25 Kasım 2008 Salı

Türkiye Top 5

Yerli Liste


1) AŞK-I VİRANE – RAFET EL ROMAN

2) BAS GAZA – İSMAİL YK

3) HERKES EVİNE – ZİYNET SALİ

4) APTAL – DENİZ SEKİ

5) GÜL Kİ – FERHAT GÖÇER


Yabancı Liste


1) WOMANIZER – BRITNEY SPEARS

2) KEEPS GETTIN' BETTER – CHRISTINA AGUILERA

3) IF I WERE A BOY – BEYONCE

4) HOT N COLD – KATY PERRY

5) FORGIVE ME – LEONA LEWIS


Yerli Rock


1) YANDIM YANDIM YANDIM – BERTUĞ CEMİL EE. NİLGÜL

2) KARA GÖZLÜM – SEKSENDÖRT

3) İHTİMAL – GECE YOLCULARI

4) DAYAN YALNIZLIĞIM – EMRE AYDIN

5) BU KEZ ANLADIM – EMRE AYDIN


Birini az biraz desteklersek öbür hafta listenin üçüncü sırasında karşımıza çıkıyor! Genelde ilk iki sırayı domine eden Ferhat Göçer, İsmail YK, Tarkan, Serdar Ortaç gibi sıkıcı isimlerin aksine üçüncü sıra gerçekten sevilesi şarkıların zirvesi oluyor listede. Hadise'den Deli Oğlan, Ajda'dan Aynen Öyle, Ziynet Sali'den Herkes Evine son zamanlarda bu kuralı bozmayanlardan. Hande Yener'in Acele Etme'sini andırarak başlayan ve gitarlı, oynak melodisiyle dinleyiciyi hemen yakalayan Herkes Evine, sözlerinde minimum anlam içerse de, klipte Hadise'den ciddi esinlenmeler olsa da kendini sevdirmiş belli ki. Biri Türkçe diğeri Yunanca (ve İngilizce) iki CD şeklinde yayınlanan albümde Beş Çayı, Ahir Zaman, Olmaz Olsun gibi güzel şarkılar var. Mutlaka dinlenmesi gerek demiyorum ama iki sene önce “aman kuzum, amman yavruuum” sözleriyle gıcık olduğum Sali için ileriye doğru büyük bir adım. Listeler de bunun kanıtı.


Yabancı liste ve yerli rock listesinde hemen hemen hiçbir hareket yok. Yerli listede Ajda'nın 6. sırada “Aynen Öyle” ile, 34. sırada ise “Flu Gibi” ile karşımıza çıktığını görüyoruz. İlk 40'ın içinde iki şarkı; gayet güzel bir başarı. İsmail YK ise korkulanı yaptı ve sebepsiz yere Bas Gaza ile 2 numaraya kadar yükseldi. Geçen haftalarda 6. sıraya çıkması bile tuhafken bu ilginin sebebini anlamış değilim. Herkese iyi dinlemeler.

Hiç yorum yok: