9 Nisan 2008 Çarşamba

Türkiye Top 5

YERLİ


1) KALP KALBE KARŞI – ENBE ORKESTRASI EE. ASLI GÜNGÖR

2) MUCİZE – DEMET AKALIN

3) KENAR SÜSÜ - SILA

4) SÜRPRİZ – GÜLBEN ERGEN

5) VAY ANAM VAY – TARKAN


YABANCI


1) 4 MINUTES - MADONNA

2) MERCY - DUFFY

3) IN MY ARMS – KYLIE MINOGUE

4) SUPERSTAR – LUPE FIASCO

5) SERENADE – TOMMY VEE VS. SCUMFROG



Bundan böyle sadece yerli değil yabancı Top 5 listelerimizi de yayınlayacağım. Bugüne kadar yayınladığım liste Nielsen ölçümlerine dayanıyordu, yabancı listeyi de Nielsen ölçümlerine dayanarak hazırlanan Billboard dergisinden alacağım. Çok mutluyum sonunda resmi bir şarkı listemiz olduğu için. Darısı albüm listelerinin başına.


Yerli listede Kalp Kalbe Karşı haklı birinciliğini sürdürürken, yabancı listede yine haklı olarak Madonna zirvede. Justin'in eşlik ettiğini eklemek istemedim bilerek. Bence katkısı biraz daha az tutulabilirdi. Şarkı kesinlikle Hung Up'ın yanına yaklaşamaz ama bomba gibi klibinden sonra tutmaması mümkün değil. Amerika'ya özenmeyi pek seven ülkemizde Rnb'nin gitgide popülerleştiğini hatırlarsak şarkının önü açık. Umarım Amerika'da aynı başarıyı yakalar. 3. sırada ise yakında ülkemizi ziyaret edecek Kylie Minogue var gördüğünüz üzere. İngiltere'de Wow şarkısını, Avrupa'nın kalan kısmında ise “In My Arms” şarkısını single olarak piyasaya süren sanatçı bizim buralarda single işi olmasa da yine In My Arms ile ilgi görmüş belli. Speakerphone yayınlanırsa çok daha büyük iş yapar bence.


Yerli listede biraz şaşırtarak ilk 5'e girebildi Gülben Ergen. Demet Akalın'ın klibi çakma çıkan şarkısı Mucize 2 numarada devam ediyor. Ciddi ciddi üzüldüm klibin Danni Minogue'dan arak çıkmasına. O dans eden Demet'in etrafında dönen yazılar çok güzel gelmişti bana. Bu kadar estetik ve yaratıcı şeyler beklememek lazım zaten de, işte gafil avlandık. 5.sırada Tarkan var. Albümünü bugün raflarda gördüğüm Seksendört grubu geçen albümleri gibi iş yaparsa haftaya şutlanır Tarkan. Ayşe Hatun'un “Kalbe Ben” şarkısını, Mor ve Ötesi'nin “Deli” şarkısını (Eurovision zamanları kesin girer), Göksel'den “Yabani Otlar”ı görmek istiyorum ben listede.. Herkese iyi dinlemeler.

4 yorum:

triancula dedi ki...

sana bişey dicem :))

ama sen beni öldürürsün bana neden sölemedin aptal can dersin :)

billboard!'da top 20 listesi var fatih:) mesela zarema 20., emre aydın, göksel, gece yolcuları, mor ve ötesi (deli) falan hepsi o listede ve nielsen'in top 20li hali :) sanırım artık o listeyi kullanırsın (ama kızma bozulma ben de 2 hafta önce keşfetmiştim de bi diyememeiştim:))

bu arada aslı güngör'den nefret ediyoprum çünkü onun yüzünden 4-5 aydır bir kalp kalbe karşı, bir ...dan sonra ve bir de vay anam vay 1.olabildi koskoca zamandır ve sadece avrupa listelerine bu 3 şarkı girebildi çünkü türkiye'nin sadece 1 numara olan şarkıları çalınıyor, hangi listeden bahsettiğimi soruyorsan, fransız bi liste, dur linki yapıştırıyorum gerçi biliyo da olabilirsin ;)

http://charly1300.pagesperso-orange.fr/nouveauclassement.htm

triancula dedi ki...

http://www.billboard.com.tr/pages/Turkce_top20.aspx

billboard derken aylık dergisi de var gerçi ama bu listeyi kastediyorum :)))

ayrıcaa, wow bence çok vasat bi şarkı, in my arms beni bile (evet ben çok kylie sevmem) sardıysa demek ki şarkı hakkaten süper :))

lecterhouse dedi ki...

biliom ya billboard top 20 listesini :) bu hafta yerliyi de yabancıyı da ordan bakıp yazdım zaten nielsen hala yenilenmedi :) kutladıgım sey de billboard un o sayfaları. resmi listeler ne de olsa :)

lecterhouse dedi ki...

fransızı bilmiodum ama sağol :)