29 Ekim 2008 Çarşamba

Türkiye Box Office 24.10.2008 - 26.10.2008


Film Adı

Hafta

Haftalık Seyirci

Toplam Seyirci

1

Testere 5

1

131.324

131.324

2

Aşk Tutulması

1

40.930

40.930

3

Devrim Arabaları

1

28.921

28.921

4

Üç Maymun

1

28.608

28.608

5

Max Payne

2

19.923

71.361

6

Sevgi Fırtınası

2

16.277

54.501

7

Vicdan

3

16.121

113.553

8

Ölüm Yarışı

2

13.985

47.777

9

Sihirli Şehir

1

13.142

13.142

10

Sevimli Dinozor Tatilde

2

12.009

31.177


Ağzım açık bakıyorum karşımdaki tabloya. Gerçekten kavga gürültü çıkınca hepimizin bakmaya meraklı olduğunu biliyordum da sırf dehşetten ibaret bir serinin bu kadar izleneceğini düşünmezdim. 24 Ekim haftasonu tatilsiz, bayramsız bir haftasonuydu, Testere 5 billboard'lar hariç neredeyse hiç promosyonsuz gösterime girdi ve 131 bin seyirciyle listenin zirvesine kuruldu. Yerli yapımcıların ağzının suyu akmıştır heralde. Çok yakındır diyeceğim bir yerli versiyonu ama zaten yaptılar, çektiler. İsmi “Destere” bu filmin ve de orijinalinden en büyük farkı en düzgün ifadeyle boka benzemesi. Testere'nin (maddeci dünyanın çok çabuk etkilenen akıllarına hayranlık veren) bir felsefe sahibi katili bu filmin sorumlularını bulsa, her türlü işkenceye maruz bırakırdı heralde. Her neyse bu yazı onun değil, gişe listesinin yazısı. Listenin bu haftaki kralı “Testere 5”.


Peşine üç yeni yerli film dizilmiş. “Aşk Tutulması”, Murat Şeker'in bir daha ruhunu satıp “Plajda” gibi filmler çekmemesine ilham olur umarım. Bu şirin görünümlü romantik komedi, yönetmenin yavaş yavaş anlamaya başladığımız tarzını yansıtıp, gişede de iyi iş yaparken, Plajda üç numaradan girebilmişti listeye ancak. Akıllarda bulunsun. Yine ilgi çekici olan Devrim Arabaları kasvetine ve pek eğlencelik gözükmemesine rağmen seyirciyi tavlamış diyebiliriz. 30 bine yaklaşan rakam böyle gösteriyor ayrıca beğenildiğini duydum genel olarak. Ben de bizzat görmeyi planlıyorum ama iple çektiğimi söyleyemeyeceğim. Bu iple çekme meselesi, gösterimini halatlarla çektiğim Üç Maymun'a getiriyor lafı. Maalesef Pazartesi günü gencturkcell indirimiyle izlemek durumunda kaldım. Çok güzel bir filmi çok berbat bir kitleyle izledim ama bu da Ceylan'ın yeni filmine aşık olmamı engellemedi. Yazısını bekleyin, yakında gelecek.


Sihirli Şehir haricinde başka yeni bir film yok ama 5 tane saydık zaten, daha ne olsun. Vicdan yedinci sıraya gerilemiş. Yönetmeni Erden Kıral'ın “Oyuncuları çıkarırsanız, bu film bir sıfırdır” deyişini geçen gün okuyup, ciddi ciddi kızdım. Güzelim filmi nasıl sıfatlara sokuyorlar... Kendi yönetmeni bile hakkını vermezse kim verecek? İki haftalık filmler Max Payne, Ölüm Yarışı, Sevgi Fırtınası ise listenin diğer sıralarını doldurmuş.


Bu Çarşamba Atatürk belgeseli “Mustafa” gösterime girdi. Haftaya listenin zirvesinde olmasını (umuyor ve) bekliyorum. Gidip de adalet dersi verdiğini sanan kanlı bir serinin beşinci filmine yenilmesin lütfen. Cuma ise Keira Knightley'li “Düşes”, Ferzan Özpetek'ten “Mükemmel Bir Gün” (koşarak gidilecek bir film daha), Kim Ki-Duk'tan “Rüya”, Altın Palmiye'li “Sınıf” ve tüm bunların üstünde “Dün Gece Bir Rüya Gördüm”, “Avrupalı” gibi BAŞYAPITların yönetmeni Ulaş Ak'dan uzay ve ayran konulu Nekrüt var. Geçin diğerlerini ilk bunu izleyin. Herkese iyi seyirler.

Hiç yorum yok: