1 Mart 2008 Cumartesi

Türkiye Top 5

1) KALP KALBE KARŞI – ENBE ORKESTRASI EE. ASLI GÜNGÖR

2) VAY ANAM VAY – TARKAN

3) SÖZ VER – FERİDUN DÜZAĞAÇ

4) UNUTAMAM – ENBE ORKESTRASI EE. MUSTAFA CECELİ

5) BEN SENİN VAR YA – YILDIZ TİLBE


Haftanın Top 5 'i bu şekilde. Kalp Kalbe Karşı ve Vay Anam Vay yerlerini korumaktalar. 3 ve 4 numara da geçen haftanın listesinde yer alan isimler. Açıkçası piyasanın oldukça durgun olduğunu söyleyebiliriz. Tarkan'ı heyecanla karşılamıştı müzik endüstrisi ancak tantanası çabuk söndü. Bunun yanında satışlara da çok büyük bir hareket getirdiğini sanmıyorum. İkinci kliple belli olur zaten durumu. 5 şarkı ve 5 remixden oluşan Dudu EP'sine bile 3 klip gelmişti. Eğer bu albüm bu sakinlikle giderse hayal kırıklığı yaratır. Ticari olarak tabi, sanatsal olarak çoktan yarattı o hayal kırıklığını.


Enbe Orkestrası yabancıların “sleeper hit” dediği şeyden oldu resmen. Sessiz sedasız çıkan albüm iki şarkısıyla beraber listede. Aslı Güngör ve Mustafa Ceceli gibi isimleri de ortaya çıkarması güzel bir durum. Piyasada genç çok ama yetenek yok. Umuyorum iyi yönde etki yaparlar.


5.sırada millete satamadığı şarkıları manidar bir isim tercihiyle “Güzel” albümünde toplayan Yıldız Tilbe var. Burdan şunu belirtmek istiyorum. Yıldız Tilbe birkaç ay önce sadece internet ortamında yayınlanan bir klip hazırlamıştı. “Ben Masumum” adlı bir şarkıydı bu. Tilbe'nin çok güzel pop yaptığı dönemlerden fırlamış gibi gözüken şarkı Özgür Yedievli'nin de düzenlemesiyle sırf Tilbe için değil pop piyasamız için de alternatif bir şarkı olmuştu resmen. Bu şarkı bu yeni albümde mevcut. Ama “Ben Senin Var Ya” dahil olmak üzere, umut verici gözüken başka hiçbir şarkı yok gibi. O yüzden albümü tavsiye edecek cesareti bulamıyorum. Ama “Ben Masumum” şarkısını ne yapıp edip dinleyin. Umuyorum ki bu gibi şarkılarla dolu albümlerle gelir Yıldız Tilbe. Yıllardır yaptığı bayık göbek havalarından bıktık.

1 yorum:

triancula dedi ki...

gönlüm isterse gelirim
bitmeyen aşkla sevişirim
seyret bak uçurum dağından
dümdüzdür vadim

ruhum isterse gezinirim
dipsiz uçurumlarda
aşk düzlükte yaşanıyor
düzlük, tek aşkta

özlemişim.