22 Ekim 2008 Çarşamba

Türkiye Box Office 17.10.2008 - 19.10.2008


Film Adı

Hafta

Haftalık Seyirci

Toplam Seyirci

1

Max Payne

1

35.264

35.264

2

Vicdan

2

24.471

77.907

3

Sevgi Fırtınası

1

24.002

24.002

4

Avanak Kuzenler

4

20.610

340.114

5

Ölüm Yarışı

1

20.070

20.070

6

Sevimli Dinozor Tatilde

1

15.152

15.152

7

Acaip Bi Film

1

11.138

11.138

8

Eagle Eye

3

10.077

80.876

9

Orijinal Cinayet(ler)

4

8.187

163.082

10

Wall.E

4

7.360

147.985


Hakkında kimseden güzel bir şey duyamadım henüz ama Max Payne listenin zirvesinde bu hafta. Aklımı alan ve Nurgül Yeşilçay'a da Altın Portakal'ı alan Vicdan ikinci sırada izleyici çekmeye devam ediyor. Çok güzel bir film olduğunu defalarca söyledim, bence özellikle Nurgül'ün öne çıktığı bir yapıt değildi. Hani yıllardır peşinden koştuğu ödülü aldı ya şimdi herkes filmin Nurgül'ün tek kişilik şovu olduğunu iddia edip eleştiriyor. Çok sağlam çekilmiş bir filmdi, Altın Portakal'ı bizzat film olarak da alabilirdi. Hakkını yemeyelim.


Yerli saçmalıklardan sadece Avanak Kuzenler tutunabilmiş bu hafta. Yeni gelen filmlerin görece popüler oluşları eskileri temizlemiş az buçuk. Yenilerden Sevgi Fırtınası ve Ölüm Yarışı ilk beşe girmeyi başarmışlar. Bunlardan ikincisini ben de izledim (mecburen), çok da memnun kalmadım. Çok da bir şey beklemiyordum zaten. Jason Statham sonuçta; güneş tutulması gibi çok nadiren Crank gibi süper bir film yapabilir. Sulu parodi filmlerinin artık sıktığı bu tablodan da belli oluyor. En son yaptıkları Superhero Movie katlanılmayacak derece kötüydü. Bu türün gizli bir hayranı olan bendeniz bile bir şans vermedi “Acaip Bi Film”e. Ufak kitlenize hayal kırıklığı yaşatmayacaksınız ki destekleri devam etsin. 2000'lerdeki Türk müzik piyasası gibi olmak ister misiniz ha?


Haftaya üç yerli film gösterimde olacak. Bunlardan biri yılın en heyecanla beklediğim işlerinden biri: Üç Maymun. Hani tavsiye etmeye ihtiyaç bile duymuyorum, çok iyi olacağından şüphem yok. Hele de Ceylan filmlerinin genelde en zayıf halkası olan oyunculuk, bu filmde profesyonellerle desteklenmişken. Diğer yeniler Murat Şeker'in Aşk Tutulması ve Tolga Örnek'in Devrim Arabaları. Şeker'in filmi fragmanıyla, normaldeki halinden çok daha umut verici gözüktü gözüme ama kendisini “Plajda” filmi konusunda halen affetmiş değilim. Devrim Arabaları ise daha sıkıcı gözükebilir miydi bilmiyorum. Kötü olduğunu sanmıyorum ama ufak tefek promosyonu ve kasvetli afişiyle öbür haftanın galibi olmayacaktır. Bir de İlyas Salman'lı Çıngıraklı Top var. Hakkında söyleyecek bir şeyim yok maalesef.


Yabancı yeniler arasında da çok iddialı bir yapıt bize göz kırpıyor. Testere 5, serinin en son filminin 500.000 küsürlük izleyici sayısını aşmaya geliyor. Bence ticari yerli filmlerin bu filme karşı gösterime girmesi biraz hatalı olmuş (Üç Maymun ticari değil) zira erkek izleyiciyi salona çeken bir film varsa salonlarda diğerlerine pek şans kalmıyor. Testere serisinin hastası olmadım hiçbir zaman, abartılı buluyorum bunları. Hani olması gerektiğinden daha fazla. Üstelik felsefi kısmı topyekün yanlış geliyor. O yüzden beşinci filmin ilk izleyicilerinden olmayacağım muhtemelen. Bill Murray ve Tim Robbins'li fantastik City of Ember biraz daha fazla ilgimi çekti. Bir de Juliette Binoche'lu Paris var. Bu bolluktan seçin seçebildiğinizi. Ben önce Üç Maymun'da olacağım. İyi seyirler.

Hiç yorum yok: