18 Mayıs 2008 Pazar

Türkiye Top 5

1) MUCİZE – DEMET AKALIN
2) PARE PARE – TARKAN
3) SÜRPRİZ – GÜLBEN ERGEN
4) KALP KALBE KARŞI – ENBE ORKESTRASI EE. ASLI GÜNGÖR
5) DEĞER Mİ? – GECE YOLCULARI

Yabancı listemiz gezegenimizdeki kıta hareketleri gibi yavaş değiştiğinden tekrar yayınlamıyorum. İsteyen Billboard sitesinden takip edebilir. Bu liste Nielsen’ın sayfasında yayınlanan listeden daha güncel. Kafa karışıklığı olmasın.

Bir numarada Demet Akalın var, ilk 5’te Madonna yok. 4 Minutes, hızla ayrıldı zirvedeki yerinden. Tarkan’ın “Giz 4 Dakika” kadar çabuk hazırlanan Pare Pare klibi ve şarkısı ise 2 numaraya yerleşmiş. Kesinlikle marka olan isminin kontenjanını kullanıyor Tarkan ve böyle vasat işler sunması kariyerinin ilerleyen günlerinde ona yaramayacak. Güven kaybedildi mi zor kazanılıyor.

Bunca aydır artık dinlemeyen kaldı mı bilmiyorum ama Kalp Kalbe Karşı halen 4. sıralarda geziniyor. Yayınlanan ama benim yer vermediğim bir önceki listede 2. sıradaydı!! İnsanlar slow bulamıyordu demek ki yerine Pare Pare geçmiş. Gülben Ergen’in zamanının ötesinde, futuristik başyapıtı “Sürpriz” sonunda dinleyiciyi yakalamış olabilir. İlk 3’e girmeyi başardı zira. Kapıştırıldığı Demet Akalın’ın açtığı aranın farkında mı bilmiyorum ama Gülben için bundan sonrası daha vahim olacak. Albümdeki en garanti hiti, Deniz Seki’nin yazdığı sulu zırtlak iğrenç slow “Ya Ölümsün Ya Düğün” yaz aylarında pek gitmeyecek bence. “Masum” albümün tek iyi şarkısı, ona da şans vereceğini sanmıyorum. “Küt”e bile aylar sonra klip çekmişti “Uçacaksın” albümü çıktığında.

Son sırada, “unutulacağız bari cover yapalım” diyen Gece Yolcuları var. Ne kadar zekice.. Kargo’nun çok işine yaradı çünkü.. Üniversite turluyorlar bu aralar. Lafı açılmışken değinmek zorundayım. Sanatçılarımız artık çaresizliğin ötesine geçtiler. 10 kuruşluk sahnelerde yapılan üniversite şenliklerinde bu sene Tarkan, Sezen Aksu gibi isimler birden çok durakta duruyorlar. Beyazıt Öztürk’ün ahı tuttu bence, onun programını beğenmeyen Tarkan şimdi Discorium’da, Reina’da, Bilgi Üniversitesi şenliklerinde sahneye çıkıyor. Biz esaslı turneler, şovlar hayal ederken standartlar gitgide düşüyor. Sahnenin ortasına kadar izleyici sandalyesi konulan Rumeli Hisarı konserlerini bile mumla arayacağız besbelli yakında. Birileri çıkıp farklı bir şeyler gösterse şu ülkeye.. Ama sonra kafayı yeyip saçını pembeye boyamasın..

2 yorum:

triancula dedi ki...

alla alla ya. niye uyuşamadık senle pare pare'de. ben hiç sevmemiştim başta, sonra dinleye dinleye ve şaşrıtıcı bir şekilde aslında hiçbir şakası olmayan klibi çıktıktan sonra daha bir sevdim. belki atmosferi yettiği için olabilir. piyano melodisi olan kısmı mesela bilhassa baya güzel bence. insanların albümde sırf 4 numara oluşu ve içinde istanbul geçişi ve potansiyel klip şarkısı gözüyle baktığı için daha en başta antipatimin oluştuğu istanbul ağlıyor'dan çok daha sevilesi.

bi de top 40 listesi oluşturmaya başladım, bi bak istersen, sen ne diceksin merak ediyorum ;)

lecterhouse dedi ki...

bakayım. bence pare pare albümün eli yüzü düzgün şarkılarından biri. ama atıyorum "karma" albümüne sonundan bile giremeyecek kadar da basit bir şarkı. albüm o kdr kötü ki koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi denebilir. fakat bu çabucak yazılıp bitmiş bir şarkı oldugu intibasını değiştirmiyor bende.

klip zaten yönetmenin efektçinin eseri. Tarkan'ın tembelleştiğinin yeni bir göstergesi.