9 Şubat 2009 Pazartesi

Türkiye Top 5

Yerli Liste

1) KASABA – MURAT DALKILIÇ
2) ANLAMAZDIN – AYLA DİKMEN
3) SON ÖPÜCÜK – ASLI GÜNGÖR
4) BEN KİMİM – CANDAN ERÇETİN
5) GRAM – SERDAR ORTAÇ

Yabancı Liste

1) CIRCUS – BRITNEY SPEARS
2) SINGLE LADIES – BEYONCE
3) HOT N COLD – KATY PERRY
4) JUST DANCE – LADY GAGA
5) HEARTLESS – KANYE WEST

Yerli Rock

1) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT
2) YANDIM YANDIM YANDIM – BERTUĞ CEMİL EE. NİLGÜL
3) DURSANA DÜNYA – PİNHANİ
4) İDDİA – MOR VE ÖTESİ
5) DAYAN YALNIZLIĞIM – EMRE AYDIN

Aslı Güngör'ün piyasaya çıkışını ve başarısını oldukça olumlu bir şey olarak görüyorum. Deniz Seki'nin düştüğü hallere düşmeden kendi şarkılarını yazıp söyleyen bayanlara hiçbir itirazım olamaz. Fakat “Kalp Kalbe Karşı” gibi oldukça güzel ve kalıcı bir şarkıdan sonra kendi albümünü”Son Öpücük” gibi “yaptım, oldu, dinleyiverin işte” bir şarkıyla tanıtması beni hayal kırıklığına uğrattı. Kızın sesi çok güzel, melodileri genellikle hoş fakat bu şarkı “eh”. En hassas yerlerden vuran sözleriyle bizim milletin aklını başından alacaktır tabi. Şaşıracak değilim.

Murat Boz'un bi' şaşkınlık anında 5. sıraya fırlayan “Para Yok”u 12 numaraya geri gitmiş. Nazan Öncel ise yükselişini sürdürüp 12 numaraya oturmuş. Bu şarkının neden rock listesine kabul edilmediğini pek anlamıyorum ben. Göksel giriyorsa mesela, Nil ve Nazan Öncel de kabul edilmeli. Ayrıca ilginç bir noktaya değineyim. Bu hafta yerli rock listesinde ilk 20 sırada bir tane bile bayan sanatçı yok. Çeşitlilik güzel şeydir, birbirinin aynı şarkıları yapan yarı arabesk rock gruplarından gına geldi.

Listenin en güzel sürprizi bu sitede hayranlıkla karşıladığımız yeni Nil şarkısı “Seviyorum Sevmiyorum”un 63'ten 15. sıraya yükselmesi. Bence 1 numara potansiyeli var şarkıda ama kaç hafta sonra orada görürüz bilemem. Klip şart bunun için öncelikle. Herkes Candan Erçetin gibi olamıyor. Fiziksel olarak yayınlanmayan “Ben Kimim” ile haftalardır ilk 5'in içinde yer alan Candan Erçetin, bu hafta 4 numarada.

Listenin bir diğer güzel sürprizi 26.sıradaki Zuhal Olcay. Bülent Ortaçgil ile yaptıkları yeni albümünü halen merak etmekteyim, yakında dinleyeceğim umarım. “Yine Aşk Var” Olcay'ın yeni şarkılar yapmasının doğru bir karar olduğunu kanıtladı. Bir de aklıma gelmişken (nereden bilmiyorum) Aşkın Nur Yengi'nin bu hafta gitmeyi planladığım Balans konseri iptal edilmiş. Londra'da soğuk algınlığından dolayı duydum. Epeydir yeni müzik üretmeyen bir sanatçının, zaten 40 yılda bir konser verirken, bir de böyle özensiz davranması beni biraz üzdü. Ben İstanbul'a geldiğimden beri dördüncü konseri heralde bu, ki onlardan biri de iptal olmuştu. Yengi'ye çocukluktan beri hayran olmam bu gerçekleri değiştirmiyor maalesef. Herkese iyi dinlemeler.

Hiç yorum yok: