3 Temmuz 2008 Perşembe

Türkiye Top 5

Yerli Liste

1) BAS GAZA – İSMAİL YK
2) BİRİ BANA GELSİN – FERHAT GÖÇER
3) ARADA BİR – TARKAN
4) DELİ OĞLAN – HADİSE
5) VAH VAH – GÖKHAN ÖZEN

Yabancı Liste

1) GIVE IT TO ME – MADONNA
2) SHINE ON – RIO
3) IF I NEVER SEE YOUR FACE AGAIN – MAROON 5 EE. RIHANNA
4) BEGGIN’ – MADCON
5) HEARTBREAKER – WILL.I.AM

Yerli listemiz Hadise’yi içererek beni mutlu etmeye devam ediyor. Kızın yabancı şarkılarının kıymeti bilinmiş olsaydı kimse Deli Oğlan’ın yüzüne bakmazdı gerçi ama neyle kurtarırsa kar. Ferhat Göçer listeye geri döndü ama bu sefer ezmeyeceğim. Şarkısı fena değil, yine hem bağırdığı hem sakin söylediği yorumları üst üste bindirip yapmışlar parçayı ve bu duruma gıcık oluyorum ama şarkının kendisi idare eder. Hiç samimi bir şarkı değil ama dediğim gibi idare ediyor.

Gülben’in “Av-ru-pa duyacak milli duyguları nasıl sömürdüğümüüüü..” dediği şarkısı ilk 5’ten kaybolurken, Gökhan Özen yerini doldurmaya gelmiş. Bu kadar eskimiş duran bir parçayla iş yapabiliyorsa halen belki de kendisinde benim göremediğim bir şeyler vardır. Tarkan’ın zirve yüzü göremeyen “Arada Bir”i 3 numaraya gerilerken, İsmail YK kurulduğu koltukta takılıyor.

İlk 5’e giremeyen fakat gerisinde takılan şarkılara bakarsak Hande Yener’den Hipnoz’u, Demet Akalın’dan Bebek’i, Serdar Ortaç’tan Şeytan’ı, Nefes’i görebiliriz. Bu hafta çıkan klibiyle bende büyük bir şaşkınlık (çıkacağını bilmediğimden) ve hayal kırıklığı (çok kötü olduğundan) yaratan Murat Boz şarkısı Uçurum’u ve Keremcem’in dans parçalarını ise yukarılarda bir yerde göreceğimizi zannetmiyorum. Murat’a “Seni Bana Bağlayan” ve “Dönmem” şarkılarını “Püf” gibi bir saçmalık uğruna harcadığı için de teşekkür edelim.

Yabancı listede kraliçe yine zirvede. Her ne kadar yerli şarkılara bile meydan okuyacak kadar başarı gösterse de şarkıları konser durumu bir türlü gerçekleşmiyor maalesef. Yıllardır bir sistem oturtamayan ve ülkenin konser konusundaki çekiciliğini arttıracaklarına her yıl daha dengesizleşen organizatörlere selam çakalım buradan. Maroon 5 yıllanan albümlerini nasıl yenileyeceğini bilmiş. Rihanna’yla yaptıkları düet, kızın soğuk bakışlı bir yılana benzemesine rağmen güzel olmuş. Albümde daha güzel şarkılar vardı yine de. İlk 5’te değişen başka bir durum yok. Herkese keyifli dinlemeler.

1 yorum:

triancula dedi ki...

if i'll never see your face again çok vasattı sonra bir anda sevdim rihanna'dan sonra.

ve "dönmem" gerçekten enfesti. ki o şarkıyı radyolar bile çok çalmıştı ama değerlendir-e-medi belki haberin vardır, adam stardium'la mahkemelikti o dönem. yoksa sanmıyorum ona klip çekmek istemediğini. ama koca bir yazık oldu.