20 Kasım 2008 Perşembe

Türkiye Top 5

Yerli Liste


1) AŞK-I VİRANE – RAFET EL ROMAN

2) GÜL Kİ – FERHAT GÖÇER

3) APTAL – DENİZ SEKİ

4) AYNEN ÖYLE – AJDA PEKKAN

5) DİLLİ DÜDÜK – TARKAN


Yabancı Liste


1) WOMANIZER – BRITNEY SPEARS

2) KEEPS GETTIN' BETTER – CHRISTINA AGUILERA

3) IF I WERE A BOY – BEYONCE

4) DON'T BELIEVE IN LOVE - DIDO

5) FORGIVE ME – LEONA LEWIS


Yerli Rock


1) YANDIM YANDIM YANDIM – BERTUĞ CEMİL EE. NİLGÜL

2) KARA GÖZLÜM – SEKSENDÖRT

3) İHTİMAL – GECE YOLCULARI

4) DAYAN YALNIZLIĞIM – EMRE AYDIN

5) SENSİZ KALACAK BU ŞEHİR – BADEM


Yabancı bayanlar kendi listelerini domine etmeye devam ediyorlar. İlk üç sıra değişmezken, Dido ve Leona Lewis bol yağmurlu bu haftanın ruh haline uymak için daha dokunaklı şarkılarıyla ilk 5'e girmişler. İlk yirminin gerisinde de Madonna'ya, Katy Perry'ye, Pink'e, Pussycat Dolls'a, Kylie'ye, Sugababes'e rastlamak mümkün. Katy Perry'nin şahane şarkısı Hot N Cold, 34. sıradan 9. sıraya yükselerek dikkat çekerken, If I Were A Boy'u daha yüksek sıralarda görmek istediğimi ekliyorum.


Yerli listeler yine sıkıcı, çok bir değişiklik yok. Dikkat çeken bir hoşluk yerli rock listesinin ilk üç sırasının bu hafta yerli listeye de girebilmiş olması. Hatta “Yandım Yandım Yandım” 10 numaraya oturup şimdiye kadar ki zirvesine çıkmış oldu. Ferhat Göçer çift şarkıyla ilk 10'a girmeyi başarmış, takdirlik bir durum. “Gül Ki” ile 2 numarada, “Sen Söyle Hayat”la 9 numarada karşımıza çıkıyor. Geçen yazıda bahsettiğimiz çekici şarkısıyla Ziynet Sali, 7 numaradan oynamamış, aynı şekilde ikinci baharını yaşayan “Bas Gaza” da 6 numarada aynen duruyor. Murat Boz'un Dokuz Sekiz Müzik'e geçtikten sonraki halinin klonu olan Murat Dalkılıç ise Boz'un şarkısı Uçurum'un klonu olan Kasaba parçasıyla 27. sıraya gelmiş. Klibe rastladığımda “bu çocuk da amma kopyalamış Murat Boz'u, bir magazinci gelip sorsa kesin çemkirir onun hakkında” demiştim. 5 saniye sonra Murat Boz'un da klipte olduğunu görüp dumur oldum. Videoda çok bomba bir an var, tam 2:53 anına bakarsanız bu manevi kardeşlerin kafaları habersizce aynı şekilde sallayışlarını göreceksiniz (yazıda durduğu gibi değil, hakikaten komik). Orijinallik adına büyük bir adım gerçekten. Murat Boz'un daha çok yolu var zannediyordum ben ama müzik şirketi taklitlerinin üretilmeye hazır olduğunu düşünüyor demek ki. İkisine de Soner Kabadayı'nın yazmadığı düzgün şarkılar diliyorum. Sizlere de iyi dinlemeler.

Hiç yorum yok: