13 Ağustos 2008 Çarşamba

Meet The Spartans (2008)



Ucuz parodi filmleri bu sene “En Süper Kahraman”ı izleyene kadar sevdiğim bir türdü. Bu filmden sonra daha dikkatli yaklaşmaya karar verdiysem de boş boş gülmek istediğim günlerden birinde “Meet The Spartans”a bir şans vermeye karar verdim. Beklenenden çok fazla gişe yapıp sezonunun en çok konuşulan filmlerinden birine dönüşen “300” filmi vasıtasıyla bir sürü filmi ve televizyon programını dalgaya alan yapım biricik Anna Faris’imin Korkunç Bir Film serisine yaklaşamıyordu tabi ama nadir de olsa beni güldürmeyi becerdi. En azından ilk cümlede andığım film kadar zavallı değildi, o kesin.



Filmde en çok kullanılan iki espri bu tip filmlerin demirbaşlarından olan sürekli dayak yiyen tip esprisi ve gay esprisiydi. Bir de pelerin ve donla gezen savaşçıları anlattığı için çok daha müsait oluyor film bu tip şakalara. Spartalıları abartılı karın kaslarıyla kadınlarla selamlaşmak için çakan, erkeklerle selamlaşmak için öpüşen tipler olarak gösteriyor. Persler ise garip bir şekilde bildiğiniz Amerikan zenciler tarafından canlandırılmış. Oryantal bir durum yok ortada, heralde oyunculara ödenecek masrafları azaltmak için ellerinin altında beyaz olmayan kim varsa kullanmışlar. Perslerin komutanı ise Borat filminde gülmekten nefessiz bırakan Azamat olarak izlediğimiz Ken Davitian tarafından canlandırılmış. Dalga geçilen tipler arasında Britney Spears, açılışta hazırlıksız yakalayan bomba bir espriyle Brad Pitt-Angelina Jolie çifti, American Idol jürisi, Happy Feet penguenleri, Dane Cook, Ellen Degeneres, Tom Cruise gibi onlarca isim var. Ancak çoğuyla çok sığ dalga geçilmiş, aklınıza gelecek ilk espriler filmde mevcut. Paris Hilton, Britney Spears ve Lindsay Lohan verdikleri frikiklerle anılırken, Paris aynı zamanda 300 filminde Sparta ordusuna ihanet eden o ucubik tipin yerine de geçiyor. Filmde büyüklü ufaklı rol alan komedyenlerin çoğunu gerçekten başarılı parodi programı MAD TV’den tanıyoruz fakat oradaki çoğu parodinin bu filmdekilerden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hele de makyaj konusunda filmde ciddi bir sorun var, hemen hemen kimse dalga geçtiği tipe gerçekten benzememiş. Kostümünü giyip, saçını aynı yapmak yetmiyor maalesef. Özelikle American Idol jürilerinin taklitleri beni cidden baydı. Her fırsatta Brtiney’i sokuşturmak ucuzcaydı. Gerçekten güldüğüm bir tek Dane Cook taklidi vardı. Hiç komik olmadığı konusunda sürekli eleştirilen bu biraz narsist stand-up’çıyı MAD TV’de çok güldüğüm Ike Barinholtz canlandırıyordu.



Parodilerden normal esprilere dönersek yine pek umut verici bir tablo yok ortada. Gerçekten kahkaha attığım tek sahne Sparta ordusunun çifter çifter elele tutuşup savaşa “I Will Survive”ı söyleyerek gidişleriydi. Çok başarılı bir espriydi gerçekten. Bunun haricinde komedi tahmin edebileceğiniz düzeyde kalıyordu. Açıkçası başka filmin neyi hakkında yazsam bilemiyorum. Makyajla halledilen karın kasları baya gerçekçiydi, onu söyleyebilirim heralde. Başroldeki Sean Maguire ilk büyük stüdyo filminde başarılı bir performans çıkarmıştı. Gerard Butler kadar olmasa da 300’ün başrolüne bile yakışırdı oynasa. İkinci başroldeki Kevin Sorbo’yu ise yıllarca Kanal D’de izlediğimiz Herkül’den tanıyorduk. Filmde buna da bir atıf vardı. Ayrıca oyuncunun DVD ekstralarında kendiyle dalga geçmesi de takdire şayandı. Filmdeki mizah anlayışı aynen DVD ekstralarında devam ediyordu zaten. Aktörlerin rollerine nasıl hazırlandığını gördük, egzersizlerinin arasında mekik ve kıç tokatlamayı birleştiren “Turkish Ass Slapping” tekniğinden de haberdar olduk. Tek bir espride Türklerin maruz kaldığı iki birbirine çok uzak yakıştırmanın (barbar hapisane insanları ve mutlu masut gayler) birleşmesine şahit olduk. Allah vere de her şeyi abartan medyamız duymasa.



Meet The Spartans zekice esprilere çok nadir bulaşıp yüzeysel tarafından güldürmeye çalışan bir film. Bunu hatırlayarak izlerseniz 80 dakika boyunca boş boş sırıtıp hemen sonra filmi unutabilirsiniz. Saygı değer komedi arıyorsanız başka yöne bakmanız gerektiğini söylemem lüzumsuz olur heralde. Bir de Carmen Electra’nın rol alıp da soyunmadığı başka filmi bulmanız zor olabilir. Fakat bir filmde neden bunu arayasınız ki?

Not: 1.5 / 5

3 yorum:

kral dedi ki...

vay be film gzl bşiye benzio izlicem:D:D

Adsız dedi ki...

LightYears

i will survive kısmı çok bombaydı ya :) brangelina da beklenmedikti çok..
bi de en sonda britneye çok güldüm ben..

lecterhouse dedi ki...

sekiyorlardı bi de giderken :)