18 Mart 2008 Salı

Yetiş, Popüler Sinema Ödülü!


Bu ödül döneminde, SİYAD'a demediğini bırakmadı medya. Mahsun Kırmızıgül'ün Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi tadındaki filmi “Beyaz Melek”i göz ardı etmişler diye. Özellikle Hürriyet'in magazin ekine bol bol manşet kaynağı oldu bu durum. Orada yoksa sinemanın efendisi Cengiz Semercioğlu'nun köşesinde vardı. Sonuçta ödüller dağıtıldığında Yumurta'nın 8 ödül almasından ve Nejat İşler'in kabarık mont ile teşrif etmesinden ben de memnun değildim ama oylamayla gelen bu sonuç, Yumurta'nın hakedip de kazandığı bir zaferdi. Politik davranıp da herkesin ağzına bir parmak bal çalmadılar. Zaten sinemanın gerçek ödül dağıtıcıları olmaları gereken sinema yazarlarının ortak kararını eleştirmek televizyon eleştirmenlerine düşmemeli ya neyse. Şimdi bu vahim duruma bir çözüm bulunmuş. Kültür Bakanlığı destekli olduğu için özellikle umut veren ve her şeye sponsor Turkcell'in desteklediği Yeşilçam Ödülleri geliyormuş efendim. Sanatsal ve popüler film ayrımı yapmayacaklarmış. Belli ki Cengiz Semercioğlu'ndan şamar yememek için iyi kötü film ayrımı da yapmayacaklar. 1000 kişiden fazla kişi oylayacakmış kategorileri; bu iyi en azından. Tabi sinemadan anlayan kişiler oylayacağı için iyi. Ödüller 24 Mart'ta Lütfi Kırdar'da dağıtılacak. Şimdiden birkaç kehanet:


1- Yerli Oscar durumu yaratmaya çalışıyorsunuz ama maalesef kimse o kadar umursamayacak.

2- Kimse gerektiği kadar şık olmayacak.

3- Ciddiye alınası bir sonuç çıkarsa Beyaz Melek yine ödül alamayacak, Beyaz Melek ödül alırsa kimse ödül törenini ciddiye almayacak.

4- Yine törenin akışında aksaklıklar, provasız sunumlar, sessizlikler, kötü espriler olacak. Canlı yayını izleyenler yine gerim gerim gerilecekler. Kendimizi kandırmayalım.

5- Muhteşem, görkemli, fevkalade bir gece falan olmayacak. Bırakın artık bu lafları. Tutamayacağınız sözler vermeyin

6- Ödül tasarımınız benim tasarımcı bir arkadaşımın bir projesini ciddi ciddi andırıyor.


Adaylar da bunlar:


En İyi Film:

Barda, Beyaz Melek, Mutluluk, Yaşamın Kıyısında, Yumurta



En İyi Yönetmen:

Abdullah Oğuz “Mutluluk”, Barış Pirhasan “Adem’in Trenleri”, Fatih Akın “Yaşamın Kıyısında”, Semih Kaplanoğlu “Yumurta”, Serdar Akar “Barda”



En İyi Kadın Oyuncu:

Fadik Sevin Atasoy “Zeynep’in 8 Günü”, Nurgül Yeşilçay “Adem’in Trenleri” ve “Yaşamın Kıyısında”, Özgü Namal “Mutluluk”, Ülkü Duru “İyi Seneler Londra”



En İyi Erkek Oyuncu:

Haluk Bilginer “Polis”, Kenan İmirzalıoğlu “Kabadayı”, Nejat İşler “Barda” ve “Yumurta”, Şener Şen “Kabadayı”, Uğur Polat “Sis ve Gece”, Yetkin Dikinciler “Mavi Gözlü Dev”



En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu:

Derya Alabora “Adem’in Trenleri”, Lale Mansur “Mutluluk”, Melisa Sözen “Bana Şans Dile”, Nusel Köse “Yaşamın Kıyısında”, Özge Özberk “Mavi Gözlü Dev”



En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu:

İlyas Salman “Sis ve Gece”, Uğur Polat “Mavi Gözlü Dev”, Rasim Öztekin “Kabadayı”, Talat Bulut “Mutluluk”, Tuncel Kurtiz “Yaşamın Kıyısında”



En İyi Senaryo:

Fatih Akın “Yaşamın Kıyısında”, İsmail Doruk “Adem’in Trenleri”, Kubilay Tuncer “Mutluluk”, Semih Kaplanoğlu-Orçun Köksal “Yumurta”, Yavuz Turgul “Kabadayı”



En İyi Müzik:

Fazıl Say “İyi Seneler Londra”, Mahsun Kırmızıgül-Yıldıray Gürgen “Beyaz Melek”, Selim Demirlen “Barda”, Shantel “Yaşamın Kıyısında”, Zülfü Livaneli “Mutluluk”



En İyi Görüntü Yönetmeni:

Eyüp Boz “Janjan”, Gökhan Atılmış “Sis ve Gece”, Mirsad Heroviç “Mutluluk”, Özgür Eken “Yumurta”, Rainer Klausman “Yaşamın Kıyısında”



Digitürk Genç Yetenek Ödülü:

Ali Atay “İyi Seneler Londra”, Aslı Tandoğan “Kabadayı”, Ferit Kaya “Mavi Gözlü Dev”, Fıratcan Aydın “Adem’in Trenleri”, Saadet Işıl Aksoy “Yumurta”

Turkcell İlk Film Ödülü:

Berkun Oya “İyi Seneler Londra”, Çağan Irmak “Bana Şans Dile”, Mahsun Kırmızıgül “Beyaz Melek”, Mustafa Şevki Doğan “Son Osmanlı-Yandım Ali”, Onur Ülkü “Polis”


Hayırlı olsun sinemamıza. Gerçi Yeşilçam diye bir şey kalmadı ama olsun.

3 yorum:

Emre dedi ki...

O değil de, ben Fazıl Say - Shantel - Zülfü Livaneli - Mahsun Kırmızıgül 4lüsünün aynı kategoride aday oluşunun üstüne düşününce baya bi güldüm. :P

triancula dedi ki...

oha ya 7 aday mı olur en iyi erkek oyuncuya. çüş :)

yalnız 2.kez yarıldım ve sonuna kadar destekliyorum beyaz melek'i ezmene :))) nefret ediyorum şu semercioğlu'nun beyaz melek'i sevmeyenleri elitistlikle suçlamasına. çok moda ya beyaz melek'i beğenmemek, o da hani aklısıra popüler olanı eleştiriyor ya hani... gıcık adam. nefret edilesi uyuz kişilik!!

triancula dedi ki...

ayrıca ülkü duru'nun aday olmasına sevindim. canım benim :)