3 Şubat 2009 Salı

Türkiye Top 5

Yerli Liste


1) KASABA – MURAT DALKILIÇ

2) ANLAMAZDIN – AYLA DİKMEN

3) BEN KİMİM – CANDAN ERÇETİN

4) GRAM – SERDAR ORTAÇ

5) PARA YOK – MURAT BOZ


Yabancı Liste


1) CIRCUS – BRITNEY SPEARS

2) SINGLE LADIES – BEYONCE

3) HOT N COLD – KATY PERRY

4) JUST DANCE – LADY GAGA

5) NUMBA 1 (TIDE IS HIGH) – KARDINAL OFFISHALL


Yerli Rock


1) AŞK DURDUKÇA – YÜKSEK SADAKAT

2) İDDİA – MOR VE ÖTESİ

3) YANDIM YANDIM YANDIM – BERTUĞ CEMİL EE. NİLGÜL

4) DURSANA DÜNYA – PİNHANİ

5) DAYAN YALNIZLIĞIM – EMRE AYDIN


Murat Dalkılıç yine zirvede. “Kasaba” adlı şarkısının zorla ele geçirdiğim orijinal sözlerini yayınlıyorum:


"Zaman zaman, zirveye çıkan, şarkılar olmuyor pek aman aman.

İnip inip sonra yine çıkan, bu şarkılar gitsin duman duman.


Türk listelerde pek iş yok, yaşanan kısmet.

Murat yine 1'e çıkmış, yapıyor nispet.


Al şarkını da yanına.

Kulağıma bundansa hem ateş girsin hem soba.

Kalmayacak yarına.

Bunu git de ver ya bakkal ya da kasaba."


Sonra gelip de “madem beğenmiyosun, daha iyisini yap” demeyin, yaptım işte. Diğer sıralara bakınca, Serdar Ortaç'ın sonunda dinlediğim ve azıcık da olsa umut verici olan döneminin (Dansöz, Gitme, Şeytan, Düşman) sonu olduğuna karar verdiğim, iğrenç şarkı “Gram” dördüncü, Murat Boz'un Murat Dalkılıç'a verdiği desteği abartıp “madem o kötü bi şarkı yaptı ben de yapayım” diyerek piyasaya sürdüğü “Para Yok” ise beşinci sırada. Kulaklarınıza geçmiş olsun canlarım. Çok zorda kalırsanız 12 numaradaki Nazan Öncel ve “Seni Bugün Görmem Lazım”a koşun.


Yabancı müzik konusunda kadınlar egemenliğini sürdürmeye devam ediyor. Listede Britney, Katy Perry, Beyonce, Lady Gaga, Rihanna, Christina Aguilera, Pink, Pussycat Dolls gibi kimi ararsanız bulmak mümkün. Her hafta aynı isimleri görmekten bıktım ama. Amerika'da “If U See Amy” olarak sansürlenen “If U Seek Amy” (hızlı okuyunca “fuck me” cümlesini hecelemiş oluyorsunuz) ülkemize sansürsüz haliyle bir gelse de neşe katsa şu basamaklara. Herkese iyi dinlemeler.

1 yorum:

riotonanemptystreet dedi ki...

öncelikle tebrikler çok yaratıcı sözler.
bu tarz şarkılara aslında bilinçaltımda saygı duyuyorum ben. çünkü olay tamamen matematik ve ben matematiği anlayan insanlara hep saygı duymuşumdur. bir kaç formül var, a yerine b, x yerine y koyduğun zaman iki değer birbirini değillemiyorsa, eşittirden sonrası hep aynı zaten.
ama sanırım şarkı sözü mevzu bahisse olay matematiksel değil de biraz edebi olmalı, ama kasmadan, ama yormadan. (bkz. al aşkını, ver beni)
işte bu yüzden ''seni bugun gormem lazım'' listede olmasa da olur. üzülürüm ben murat dalkılıç ya da herhangi bir murat'ın altında o şarkıyı gorunce. yok, yok olmasın. iyi böyle.