovun tümünü izlemedim ve hakkında hemen hiçbi yazı okumadım ama bakacam dediğin konuşmaya. madem o kdr popüler bi izleyeyim :) saol

filmekiminde hiçbişiye gidemedim :( kanayan yaram

riononanemptystreet dedi ki...

ben filmekiminde slumdog millionaire filmini kaçırmanı anlıyorum, zira !fistanbulda gösterildi : )

0rcun dedi ki...

Benim yüreğimde Milk vardı ya ne yalan söyleyeyim...

Sean Penn gerçekten haketmişti,Kate de eli boş dönmemenin mutluluğuyla ayrı bir ışıldadı..

Penelope Cruz gibi "çirkef" görüntüye sahip birine ancak bu kadar güzel oturabilirdi bir rol,cidden bileğinin hakkıyla kazandı kadın.

Müzikaller çoğalsın çoğalsın,Mamma Mia'yı -yeni- izleyip müzikal gazına geldim !!!

Meryl alem kadınsın,şirin kadınsın,artık adaylık verilmesin sana,işin allahı oldun çünkü,rahat ver şu yeni kızlara

*Jennifer candır,canandır.Friends 'in de filmi çekilsin,anlaşmazlıklar giderilsin,hep mutlu olalım,dünya gözüyle yine Smelly Cat dinleyelim,Phoebe'ye anıra anıra gülelim istiyorum Jennifer Aniston yine parlasın istiyorum,Oscarı Angelina'nın elinden alsın istiyorum.