12 Haziran 2008 Perşembe

Türkiye Box Office 06.05.2008 - 08.06.2008


Film Adı

Hafta

Haftalık Seyirci

Toplam Seyirci

1

O... Çocukları

4

48.166

536.802

2

Indiana Jones

3

29.834

232.004

3

Sex and The City

2

26.935

97.739

4

21

1

20.506

20.506

5

En Süper Kahraman

1

19.332

19.332

6

88 Dakika

2

10.263

32.656

7

Boleyn Kızı

3

6.292

49.013

8

Öldüren Cazibe

1

5.113

5.113

9

Burada Olan Burada Kalır

5

4.418

83.152

10

Ölümcül Oyunlar

2

3.600

15.185


Valla ben sinemalara uğramayınca ilk üç değişmiyor bile görüyorsunuz. Zirvenin üç ismi, vizyona giren iki ilgi çekici filme rağmen değişmemiş. Demet Akbağ'ın “O... Çocukları” kendinden beklenen ticari performansı gösterdi kesinlikle, hatta biraz fazlasını bile. Indiana Jones ise Amerika'da gördüğü ilgiyi görmüyor tabi ama tıpkı Harrison Ford gibi vizyonda eskimesine rağmen halen 2. sırada. SANSÜRLÜ olduğunu buradan duyurduğum Sex and The City filmi ise Türk seyircisinin gözüne girdi heralde. Amerika'da 1 numarada açılış yapıp sonraki hafta 4. sıraya düşen film ülkemizde geçen haftaki yerini koruyor.


Yeni filmlerden açıkçası “En Süper Kahraman” daha çok iş yapar diye düşünmüştüm. “Scary Movie” ekolünden gelme bu filmi ben gidip izlerim açıkçası, genelde fazla sulu olsa da güldürüyor beni bu filmler. İlk Scary Movie'yi izlediğimde baya küçüktüm gerçi ama gülmekten kendimi kaybetmiştim. “21” ise ülkemizdeki matematik severleri cezbetmeli. Bu akıl oyunları hakkındaki filmler veya kitaplar ilgi görüyor Türkiye'de. Önümüzdeki hafta çok sıkı filmler geliyor olmasaydı, iyi bir gişe macerası beklerdim bundan. Son yeni film “Öldüren Cazibe” ise benim için tam bir cazibe fakiri. Catherine Zeta Jones çok uzun zaman önce yitirdi mojosunu benim gözümde.


Al Pacino'lu “88 Dakika”, “Boleyn Kızı”, ve “Burada Olan Burada Kalır” listede varlığını sürdürmeye devam eden eski filmlerden. Ufak bir sürpriz, azıcık seyirci sayısıyla da olsa 10. sıradan listeye girmeye başaran Michael Haneke'den. “Ölümcül Oyunlar” birazcık daha iyi bir promosyonla baya daha iyi izleyici yakalayabilirdi bence. Şunu da hatırlatayım burdan, aynı yönetmenin, aynı isimli 1997 tarihli filmi 25 Haziran'da saat 22.00'de CNBC-E ekranlarında olacak. Yenisinden önce orijinalini izlememiz için yayınlıyorlar ancak o tarihe kadar vizyonda tutunabilir mi film merak konusu.


Haftaya “The Incredible Hulk” ve “The Happening” gösterime giriyor. İzleyici sayısında sağlam bir artış bekliyorum. Shyamalan'a hiç güvenim kalmadı “Sudaki Kız” adlı rezaletten sonra ama belki biraz kendini toparlar. Hulk ise ilk uyarlamanın yanında çok sönük kalacak bence. Diğerinden daha iyi gişe yapacak umuduyla çekildi ama Ang Lee'nin çektiği Hulk ile “Transporter 2”nin yönetmeninin çektiği Hulk kıyas bile edilmemeli.

Hiç yorum yok: