11 Kasım 2008 Salı

Türkiye Top 5

Yerli Liste

1) AŞK-I VİRANE – RAFET EL ROMAN
2) APTAL – DENİZ SEKİ
3) AYNEN ÖYLE – AJDA PEKKAN
4) GÜL Kİ – FERHAT GÖÇER
5) DİLLİ DÜDÜK – TARKAN

Yabancı Liste

1) WOMANIZER – BRITNEY SPEARS
2) KEEPS GETTIN’ BETTER – CHRISTINA AGUILERA
3) IF I WERE A BOY – BEYONCE
4) MILES AWAY – MADONNA
5) LIVE YOUR LIFE – T.I. EE. RIHANNA

Yerli Rock

1) YANDIM YANDIM YANDIM – BERTUĞ CEMİL EE. NİLGÜL
2) BU KEZ ANLADIM – EMRE AYDIN
3) KARAGÖZLÜM – SEKSENDÖRT
4) SENSİZ KALACAK BU ŞEHİR – BADEM
5) İHTİMAL – GECE YOLCULARI

Listelerin tepeleri çok hareketli olmasa da aşağılarda sürprizler mevcut. Bir kere Ajda kurulduğu 3 numaradan oynamamış, Top 5’in gerisi haftalardır bulunan isimler. İsmail YK’nın Bas Gaza’yla yaptığı sürpriz büyüyerek devam ediyor. Haftalar sonraki yükselişiyle bu hafta 6 numaraya gelmiş. 7 numarada ise, albüm kapağıyla oldukça çekici gelen (önceden hiç umursamazdım), kısmen eğlenceli şarkısı “Herkes Evine”yle Ziynet Sali var. Onca dev billboard, promosyon işe yarıyor demek ki. Hadise’yi andırdığı klibine de dikkat. Hadise demişken, blogumuzun bir numaralı kızı ikinci Türkçe single’ı Aşkkolik ile 17 numaraya kadar yükseldi. Halkın ilgisi büyük, Eurovision rüzgarıyla beraber daha yukarılara çıkacaktır. Bir de doğru düzgün sözleri olsaydı, o zaman görürdünüz siz. Sıla, Dön Demeyi Unuttum ile 16. sıraya yükselirken, Sezen Aksu’nun zamanında Tarkan albümü için yaptığı şarkı Nezaket, Günce Koral yorumuyla 12. sıraya gerilemiş, 7. sıradan. Açıkçası o kadar sıradan bir şarkı ki ancak bu kadar popüler bir şarkıcıya gidebilirdi. Tarkan’ın gıcık son albümüne bile yakışmaz. Bu arada Tarkan’ın Orhan Gencebay’la yaptığı şarkı “Uyan” nasıl korkunç bir şeydir? Nasıl klişe olmuş inanamadım, Tarkan kendisiyle dalga geçmeye başladı sanırım artık.

Yerli rock listesinde, hakkaten radyoda çok sık duyduğum “Yandım Yandım Yandım” zirvede. Bu şarkı yerli listede ise 11. sıraya kadar yükselmiş. Rock listesinin Top 5’inde de bir değişiklik göze çarpmazken 10 numaradaki yerinden iki sıra daha yükselen Erdem Yener, 59 numaradaki yerinden 12 numaraya yükselen, henüz ismini yeni duyduğum Öztürk ve şarkısı Gülümse dikkat çekiyor.

Yabancı listede bir yıl önce kendisine tamamen sırt dönen medyanın, artık gaz üstüne gaz verdiği Britney Spears var. Geçen sene olması gereken dönüşünü bu seneye yapıyor. Yeni albüm umut verici görünüyor, Womanizer haricinde dinlediğim tek şarkısı “Kill The Lights” kızın başka hiçbir şarkısını andırmayışıyla şaşırttı beni. İki numarada Var Mısın Yok Musun misafirliğinin meyvesini sonunda toplayan Christina Aguilera var. Çok çılgın güzel bir şarkı olmasa da, greatest hits toplamalarındaki nümune yeni şarkı görevini başarıyla yerine getiriyor Keeps Gettin’ Better. Üç numaraya bugüne kadar yaptığı en güzel slowlardan biri ve çektiği şüphesiz en güzel kliple Beyonce ve If I Were A Boy oturmuş. Zirveye çıksın, bir ay orada kalsın, hiç şikayetim olmaz. Daha önceden duyurmak istiyordum şarkıyı size, maalesef ülke dinleyicisi keşfedip hakkını verdikten sonraya kısmetmiş. Albüm yazısı çok yakında gelecek ama. Madonna, son albümünden Türkiye zirvesine çıkamayan tek single’ı Miles Away’le 4 numaraya gerilerken Pussycat Dolls yeni single’ları “I Hate This Part” ile 62. sıradan 17. sıraya zıplıyorlar. Ailesinin başına gelen trajik olaylar yüzünden zor günler geçiren Oscar’lı Jennifer Hudson ise Spotlight ile 12 numaraya yükselmiş. Herkese iyi dinlemeler.

Hiç yorum yok: