25 Aralık 2008 Perşembe

Bis 2008'in Ardından...



Bis 2008 festivali sona erdi. Bu sene pek bir duyurusuz geçti maalesef ama hayat şartları, ne yapacaksın? İşte festival boyu izlediğim filmlerin listesi:


  • A.R.O.G (2008)
  • Speed Racer (2008)
  • Ben X (2007)
  • My Sassy Girl (2008)
  • No Country For Old Men (2007)
  • I'm Not There (2007)
  • The Invasion (2007)
  • Das Leben der Anderen (2006)
  • The Day The Earth Stood Still (2008)
  • Burn After Reading (2008)
  • Definitely, Maybe (2008)
  • You Don't Mess With The Zohan (2008)
  • Sonbahar (2007)
  • 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (2007)
  • Young People Fucking (2007)

Bu filmlerden bayıldıklarım da oldu, biraz sevdiklerim de ama sevmediğim çok az film vardı bu sene. Demek ki ya şansım arttı ya da daha seçici oluyorum yavaş yavaş. İşte bu senenin ödülleri:


En İyi Film (Best Picture): 4 Months 3 Weeks 2 Days (Cristian Mungiu)


Jüri Özel Ödülü: Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck)


En İyi Oyuncu (Best Actor): Onur Saylak (Sonbahar) + Anamaria Marinca (4 Months 3 Weeks 2 Days)


En İyi Yardımcı Oyuncu (Best Supporting Actor): Javier Bardem (No Country For Old Men) + Tilda Swinton (Burn After Reading)


En İyi Yazılan (Best Written): No Country For Old Men (Joel & Ethan Coen)


En İyi Çekilen (Best Shot): I'm Not There (Todd Haynes)


En İlham Verici (Most Inspiring): Speed Racer


En İyi Müzik (Best Music): I'm Not There


Seksapel Ödülü (Hotness Award): Diora Baird (Young People Fucking)


Özel Teşekkür Ödülü (Special “Thank You” Award): Sonbahar (Karadeniz manzaraları için)


En Gereksiz (Most Useless): The Invasion


Bu Ne Biçim İsim Ödülü (“What Kind of a Name Is That?” Award): Florian Henckel von Donnersmarck (“Das Leben der Anderen” yönetmeni ve yazarı)


3 ödüllü No Country For Old Men ve 2'şer ödüllü 4 Months 3 Weeks 2 Days, Das Leben der Anderen, Sonbahar ve I'm Not There'i kutluyorum. Her birinin yönetmen ve yazarı bizzat arayıp sevinçlerini belirttiler. Ben de tebriklerimi ilettim. Festivalin ikinci ayağı “Kendini İyi Bisset” yılbaşı dönemini bekliyor. Bu ödüllü filmlere bir şans verin yakın zamanda.

3 yorum:

Emre dedi ki...

Sevgili tria, eğer bu satırları okuyorsan bilmeni isterim ki 4,3,2 sayılarının yanyana geldiği o filmi gördüğünde ne kadar sevindiğini tahmin edebiliyorum. Benim yaptığım listelerin uzağından bile geçemeyerek seni delirttiğimin farkındayım. Ama bu filmle ilgili hiçbir zaman iyi şeyler düşünmedim, en azından benden daha objektif ve daha profesyonel eleştirilerde bulunduğunu düşündüğüm Fatih'le aynı fikirdesiniz.

Onun dışında bu festival listesinde En İyi Film'im kesinlikle "Das Leben der Anderen" olurdu. Onu, "Sonbahar" takip ederdi.

Dünyanın en bireysel festivalinin bir sonraki seçkisini de merakla bekliyorum :P

triancula dedi ki...

emre))) hala ve hala "AMA NEDEN???"

fatih'le 4ay3hafta2gün'ü beğenmiş olmama inanılmaz sevindim bunu burada belirtmesem ölürdüm!

lecterhouse dedi ki...

sonbahar beni hayal kırıklığına uğrattı :( kanımı donduran son sahnesi haricinde pek etkilenmedim. üstelki kayıtsız şartsız etkilenmek için gitmiştim.

4,3,2 son zamanlarda gördüğüm en sürükleyici filmlerden biriydi. bu kadar nitelikli bir filmin aynı zamanda bu kadar akıcı olması şaşırttı beni açıkçası. cannes dakilere hak vermek lazım. ayrıca kızın erkek arkadaşının evinde yemek yediği sahne sinemada gerçekçilik konusunda tarih yazmıştır bence. baya begendim ;)

dünyanın en bireysel festivali yeni seçkileriyle karşınızda olacak :) bu lafını çok tuttum emre :) aldım, kullanacağım