28 Haziran 2008 Cumartesi

Türkiye Top 5

1) BAS GAZA – İSMAİL YK
2) ARADA BİR – TARKAN
3) DELİ OĞLAN – HADİSE
4) AVRUPA (MİLLİ TAKIM) – GÜLBEN ERGEN
5) SANA GÜVENMİYORUM – ZEYNEP DİZDAR

Evet, evet, evet sayın dinleyiciler! İşte istediğim tablo! Yani en azından bir kısmı. Yeni aşkım Hadise, Türk pazarı için hazırladığı Deli Oğlan şarkısıyla listenin 3. sırasından bildiğin giriş yaptı! Hatun geçen hafta ilk 20’de bile değildi. Kendisi ve yeni albümü “Hadise” hakkındaki yazım çok yakında yayında olacak ve kesinlikle bir sürü övgü içerecek. Çok iş var bu kızda, sonra söylemedi demeyin. Bu “Deli Oğlan” şarkısının hem sözleri hem klibi rahatlıkla kızın standartlarının altında kalıyor diyebilirim. Buna rağmen 3. sırada olması iyiye işaret. Allah Erol Köse’nin eline düşürmesin.

İlk iki sıra değişmemiş. Tarkan’ın İsmail YK gibi bir kılkuyruğa yenilmesini sindirebildiğini hiç zannetmiyorum. Çocuğa yazık da oluyor hakikaten, berbat bir albüm de yapmış olsa satacaksa Tarkan satsın, İsmail YK değil. Ayrıca bilin bakalım kimin yeni şarkısının bir b*ka benzemediğini fark etti ülkemiz.. Tabi ki Ferhat Göçer. “Bizim Şarkımız” ilk 5’ten kaybolmuş. İkinci video klip şarkısı Biri Bana Gelsin, yabancı bestekarının da etkisiyle defalarca daha iyi bir şarkı, üstelik yorumcusuna rağmen katlanılabilir bir eser. Onunla çıksın zirveye, laf etmeyeceğim.

Albümünün en kötü, son 10 yılının en kötü şarkısını Milli Takım’dan faydalanıp çılgın gibi bir reklam kampanyasıyla pazarlayan Gülben Ergen’in haline ise üzülemiyorum. 2008 tarihli bir albüm öyle düzenlenmiş bir şarkıyı içeriyorsa satmamayı hak ediyor. Üstelik ben bu Euro 2008 ve yanında gelen milliyetçi duyguları fırsat bilip kendi menfaatlerine yontan tiplerden sıkıldım. Yurttaşlarım dünya çapında başarılar kazanmakla övünüyor, bunlar ise destek ayağına dayıyorlar millete reklamı. Samimi bulmuyorum, hele de 3 yaşında, eski, üstelik yabancı bir şarkıyı (A Drinking Song), şarkıya uyan sözler yazmaya zahmet bile etmeden yayınlayan Ülker’i kınıyorum.

Son sırada şarkı yapmadığı sürece kimse tarafından hatırlanmayan Zeynep Dizdar var. Serdar Ortaç halen yok. “Ne yaparsa satar” durumu gerçek değilmiş demek ki. Zavallı Hadise kızım bu kişiyle düet yapmanın fayda değil zarar getireceğini anlayacak kadar profesyonel gözüküyor, keşke yapmasaydı. İnşallah bir de şarkısını alıp okumaz. Onu yaptığı zaman aşkımızın sonu yaklaştı demektir.

Not: Şehir dışındaydım. Yazılar bugünden sonra hızla gelecek. Sezen’in ve Hadise’nin albüm yazıları ve festival değerlendirmesi yakında.

2 yorum:

triancula dedi ki...

hadise'yi birazdan dinlicem ama sezen'ime kötü laf gelirse vallaha billaha bozuşuruz! kadın mükemmel bi albüm yapmış, kaygı sıfır!

hadise çok sevimli ya hani geçen gördüm powertürkte şey diyordu "yani sözler sezen aksu ya ait veee şarkıda hadi deli oğlan hadi beelime dolan, yani çok özeeel sözler bunlar..." :D oy yavrum ya! hadise can'dır valla!


bir de MY BODY harbiden mükemmel bir şarkı ve gelmiş geçmiş en süper video kliplerden biri. değeri bilinmedi pek türkiye'de ama belçika'da falan baya iyi derece elde etti. yeni single my man and the devil on his shoulder da oldukça ilginç belki diğerleri kadar ticari anlamda başarı olabiliecek değil ama kaliteli!

yaşasın hadise kardeşliği! :pp



not: bu arada sophie'nin if i can't dance'ı sadece ispanya'da çıkmış single olarak ve ben de şarkıya daha yeni yeni alışmıştım, can't'ları hep itici geliyordu şimdi şimdi sevdim ve çüş dedim sophie ne acelen vardı harbi?? sen o kadar yıl boş geç sonra bunu yap sorna 1 sene sonra albüm yapçam diye single olarak bile püyasaya süreme! çüş derler adama!

triancula dedi ki...

ayrıca hayatımda gülben ergen hatunu kadar herşeyden en az zararla dönen biri görmedim. yani türkiye gruptan çıkamasaydı elinde patlicaktı şarkı ve patlamadı! hakkaten çüş ya! çüşşşş!