30 Ağustos 2008 Cumartesi

Türkiye Top 5

1) ŞEYTAN – SERDAR ORTAÇ
2) BİRİ BANA GELSİN – FERHAT GÖÇER
3) SEVDİM AMA SONU YOKTU – RAFET EL ROMAN
4) APTAL – DENİZ SEKİ
5) DELİ OĞLAN – HADİSE

1) GIVE IT TO ME – MADONNA
2) DISTURBIA – RIHANNA
3) CLOSER – NE-YO
4) I LOVE MY PEOPLE – EDDY WATA
5) WHEN I GROW UP – THE PUSSYCAT DOLLS

Beklenen oldu ve Şeytan zirveye oturdu. Serdar Ortaç’ın nasıl olup da şu ülkenin popstarı olduğunu ve müziğimizi kaç sene geriye götürdüğünü bilemeyeceğim ama son iki albümünde öncekilere oranla daha az itici işler yaptığı kesin. Sözlerini yazmaya beş dakikadan fazla zaman harcasa ve kafiyeden başka şeyleri de önemsese (anlam bütünlüğü gibi) iyi şarkılar bile olabilirler. Bir de sesi var tabi ama o düzelmez. Bengü’ye verdiği “Gezegen” kızcağızın elinde fena patlamış olabilir ama sözleri saçmalamayan tek Ortaç şarkısıydı. Girişte neden bahsediyorsa, nakaratta da ondan bahsediyordu en azından. Şeytan saçmalamayan şarkılarından değil ama eğlendiriyor yeri gelince. Bizzat yaşamışlığım var; sarhoş olunca sözleri yanlış anlarsanız güzel bir şarkıya dönüşebiliyor.

Rafet El Roman’ın şarkısına ilk defa bugün videosu eşliğinde katlandım. Kendi standartlarına göre bile berbat bir iş. “Beni Affeder Misin?” ve Aşkın Nur Yengi’yle “Peşindeyim” son iyi şarkılarıydı sanırım. Ondan beri suyunun suyunu piyasa sürüp duruyor. Deniz Seki’ye gelince, nadir de olsa piyasamız hakkında yanılabiliyorum. Aptal’ın radyo listelerinde dört numaraya çıkacağını hiç düşünmezdim. Fakat bir albümün çıkış parçası olmak için hala kötü bir seçim olduğunu düşünüyorum. İki haftalık başarısı bunu değiştirmiyor.

Hadise’nin albümünü her gün daha çok seviyorum. “Creep” şarkısı Last FM hesabım olsa tüm zamanlar rekoru kırarak en çok dinlenenler zirvesine otururdu bu aralar. “Comfort Zone” ayrı bir güzel, hele de yeni bir ilişkinin tam samimiyet öncesi zamanlarına değinmesi çok hoşuma gitti. Bu kadar genç bir kızın bu kadar güzel söz yazmasına şaşıyorum. Deli Oğlan bu hafta da ilk 5’in içinde. Bence albümün Türkiye çıkışını bu kadar erteleyerek hata ettiler, çıkmış olsa oldukça satardı şimdiye kadar. Deli Oğlan'ın rüzgarı dindiğinde kullanabilecekleri tek bir Türkçe parça var o da pek favori olmayacak “Aşkkolik”. Hande Yener’in Hipnoz albümünden fırlamış gibi duruyor bu şarkı, o şarkıların da ne kadar tuttuğunu gördük.

Yabancı listede Madonna rüzgarı devam ediyor. Albümünün yeni baskısından Disturbia ile Rihanna da yerini almış. Benim oldukça hoşuma giden Pussycat Dolls şarkısı When I Grow Up geçtiğimiz hafta üç numarada zirve yapmıştı. Bu hafta beşinci sıraya gerilemiş. Yaz boyu her yerde dinlediğimiz “I don’t wanna work today..” diye giden şarkı “No Stress” ise 18. sırada. Kendi bilgisayarıma döndüğümde bu şarkıyla açılan bir saatlik bir DJ demosu yayınlamayı düşünüyorum. DJ Micky Friedmann’ın demosu Haziran’da geçmişti elime ama fırsat olmadığı için yayınlayamadım. Eylül başında güzel bir yaza veda hediyesi olur size. Herkese iyi dinlemeler.

Hiç yorum yok: