24 Aralık 2007 Pazartesi

Aİ: Helin Avşar



Gazeteport.com sitesinde köşe yazarlığı yapmaya başlayan Helin Avşar'ın “Dolar Ağacım” adlı müstesna yazısından alıntılar yapacağım sizler için. Lütfen her cümlede bir anlatım bozukluğu veya saçmalık aramayın.

Bazılarında birden çok var çünkü.

“Geçen gün kan ter içinde uyandım. Rüyamda belki de herkesin sahip olmasını istediği bir dolar ağacına sahip oldum.Sahip olunca da her şeye sahip olmanın ne kadar sıkıcı olduğunu gördüm.Kafayı yiyordum kiiiiiiiiiii Allahtan uyandım.” (Kalbi zayıf Türkçe hocaları için garantili intihar cümlesi.)

“Şöyle efendim bir sabah kalkıyorum, fidana su veriyorum, anında bir dalı uzuyor. Hoppala bune beeeeee derken üstüne üstlük yaprak yerine bir de dolar filizleniyor.”

“Bir de en komiği paraları yırtmadan koparıyorum elma gibi.” (Helin Avşar'ın her daim şahane bir 'komik' anlayışına sahip olduğunu biliyordum zaten. “Paraları yırtmıyorum, Tanrım eheuheu çok komik!”)

“Para fışkırıyor yardım edinnnnnnnnnn!”

“Başbakanı arayıp dış borçlara bile yardım edebilirim belki. Yoooook artık. Porsche aldım. Kesmedi Bentley aldım, kesmedi jeep aldım. Boğazda üç yalıya talip oldum, üçünü birleştirdim, devasa bir malikane yaptırdım (...)”

“Uçuk şeylere sahip oldum; yurtdışında evler, yazlıklar, arabalar, jetler... Ama hiçbirini hak etmeden, çaba harcamadan.Ve hiç bir şeyden zevk almamaya başladım .Çünkü galiba dolar ağacı bana hayatı çok kolaylaştırdı.”

Böylece bu rüyadan çıkarmamız gereken dersi de öğrenmiş olduk. Ezop'un dahi kıskandığı bu hikaye böylece sona erdi. Helin Avşar'ın bu yazıyı dizüstü bilgisayarında tamamlayıp kaydettikten sonra “Carrie Bradshaw oldum ben” diyerekten arkadaşlarıyla Nişantaşı'nda nezih bir yemek için buluştuğuna eminim. İnsan böyle bir rüya görse anlatmaya utanır, bilinçaltının sığlığından. Helin Avşar ise köşe yazısında paylaşmış hepimizle.

Tabirine gelince. Helin'ciğim, Porche, Bentley ve jeep'in üçünü bir arada görmek ve yine de seni kesmemesi yakında “Seven” filminde açgözlülükten öldürülen insan rolünde başarılı bir performans vereceğine işaret. Dolar ağacına gelince, o konuda çok kafa yormana gerek yok. Ablanı özlemişsin, git bir gör, bitki formlarında rüyana girmez böylece..

“Helin's Port” adlı köşesinde başarılar diliyoruz Helin Avşar'a.

Hiç yorum yok: