7 Ağustos 2008 Perşembe

Handsfree, I Kissed A Girl, Ten Paciencia

Yabancı müziği belli ki biraz ihmal ettik, istek üzerine istek geliyor. Yerli albümleri (hem de baya iyi yerli albümleri) dinlemekten yabancılara fırsat kalmadı. Zaten konserlerine hazırlık olsun diye REM’den başka yabancı artist pek dinlemiyorum bu aralar. Neyse gelelim bahsetmeye değer üç şarkıya.



Sonny J – Handsfree (If You Hold My Hand): Bu yazın dans şarkısı ilan edildi bile. Sonny J adlı bir DJ’in son trendleri çok başarılı takip ettiğinin göstergesi olan şarkı bir çok yönüyle hoşunuza gidebilir. Amy Winehouse ve Duffy ile popüler olan çatallı ses aslen 1972 tarihli olan bu şarkıyı seslendiren Donna Hightower’da da mevcut. Ben orijinal şarkıyı hatırlayacak kadar eski değilim ama bu versiyonu oldukça hoş. “..smile upon my face and hide the years” derken ki Hintimsi vurgu, radyasyona maruz kalıp herkesi dans etmeye ikna edebilen bir yaratığa dönüşen sarışını anlatan klibi, dansları çok başarılı. Ha, benim diskoda dans ederken tercih edeceğim şarkı değil ama “Mercy” bangır bangır çalarken bunun da gönülleri fethetmesi gayet mantıklı. Böyle hüzünlü sözlere sahip şarkıların kıpır kıpır oluşu bana bizim sanat müziğindeki “Ellerim Böyle Boş Mu Kalacaktı” gibi şarkıları anımsatıyor. Enstrümanlar coşarken sözlerde derin bir keder var. Bu şarkı da aynen öyle, sadece keder yerine hüzünlü bir umut var diyelim. Etkilemesi için varolan sebeplerden biri de bu. Türkiye’nin yabancı şarkı listesinde 12 numaraya kadar yükseldi şimdilik. Yakında yenilecek listede daha yüksek bir yere oturur gibime geliyor.



Katy Perry – I Kissed A Girl: Bu yazın şarkısı ise budur. Amerikan Billboard listesinde 7 haftadır zirvede oturan şarkı böyle giderse geçen senenin Umbrella’sı gibi bu seneyi götürebilir. Yorumcu Katy Perry’nin görüntüsünden çaktırmadığı güçlü sesi, “bir kızı öptüm ve bundan hoşlandım” sözleri oldukça eğlendirici. Muhafazakar ağırlıklı Amerika’yı, hele de Rnb türünde değilken nasıl fethetti bilemiyorum ama etti bir şekilde. Ülkemizde listelerde 10 numaraya kadar yükseldi, şu anda da orada. Ben radyolarda çok sık duyuyorum, daha zirvesine çıkmadı belli ki. Açıkçası böyle cüretkar bir şarkının bu ilgiyi görmesine de seviniyorum. İyi yapılan ve birazcık provokatif olan işlerin arkasındayımdır. Katy Perry, ülkesinde çılgınlar gibi sevilen 15 yaşındaki gençlerin kraliçesi, sinir bozucu Miley Cyrus’la ağız dalaşına sokulmaya çalışıyor biraz. Burada olsaydı da görseydik bizim magazincilerin gayretini.



Thalia – Ten Paciencia: Şarkının ismi “Sabırlı Ol” manasına geliyor. Zamanında delisi olduğum Thalia’nın müzik kariyeri çok önemli derecede hız kesti son yıllarda. Bu şarkısından arkadaş uyarmasa haberdar bile olmayacaktım. Gerçi ülkemizde sevilen bir hatun olduğu için birkaç haftaya çalınmaya başlar etrafta ama eski şarkıları kadar pop olmadığı için o kadar talep görmeyecektir. Bu sefer iyice Latin yapmaya karar veren pembe dizi kraliçesinin şarkısı inanılmaz gaz bir girişle, adeta en büyük hitlerinden Arrasando ayarında açılıyor ama sonrasında aynı güzellikte devam etmiyor. Bir önceki albümünün rezil çıkış şarkısı Amar Sin Ser Amada’ya oranla başyapıt diyebilirim ama kötü albümler genellikle peşinden gelen albümü dibe sürüklerler satışlarda. Bu yeni albümün o duruma düşeceğini tahmin ediyorum. Ancak şarkıyla eğlenmemize engel değil bu. Meksika’nın kumsalda ateş yakıp, etrafında takılmak diye özetleyebileceğimiz bir geleneği olan Lunada’dan adını alan albüme yakışır bir kliple şenleniyor bu şarkı. Dediğim gibi özellikle girişi çok keyifli. Gerisini rahatlıkla kurtarır. Henüz listelerimize girmedi ama dediğim gibi yakında olur keşfi.

Yabancı müzik listemiz yenilenince bu alanda yeni bir şeyler daha yazacağım. Bu kadar ara vermem tekrar. İyi dinlemeler.

8 yorum:

y.s. dedi ki...

eskiler bilir,45 likler döneminin
-nezleli- sesli YELİZ'ini.''sen ve ben''le sevdirmişti bize ''if you hold my hand''i,neden sonra hatırlayabildim,eee yaş olsa gerek buna sebep.

lecterhouse dedi ki...

belki bi türk dj çıkar da cover yaparsa o da meşhur olabilir. bu şarkının orijinali de 1972 den ne de olsa :)

Adsız dedi ki...

aaa, bravo Yaşacığım ..valla şimdi o şarkıyıda merak ettim ben.. sende varsa dinlet bize

Fatih ,slm ne güzel yorumlamışın... ben bu şarkıyı daha 1. dinleyişimde çok sevdim..hatta bilmeden 60 ların soundu var diyede bir müzik otoriteçesi gibi fikir bile yürüttüm:))
nede olsa 72 lerde biz çocuktuk illaki duymuşuzdur...
şu orjinalide birisi bulsada bana dinletse piilizz..
sevgiler......
bir dost

yasavas dedi ki...

sevgili bir dost,
mail adresini bildir bana,hepsi mevcut bende,yollarım sana.

lecterhouse dedi ki...

sevgili dost, otoriteçe lafına kopmuş durumdayım :) kimliğini gizlemene lüzum yok rahat takıl :) yaşa, okuyucularımın istekleriyle ilgilendiğin için çok teşekkür ;)

S€L€N dedi ki...

thalıa konusunda sana katılıyom muzıgını dınledım melodısı hos ama melodının degısımı bırıbırne uyumsuz olmus bır yerde kopuyom sarkısnı dınlerken ama bası gectgnde yıne durgun ama thalıa bu yha yıne de sevılen brı :D:D ı kıssed a gırl sarkısını tavsıye ettın ıcın dınledım cıdden hosmus:D:D

S€L€N dedi ki...

thalıa konusunda sana katılıyom muzıgını dınledım melodısı hos ama melodının degısımı bırıbırne uyumsuz olmus bır yerde kopuyom sarkısnı dınlerken ama bası gectgnde yıne durgun ama thalıa bu yha yıne de sevılen brı :D:D ı kıssed a gırl sarkısını tavsıye ettın ıcın dınledım cıdden hosmus:D:D

lecterhouse dedi ki...

i kissed a girl hakkaten keyifli bir şarkı. thalia nın albümü tahmin ettiğim gibi çok gecikmeden geldi türkiyeye. emi ın sayfasında haftanın albümü diye tanıtılıyordu. şarkının girişi çok keyifli ama sonra kaçıyor o neşe. thalia eski günlerinde değil artık zaten. yine de dinleniyor.