30 Ocak 2008 Çarşamba

Türkiye Box Office (25 Ocak 2008 - 27 Ocak 2008)



Biz ne dedik? “Ulak” yarısı boş salonlara oynuyor, iyi bir açılış yapamayacak demiştik. Dediğimiz de çıktı. Türkiye’nin en büyük “sleeper”larından (sessiz sedasız gişe hiti olan filmler) biri Babam ve Oğlum’un yönetmeni Çağan Irmak’ın yeni çalışması Ulak muhtemelen promosyon çalışması yüzünden listeye 3.sıradan giriş yapmış Bir önceki film gibi sonradan açılır yine milyonlara oynar belki. Ancak o derecede gişe potansiyeline sahip değil bence. Kısmen iyi bir film olduğu için ve sinemamızda çok denenmeyen fantastik türünde olduğu için üzücü bir sonuç tabi.

Birinci sırada Will Smith’in “Ben (Robot, Değilim) Efsaneyim” filmi var. Roman kadar paranoyak ve atmosferik gibi gelmiyor bu film bana. Bir iki gün içinde izleyip hakkında yazmayı planlıyorum. O zaman anlarız neymiş ne değilmiş.

Ülkemizdeki genç beyinlerin zehri, mizah anlayışımızın geri kafalı yöneticisi olan Maskeli Beşler Kıbrıs, Çılgın Dersane Kampta gibi filmler yine ilk 5’te. Allah eksik etsin, çocuklarınızı kardeşlerinizi götürmeyin böyle filmlere. Rezalet bir komedi anlayışı, sinema sanatının sömürülüşü resmen. Utanç duyuyorum.

Sömestri tatili sağolsun Red Kit ve Don Kişot filmleri de listeye kapak atmışlar. Özellikle Don Kişot’un adını sanını duymadan bir anda gelişi ilginç oldu. Arz talep meselesi işte yoksa dünyanın çoğu yerinde gösterime bile girmediğini sanıyorum.

Haftaya “Asteriks Olimpiyat Oyunlarında” geliyor. Bir önceki filmi gibiyse Maskeli Beşler’i aratmaz. Herkese iyi seyirler.

Hiç yorum yok: