6 Şubat 2008 Çarşamba

Powerturk Müzik Ödülleri 2008


Powerturk Müzik Ödülleri geçen sene baya umut verici bir organizasyon olarak başladığında sevinmiştim. İlla yerli Grammy'ler aramıyoruz da en azından MTV ödüllerine denk gelecek prestijde bir ödülümüz olsa da yeter. Geçen sene adaylar ve ödüller güzel dağıtıldı, canlı performanslar özellikle Nil ve Hande Yener'inki başta olmak üzere tatmin ediciydi. Bu sene ise adaylara göz attığımda şok oldum. Albüm bile yapmayıp sadece klip çeken sanatçılar adayken, yılın bir sürü önemli ismi aday değildi. Bunun yanında rezalet çalışmalar önemli ödüllere aday olmuştu. Listeyi şimdi yayınlıyorum, siz yine de oy verin, en azından kötünün iyisi bir sonuç olsun elimizde.


En İyi Çıkış


Gökçe

Malt

Cem Özkan

Pinhani

Sıla


(Gökçe? Hakikaten mi yani? Kreş nerde?)


En İyi Kadın Sanatçı


Gülşen

Funda Arar

Demet Akalın

Nil Karaibraimgil

Şebnem Ferah


(Şebnem bu sene sadece bir canlı kayıt yayınladı, Nil hiçbir şey yayınlamadı. Halbuki Hande Yener 2000'lerde yapılmış en güzel pop albümünü yaptı.. Aday değil maalesef)


En İyi Erkek Sanatçı


Fatih Erkoç

Yaşar

Özgün

Yalın

Serdar Ortaç


(Fatih Erkoç best of yayınladı, Serdar Ortaç remix albümü yayınladı, Yaşar zannedersem sadece Ezginin Günlüğü albümündeydi. Özgün'ün Kıvırır şarkısı da senenin en kötülerindendi, en iyilerinden değil)


En İyi Grup


Gripin

Pinhani

Hepsi

Mor ve Ötesi


(Hepsi sadece dizi ve klip çekti, Mor ve Ötesi yine sadece klip çekti. Kreş şahane bir albüm yayınladı ama aday değil)


En İyi Albüm


Yalın – Her Şey Sensin

Keremcem – Aşk Bitti

Fatih Erkoç – Kör Randevu

Mirkelam – Mutlu Olmak İstiyorum

Emre Altuğ – Kişiye Özel


(Emre Altuğ! Rezalet bir albümdü tam anlamıyla. Keremcem'in albümü resmen bir hayal kırıklığıydı. 3-4 şarkı vardı önceki albümün başarısına erişebilen. Fatih Erkoç'unki best of idi! Tek doğru aday Mirkelam. Umarım alır, hakkaten iyi şarkıları vardı bu sene.)


En İyi Konser


Şebnem Ferah

Serdar Ortaç

Sertab Erener

Gökhan Tepe


(En işe yarar kategori. DVD kaydı çıkmasına rağmen bence Şebnem'e vermeyecekler ama. Geçen sene de ödülü o aldı. Sertab'ın alması daha büyük ihtimal gibi. Hem DVD'sinin yayınlanmasına da ön ayak olur.)


En İyi Sanatçı Web Sayfası


www.kenandogulu.com.tr

www.izelnet.net

www.asfaltdunya.com

www.sezenaksu.com.tr

www.nev.com.tr


En İyi Çıkış Yapan Video Klip


Mustafa Ceceli – Unutamam

Asfalt Dünya – Beni Severmiş O

Elif Turan – Büyüt İstersen

Malt – Deprem

Sıla – ...Dan Sonra


En İyi Video Klip


Emre Altuğ – Ortam İnsanı

Serdar Ortaç – Mesafe

Teoman & Zakkum – Zehr-i Zakkum

Mirkelam – Elma Değil Ayva

Nil Karaibrahimgil – Bu Mudur?

Hande Yener – Romeo


(En azından bir video klip kanalı olarak, video klipten anlıyorlar. Adaylar cidden iyi. Romeo hariç. Korkunç bir videoydu, hepimiz de biliyoruz. Albümü aday yapmayıp, bu klibi aday yapmak ilginç bir tutum.)


En İyi Şarkı


Gripin & Emre Aydın – Sensiz İstanbul'a Düşmanım

Nev – Sükut-u Hayal

Murat Boz – Püf

Yalın – Her Şey Sensin

Cem Özkan – Dön Bana


(Püf?!)


En İyi Düet


Bengü & Serdar Ortaç – Korkma Kalbim

Gripin & Emre Aydın – Sensiz İstanbul'a Düşmanım

Teoman & Zakkum – Zehr-i Zakkum

Bendeniz & Harun Kolçak – Biri Var

Aslı Güngör & Ferhat Göçer – Kalp Kalbe Karşı


(Yine güzel bir kategori. Korkma Kalbim'in neresi güzel de düet oluşu güzel olucak onu anlamadım ama olsun.


Adaylardan çoğunu yakında açıklanacak Naylon Plak Ödülleri adayları arasında da göreceksiniz. İşin kötüsü biz en kötüleri seçiyoruz. Açıkçası geçen seneki tören yayınının kusurlarını görmezden gelmiştik, geri kalan şeyler güzel olduğu için. Bakalım bu sene aynı şeyi yapabilecek miyiz? Sitede günü yazmıyor maalesef ama bi 15 gün falan kaldı diye biliyorum. Bu sene “Umut Veren Müzik Ödülü Töreni” ünvanını kaçırdılar ellerinden. Ayrıca geçen seneki “Hadi Bakalım” jingle'ını kullanmak bayağı bir tembellik olmuş. Anmadan geçmeyelim!



Oy kullanmak için burayı tıklayın. Güzel bir onaylama düzeneği hazırlamışlar SMS vasıtasıyla.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bn powerturk müzik ödüLLerini dikkatLe izliorum.Rock daLında ltf.2009 powerturk müzik ödüLLerinde EMRE AYDIN,ASLI,ŞEBNEM FERAH...[ve biçok rockçı]ödüLLere katıLsın bunu birtek bn deiL BİÇOK ARKARDASIM İSTİO LTFN ....

RocK GirL-[Princess];)....

jalebolat dedi ki...

en iyi bu yılki en iyi sanaçı gülben ergen süprizle iyi
çıkış yaptı.popdan demet akalın ve bengüdür,erkekler den ismail yk,popdan da tarkan dır.sevgilerle jale bolat

jalebolat dedi ki...

en iyi bu yılki en iyi sanaçı gülben ergen süprizle iyi
çıkış yaptı.popdan demet akalın ve bengüdür,erkekler den ismail yk,popdan da tarkan dır.sevgilerle jale bolat