13 Aralık 2008 Cumartesi

Bis 2008'de Son Durumlar



Tam gaz başlayan festivali 2008'in en çok beklenen yerli filmi A.R.O.G'la açtık. Cem Yılmaz'ın filminin muhtemelen göreceği tek festival budur, o yüzden karşılıklı bir memnuniyet olduğunu farzediyorum. Yazısını hemen aşağıda okuyabilirsiniz.Peşine sinemalara geldiğinde izlemek istediğim fakat bir türlü fırsat bulamadığım Speed Racer gösterildi. Kesinlikle kıymeti bilinmemiş, şahane bir film olduğunu görmüş oldum. Hakkında detaylı bir şeyler yazmak istiyorum mutlaka.

Sonrasında festivallerde ülkemize uğrayan Ben X'i izledim. Beklediğimden çok daha hafif bir film olması beni şaşırttı. Özellikle finaldeki naif tavır oldukça karamsar ve ağır olabilecek bir filmi, iç açıcı, neredeyse sevimli kılmış. Sonrasında Kore yapımı, hızla külte dönüşen aynı adlı filmden uyarlanan My Sassy Girl geldi. Oldukça umutsuz başladı bu film, senaryo, oyunculuklar dökülüyordu sanki. Fakat daha sonra Jesse Bradford'un saflığının karakterinden olduğuna inandım, hikaye ise hiç beklenmedik sürprizler yaptı. Film sona erdiğinde gayet hoşuma gitmişti. Orijinalinin geniş hayran kitlesine şaşırmamak lazım. İlk fırsatta onu da izleyeceğim.

Şimdilik son olarak 2008'in Oscar sahibi No Country For Old Man'i izledim. Ne kadar az Coen tarzı olduğuna şaşırıp kaldım. Oscar almış olmasına da şaşırdım ayrıca. Kesinlikle kardeşlerin çektiği çok iyi filmlerden biriydi ama Oscar materyali değildi sanki. Oyunculuklar aklımı başımdan aldı, hikaye anlatma konusunda Coen'ler yine bulunmaz dersler verdiler bana. Festival şimdilik bu filmlerin gösterimine ev sahipliği yaptı.

Hemen her seferinde olduğu gibi yine iki şehir arasında (Trabzon-İstanbul) bölünecek olan Bis Aralık Film Festivali tam gaz devam ediyor. Bu filmler hakkında yorum belirtmek isterseniz memnun olurum. Finalde dağıtılacak ödüllerle kıyaslama fırsatımız olur böylece. Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok: