12 Mart 2008 Çarşamba

Türkiye Box Office 07.03.2008 - 09.03.2008


Film Adı

Hafta

Haftalık Seyirci

Toplam Seyirci

1

Recep İvedik

3

380.382

3.045.339

2

M.Ö. 10000

1

95.544

95.544

3

120

4

37.877

426.030

4

Plajda

2

34.438

130.351

5

Winx Club

3

20.155

149.178

6

İhtiyarlara Yer Yok

1

18.366

18.366

7

Jumper

1

16.219

16.219

8

Göz

2

16.095

64.377

9

Öldüren Sis

2

13.754

63.041

10

Kolera Günlerinde Aşk

1

7.045

7.045



Haftanın gişe listesi bu şekilde. Recep İvedik birinci sırada oturmaya devam ediyor ama aldığı milyonlarca seyirci sonrası hızını kesmiş. 4 milyona ulaşacağı yine de garanti gibi bir şey. Çok iyi gişe yapan filmlerin barajı o oldu artık ülkede. Umarım A.R.O.G 5 milyona çıkarmayı başarır. İkinci sırada niye ilgi çekici olduğunu anlamadığım milattan 10 bin yıl önce İngilizce konuştukları M.Ö. 10.000 var. Bence Buz Devri falan çok daha ilgi çekici bir film mamut falansa problem. Gidip onun DVD'sini izlemeyi tercih ederim.


Saklı gişe potansiyelini yavaş yavaş açığa vuran ve yapımcıların da sonunda uyanarak gazetelerdeki afişlerini övgü dolu yorumlarla doldurdukları 120 var. Bu film dediğim gibi önü kesilmezse birkaç hafta daha tepelerde dolanır, hatta hakkını veren bir reklam kampanyasına girişilse şu saatten sonra bile 1 milyon seyirci barajını devirir. Hemen peşine yılın hayal kırıklıklarından biri Plajda geliyor. Bu filmi daha fazla ezesim yok, her şey ortada zaten.


Oscar'lı İhtiyarlara Yer Yok'un ülkemiz seyircisinden yüz bulması zaten zordu, yine de ödülün hatırına 6. sıraya yerleşmiş. Şahane olduğundan şüphem yok, en kısa zamanda izlemeye çalışacağım. Hemen peşine Heroes'daki Hiro'nun yeteneğinin kaynağı olan romanın uyarlaması Jumper var. Uzay-zaman dokusunu bükebilen kahramanların filminin bilimkurgu fanatiklerinden çok aksiyon severleri tatmin edeceğini sanıyorum. Başroldeki Hayden Christensen'ın ise ömrü boyunca kimseyi oyunculuğuyla tatmin edeceğini sanmıyorum.


Son sırada meşhur romanın hafif bulunan filmi Kolera Günlerinde Aşk var. Mike Newell yeni bir usta sayılmaz ama çoğu filmi sevilebilir düzeydeydi. Bunun için bir şey diyemeyeceğim henüz izlemedim çünkü. Haftaya Türk – Amerikan ortak yapımı Meleğin Sırları ve Claire Danes'in oynadığı Günahkarlar vizyonda. Herkese iyi seyirler.

1 yorum:

triancula dedi ki...

valla no country for old men gibi kalburüstü bi filmin amerika dışında tutulmaması (bizim ülkemizde tabii böyle olması gayet tabii bişey, şaşırmamak gerek) şaşırtıcı.

the flock (günahakrlar) ise hakikaten 5 para etmeyen oldukça vasat bir film. gerilim de değil. bayaa kötü. claire danes ve richard gere ise oldukça vasatlar. filmde ayrıca avril lavigne de ne alakaysa baya da ön planda olan bir karakter. peh...