13 Haziran 2008 Cuma

Sophie Ellis-Bextor'dan 4. Albüm Yolda



Madem ankette yabancı ve yerli müzik yazıları, okumayı en çok sevdiğiniz şeyler listesinin başında geliyor, istediğinizi verelim o zaman. Bugün D&R'a uğrayıp, yazmam gereken yeni albümlere bakıyordum, Zeynep Casalini ve Hepsi'ye karar vermiştim ki facebook'dan Orçun'un attığı mesajı gördüm. Meğersem çok sevdiğim Sophie Ellis-Bextor'un iki yeni şarkısı internette yayınlanmış da haberim yokmuş. Biraz bu şarkıların hikayesinden bahsedelim, laf lafı açsın, peşine kritiğini de yaparız.


Sophie, dünya çapında ses getiren ilk albümü Read My Lips'den sonra benim bile dinlemediğim, şu aralar indirim raflarında tozlanan Shoot From The Hip albümünü yaptı. Sarışınlık uğurlu gelmemiş olsa gerek, müzik tarzı falan değiştirmedi ama ilk albümündeki görüntüsüyle dönüş yaptığı üçüncü albümü Trip The Light Fantastic, ilk albümün peşine gelmesi gereken başarıyı getirdi Sophie'ye. Catch You, Me and My Imagination ve tam bir radyo favorisi olan Today The Sun's On Us single'ları çıktı albümden. Ha çıktı, ha çıkacak derken bir türlü 4. single olamayan If I Can't Dance ise benim, 8 yaşındaki erkek kardeşimin ve hayranların favorisi olarak kaldı. Bu albümün peşine zamanında vokalistliğini yaptığı “theaudience” adlı grubun materyallerini de kullanarak bir Greatest Hits albümü yapmayı planlıyordu. Fakat bilgi deryası Wikipedia'dan öğrendiğimiz kadarıyla Sophie yeni yazdığı şarkıları ilk defa Greatest Hits albümünde yayınlamak için fazla güzel bulmuş. Demiş ki, “Ben 4. stüdyo albümümü de yapayım, peşine Greatest Hits albümünü yaparız, sonra da müzikal tarzımı baştan aşağıya yenilerim”. İyi de demiş bence. Yeni şarkılar umut verici, ilk albümden “Murder On The Dancefloor” gibi dünya çapında hit potansiyeli yok belki ama üçüncü albümün gerisinde kalmıyor pek. Beni heyecanlandıran kısım Greatest Hits sonrası gelecek olan değişim. Acaba İngiliz Sophie, Avustralyalı ablası Kylie gibi ciddi bir müzisyen olma adına daha karanlık elektronik müziğe doğru yönelebilir mi diye soruyorum kendime. Bu tarzın ticari olarak başarısız olup, gerisin geri dönüş yapma ihtimali çok yüksek tabi ama o albüm yanımıza kalmış olur böylece.


Gelelim yeni şarkılara. Birincisi 2008'in sonuna doğru yayınlanacak yeni albümün ilk single'ı olması büyük ihtimal olan “Heartbreak Make Me A Dancer”. Sophie'yi salınmaktan başka bir dans yaparken henüz göremedik ama dans hakkında şarkı söylemekten vazgeçmiyor, hepsi de güzel oluyor maaşallah. Açıkçası ismindeki “heartbreak (kalp kırılması)” kelimesinin hakkını vererek biraz acıklı söylüyor şarkıyı, kısmen kafiye odaklı sözlerine rağmen (Heartbreak make me a dancer / DJ give me the answer) eğlenceli, güzel bir şarkı. Hiç şüphesiz dans ettirir. Zaten çok katıksız bir disko altyapısı var. 80'lerde de çıksa garip karşılanmazdı, öyle diyeyim. Şarkının yapımcısı Kylie'nin “The One” şarkısını da yapan Freemasons. Bu İngiliz grubu bir çok remixden hatırlamanız muhtemel. Beyonce ve Fatboy Slim'le çalışmışlıkları da var.


Diğer şarkı Efes One Love festivalinde ülkemizi şenlendirmek üzere gelecek olan Roisin Murphy'nin b-side olarak yayınlamış olduğu bir şarkının cover'ı. “Off and On” ilk şarkının yanında hit potansiyeli açısından daha zayıf kalıyor. Orijinal versiyonu dinlemiş değilim, o yüzden ne gibi yenilikler içeriyor bilemeyeceğim ama albümün lokomotif şarkılarından biri olmayacağı kesin. Bu Roisin Murphy cover'ı hakkında epeydir konuşuluyordu, açıkçası böyle sıradan bir şey çıkması biraz hayal kırıklığına uğrattı beni. Hayranlar memnun kalacaktır belki ama ne müzikalite olarak şaşırtıcı ne de popüler taraftan güçlü olmayınca beni pek etkilemedi. Yine de iki şarkının birbirini tamamlayan, bütünlüklü bir ikili olduğunu ekleyeyim. 4. albüm için iyi bir haber bu.


Sophie'nin bir şarkı yazarı ve yorumcusu olarak takdir ettiğim sanatçılar arasında olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Belki her yaptığı işe gözüm kapalı güvenemem ama kaliteli bir popçu olarak hemen her daim boş olan bir kontenjanı doldurmaya çalışıyor. Bu açıdan 4. stüdyo albümü gelince, hele de “Heartbreak...” gibi şarkılar gibi içeriyorsa benim kapılar sonuna kadar açık. Yine de dediğim gibi, asıl heyecanlandığım haber Greatest Hits'den sonra müzik tarzında yapacağı değişiklikler. Sürekli kendini tekrarlama peşinde bir sanatçı olmadığını öğrenmek beni sevindirdi.


Yeni şarkıları dinlemek üzere Sophie'nin Myspace sayfasına gitmek için buraya tıklayın.

2 yorum:

triancula dedi ki...

off and on gibi olağanüstü güzel bir şarkıya (bana yeniden elektronik müzik dinleten şarkıdır) daha güzel yorumlar beklerdim ben. ya ama şu da var ki, sophie'nin telaffuzu nere, roisin nere??


şarkının herşeyi aynı bırakılıp, sophie bildiğin karaoke yapmış! roisin'ın aksanının çok daha sevilesi olduğunu düşünmekteydim ve bir kez daha anladım.

0rcun dedi ki...

Heartbreak'teki aksanına hastayım
"dansağğğ/ansağğ/fastağğ"

Off and On'da Roisin'in unreleased olarak kalmaması gereken ama Overpowered'taki pek çok şarkıdan daha kötü olan bir şarkısı,yani aman aman bir tarafı yok ama gerçekten güzel.
Bu iki ismin birlikte çalışacağını duyunca gerçekten heyecanlanmıştım ve beklentilerimin çok altında çıktı şarkı.Cover böyle olmamalı,bu kareoke gerçekten.