25 Haziran 2008 Çarşamba

Beyza Fazlaşeker ile Röportaj - Karanlık Ev Özel Haber

Sevgili okurlarım geçenlerde yayınladığım Gözde Taze röportajına ilginiz ve yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Naçizane blogunuza gösterdiğiniz ilgi medya dünyamızın da ilgisini çekmiş olmalı ki çok büyük bir televizyon starımız benimle röportaj yapmayı kabul etti. Küçük büyük herkesin ilgiyle izlediği Büyülü Arkadaşım dizisinin yıldızı Beyza Fazlaşeker’le ilk konuşmamızda yazılarımı çok beğendiğini ve siteyi ilgiyle takip ettiğini söyledi. Ben de kendisiyle ufak bir sohbet yapmak için bu fırsatı kaçırmadım.



Fatih: Sevgili Beyza, “Büyülü Arkadaşım” dizisi aldı başını gidiyor, sohbetimize bununla başlayalım isterseniz.

Beyza: Fatihciğim gerçekten öyle, değil mi? Reytinglerde bugüne kadar hiç yakalamadığımız başarılar yakaladık, yayınlandığımız kanal ise sabah akşam bizim tekrarlarımızı gösteriyor.

F: Aslında onu demek istememiştim ben?

B: Öyle mi?

F: Yani her sihirli dizi büyücüler, periler, sihir konseyleri içeriyor ama sizinki orkları, elfleri, Orta Dünya’yı, Harry Potter’ı bile dahil etti. En son bölümde evinde yaşadığınız ufak çocukları üfürükçü hocadan kurtardınız.

B: Evet, bu sayede halkı bu tip tehlikelere karşı uyarıyoruz. O bölümde 9 yaşında bir kız olan Cansu karakteri sınıfındaki bir çocuğa ilgi duyuyor ve onun ilgisini çekmek için çareyi üfürükçülerde buluyordu. Sonra geri tepen kara büyü çocuğun vahşice ölmesine sebep oldu. Ben ise çocuğun cesedini ortadan kaldırarak Cansu’yu düştüğü zor durumdan kurtardım. Böylece ailevi değerleri ve arkadaşlığın gücünü yüceltirken aynı zamanda çocukları doğru büyücüleri seçmek konusunda da uyarıyoruz.

F: Doğru büyücü derken?

B: Laik büyücüler yani. Din ile büyü işlerini birbirine karıştırmayanlar. Benim gibi..

F: Karakteriniz gibi demek istediniz heralde..

B: Evet evet.. (Gülüyor) Çok fena durumlardayız vallahi, günde 14 saat çekim yapmaktan hayal ve gerçeği karıştırır oldum.

F: Hazır bu konuya değinmişken sormadan geçmeyeyim. Ülkemizde dizi sektörünün içler acısı hali konusunda ne düşünüyorsunuz? Bütün gününüzü alan çekimler, haftada 2 saatlik, film uzunluğunda bölümler, düşen kalite..

B: Ne kadar doğru konuştun! Kesinlikle bir şeyler yapılması gerekiyor bu konuda. Dizinin bir bölümünün yarım saatini sihirle kostüm değiştirerek geçiriyoruz. Sıkıntıdan kendi dizimi izleyemiyorum.

F: Neyse ki seyirci sizin gibi düşünmüyor. Geçenki bölümünüzle Türkiye’nin yüzde 60’ını ekran başına topladınız.

B: Ne buluyorlar anlamıyorum açıkçası. Moron moron izliyorlar öyle. Diyarbakır’dan mı--

F: Niye sustunuz, ne oldu?

B: Bir şey yok! Bir şey demedim! Sıradaki soru lütfen..

F: Peki.. Geçenlerde rol arkadaşınız Berk Uslanmaz ile aşk dedikoduları çıktı hakkınızda. Bunlar hakkında ne diyeceksiniz?



B: Bunlar yalan. Bakın böyle şeylerin olması mümkün değil. Ben Perili Kule Diyarından gelen 300 yaşında bir periyim. O ise sadece bir dizi aktörü. Peri Kanunları’na göre ölümlü bir erkek ve ölümsüz bir kadın kat’iyen birlikte olamaz. Ancak aynı cinsiyettelerse kabul edilebilir.

F: Efendim?

B: (Transa geçmiş bir halde gözlerini yuvarlıyor) Ay çok pardon kişilik değiştirdim istemeden. Fazla çalışmaktan bölündü de.. Ne demiştiniz?

F. Berk Uslanmaz’la çıkan aşk dedikodularından bahsediyorduk..

B: Berk benim abim sayılır. Böyle şeyler çok ayıp. Gerçekten sihirli güçlerim olsa bu dedikoduları çıkaranların bağırsaklarını sökerdim valla. (Gülüyor)

F: Korkmamış gibi davranarak devam edeyim. Geçenlerde rol aldığınız Fatih Akın’ın filmiyle Cannes Film Festivali’ne katıldınız. Şimdi ise televizyonda sihir dizisinde Puding isimli bir karakteri oynuyorsunuz. Alışması zor olmuyor mu?

B: Durum zannettiğiniz gibi değil. Büyülü Arkadaşım dizisinin her bölümünü farklı bir yönetmen yönetiyor. Üstelik çok kaliteli isimler.

F: Buna inanması biraz zor..

B: Elbette öyle. Kanal dizi biter bitmez jeneriği kestiği için sizin haberiniz yok ama son üfürükçü hocalı bölümü Dario Argento yönetti..

F: Çüş! Ne?! Pardon, efendim?

B: Tabi ki öyle! Ondan önce yayınlanan bir bölüm vardı. Çocukların başı mafyayla derde giriyordu, okulda uyuşturucu sattıkları için. Ben de babalarının haberi olmadan her şeyi örtbas ediyordum. Orada çok şiddetli sahneler vardı, hatta mafya baronunun beynini dağıttım son sahnede. Onu da Martin Scorsese çekti.

F: Buna da inanmamı beklemiyorsunuz heralde. Hadi Argento’nun son filmlerine bakarsak geleceği yer Türk dizileri de, Scorsese yaşayan en büyük yönetmenlerden.

B: İstersen inan Fatihciğim, gerçekten durum böyle. (Yine trans halinde gözleri yuvarlanıyor) Kendisini Peri Konseyi’yle beraber Fildişi Salonu’nda ağırladık. Parıldayan Akçaağaç Şurubu’muzu çok beğendi. (Trans halinde gösleri yuvarlanıyor) Ama seni inandırmak zorunda değilim heralde ***** *******. ******** ***** kasımpaşa.



F: Elbette değilsiniz, özür dilerim.. Gelecek bölümlerde bizi ne bekliyor peki?

B: Benimle mi konuşuyorsun? Benimle mi konuşuyorsun?

F: Evet, röportaj yapıyoruz.

B: Ay çok pardon Scorsese moduna girdim. Gelecek bölümler dedin değil mi? Sıradaki bölümde çocuklar yetim ve öksüz kalacak ben de onları dondurma yemeye götüreceğim.

F: Çok ilginç. Gelelim sizinle konuşmamız gereken diğer mevzuya. Hollywood’a açılıyormuşsunuz. Fatih Akın’ın filmi sayesinde mi oldu bu?

B: Kim dedi size bunu? Erol Köse mi?

F: Evet.. Hatta yolladığı diğer haberler arasında Amerikan Güreşi şampiyonu olduğunuz, kulislerde Grammy adaylığınızın konuşulduğu, Nobel’e aday adayı olduğuz da yazıyor.

B: Hepsi yalan canım. Adam zorla albüm yapmak istiyor bana, bir türlü hayır cevabını yediremedi kendine. O da her albüm çıktıktan sonra yaydığı dedikoduları karıştırıp şimdiden yaydı sanırım.

F: Bir albüm durumu yok yani?

B: Elbette yok. Bence herkes kendi işini yapmalı. Ben nasıl ki bu işten anlamayanların oyunculuk yapmasını istemiyorsam, şarkıcılar da benim albüm yapmamı istemez elbette. İşin eğitimini almanız lazım.

F: Siz oyunculuk eğitimi aldınız mı?

B: Hayır, ne alaka şimdi bu soru?

F: Ne bileyim, aklıma geldi. İsterseniz diziye dönelim. Dizinin önemli bir bölümünü görsel efektler oluşturuyor.

B: Çok değerli bir ekibimiz var. Çok çalışıyorlar gerçekten, işleri biz oyunculardan bile zor. Geçenlerde çalışırken ziyaret ettim onları, bir göz atayım dedim. Paint diye bir program kullanıyorlar, nasıl karmaşık size anlatamam. Ama bunun kalitesi diziye de yansıyor tabi.

F: Şüphesiz! Dizi müziklerini ise Kıraç yapıyor. Kendisinden nefret ettiğimi söylersem ayıp olur mu?

B: Hayır olmaz. Geçenlerde setteyiz, bütün gün her taraf ter kokuyordu. Kafayı sıyırdım, nerden geliyor, kimdir bu diye. Bir de ağır ki sormayın. Bütün gün o halde çalıştık. Sonra öğrendim ki Kıraç uğramış o gün sete.

F: Kusmamak için kendimi zor tutuyorum. Gerçekten o kadar kötü mü?

B: Çok çok çok kötüydü. Yine de müziklerini dinlemeye tercih ederim.

F: Fox TV’nin Bez Bebek dizisini size rakip olarak piyasaya sürdüler ve o dizi de çok tuttu. Nedir bu sihirli dizilerin kerameti?

B: Biliyorsunuz ATV’de yayınlanmadığı sürece bir dizinin tutma ihtimali yüzde 50’dir. Sadece ATV için bu oran yüzde 25. Fox TV için “koyunun olmadığı yer”, Bez Bebek dizisi için de “keçi” diyebiliriz. Sonuç Abdurrahman Çelebi oluyor tabi ama bütün gün yayınlansa da o dizi o kadar fazla izlenmiyor, merak etmeyin.

F: Edebi ve aydınlatıcı bir cevaptı teşekkür ederim. Dizinin bir dahaki sene sona ereceği konuşuluyor, bundan sonraki planlarınız nedir?

B: Bir kere dizinin bittiği yok. Ben Gülse Birsel’in bir tel saçını alıp okutup üfletip bizim yapımcının yastığının altına koydum. Şimdi diziyi 1500 yıl boyunca sürdürmeye kararlı.

F: Dizinin haricinde projeleriniz olacak mı diye soralım o zaman.

B: Dizi bitmiyor ama ben ayrılacağım. O yüzden bu soru da uymaz.

F: Diziden ayrılınca ne yapacaksınız peki?

B. Bilmem..

F: Bu cevabı vermek için biraz fazla kastırmadınız mı?

B: Ben öyleyim, uzattıkça uzatırım! Gülse Birsel’in saçından kendi yastığımın altına da koydum.

F: Nasıl ayrılacaksınız diziden?

B: Trajik bir şekilde öleceğim.

F: Ama.. karakteriniz ölümsüz?

B: E orası da sürpriz olsun. Zaten öleceğim bölüm olan sezon finalini canlı yayınlayacağız. Bu dünyada ilk kez yapılıyor!

F: Hayır, Will & Grace yaptı, E.R. yaptı, Binbir Gece yaptı.

B: Öyle mi? Bizim kanal neden yalan söylüyor o zaman?

F: Bilmiyorum.. Gerçekten bilmiyorum..

B: (Düşünceli) Onlara bütün binayı sihir kullanmadan temizleme cezası vereceğim.

F: Son olarak siteyi okuyan hayranlarınıza bir mesajınız var mı?

B: Hepinizi seviyorum! Beni izlemeye devam edin.

F: Bu güzel sohbetten çok keyif aldım Beyza hanım… Veya hanımlar. Tüm kişiliklerinize teşekkür ederim.

B: Ben teşekkür ederim.. (Gözleri kayar) Sihirle kalın. (Gözleri kayar) Bi ****** git, sıkıldım.

3 yorum:

edda dedi ki...

aa ben bu beyza fazlasekeri nerden tanıorum acaba???:) buyulu arkadasım dizisinden olsa gerek:P
yemin ederim koptum super olmus:D:D
fotolar super hele en sonundaki paintle yapılana:D keske dizinin kucuk oyuncusu ahmeti de kullansaydnız fotolarda:)

triancula dedi ki...

beyza fan kılap! :D

Seven-Hill dedi ki...

"Ben Gülse Birsel’in bir tel saçını alıp okutup üfletip bizim yapımcının yastığının altına koydum." :)